Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøpe hybridbil

Makri

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Jeg har vurdert å kjøpe meg en hybrid (sett mest på Toyota Auris/Prius) og lurte litt på anbefalinger eller tanker rundt dette. Grunnen er mye fordi at da kan jeg få en brukt bil til rundt 100.000, noe jeg klarer å betjene med deltidsjobben jeg har ved siden av studiene. Studielånet bruker jeg ikke, står bare og henter rentene på en topprentekonto, og har en inntekt som er på det laveste 4-4,5k i lavsesongen nå på våren, og opp mot 20-25 i oktober, november, desember så skulle tro at dette går, med mindre noen har erfaringer som tilsier at dette er en fryktelig dustete ide (?). Bilen jeg har nå er i ferd med å gå opp i sømmene omtrent, og den bruker en del bensin som gjør at jeg må fylle 2-3 ganger i måneden bare på pendlingen. Vil derfor ha noe litt mer nøkternt i bruk. Noen tanker om eventuelle andre modeller som burde vurderes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du mye og langt? Da syns jeg du skal vurdere bil med bedre seter og lyddemping enn en Toyota, det er de ikke spesielt gode på. Hvis ikke så er da vel en Prius en grei nok bil det, om ikke akkrat verdens mest spennende bil.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Herlige tilbakemeldinger folkens! Takker og bukker. Dog så har jeg innsett at jeg kanskje burde legge meg lavere i pris på bil, da forsikring og alt annet også kommer inn, og selvom det går så blir det litt i overkant trangt så hybridbilen får bli med drømmen inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...