lars_loffen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei. Jeg bygde min første data her for noen uker siden, jeg hadde bestilt 2x256mb geil 400mhz. Etter at jeg hadde bygget data`en så så jeg i oppstarten at minnet kjørte på 333mhz. Siden jeg hadde 400mhz så stusset jeg litt på det. Jeg gikk så inn i bios, men fant ikke ut hvordan jeg skulle skifte hastighet. Hovedkort er Abit NF7-s v1.2. Håper at noen tar seg tid til å svare da jeg ikke vet hvordan jeg endrer minnehastigheten. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er helt riktig fordi din cpu kjører 166 da kjører minnet 333. skal du ha minnet på 400 må du sette cpu med en fsb på 200, eller som en xp 3200 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 antar at cpu'en din er bruker 333mhz (2x166) Mhz FSB og siden du får best ytelse ut av AMD systemer med synkront minne så har jeg ikke villet annbefalt å øke minnehastigheten over FSB hastighet. det du alternativt kan gjøre siden du har kjøpt høyere ratet minne enn maskinen din kjører på er å stille inn mer aggresive timinger på minnet og få mer ut av systemet uten å klokke det. på den andre siden så kan du klokke FSB uten å vere redd for att minnet ikke kan henge med i svingene da minnebrikkene er godkjent for høyere hastigheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå