DanielP Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Sett dere ned og lær dere f. eks. Dreamweaver sammen. Viss dere ikke kan HTML, så kan dere iallefall bruke et Brukenes program, SÅ jeg foreslår at dere tar en dag i sammen og blir kjent med programmet. Og leker litt med det hjemme. Viss dere vill kan dere jo lære å lage flash sider med Marcromedia Flash MX. DanielP Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sida di er nede for tida, men jeg leste ovenfor at noen klager over fontvalget ditt, så jeg tenkte jeg kunne komme med noen tips: Fonter med seriffer er laget slik for å være enklere å lese raskt. Dvs. dette er en slags underbevisst effekt, utifra hvordan øynene følger tekst, og hvordan hjernen behandler informasjonen. Dette fungerer kun ved høy oppløsning. Med dagens teknologi vil dette si på trykk. Eksempelvis Times New Roman. Fonter uten seriffer ser bra ut på skjermer, og er faktisk likestilt de med seriffer når det gjelder lesehastighet. Vel og merke ved lav oppløsning, f.eks. som tidligere nevnt, på dataskjermer. Eksempelvis Verdana. Jeg vil anbefale deg å holde deg mest til enkle fonter uten seriffer, for å si det rett ut. Det kan drastisk bedre utseendet på "små, personlige hjemmesider laget på hobbybasis", for å si det hele meget diplomatisk. Fonter med seriffer kan med fordel benyttes i små overskrifter etc. Spesielt hvis de er anelse større enn brødteksten. Min oppfatning er dog at dette tildels kan påkreve et meget profft og stilfullt design for å komme til fulle. Et annet enkelt triks er å legge designet slik at teksten naturlig tvinges ned i en "så liten som mulig" størrelse. Hvis du enkelt vil at kompisene dine skal få oppdatere siden kan jeg anbefale deg et system som Blogger e.l. Jeg forstår at dette kanskje er litt frem i tid, men så bruk litt tid på det! Last ned en trial av dreamweaver, og sjekk ut Blogger. Les litt om hva blogger handler om og hva slags muligheter du har, og lek deg litt med Dreamweaver - Det i bunn og grunn som Word. Lag et enkelt design på en serviett, hvor du planlegger layout og hva slags funksjonalitet du vil ha fra Blogger. Bruk god tid på dette punktet. Skrid til verket og sett i gang Dreamweaver. Det kan nok kanskje ta en måned, men etterpå har du lært en god del forskjellige ting. -Fått sett litt html-kode har du óg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå