Zepticon Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei:) Etter at jeg gikk ned på en mer fornuftig dekkstørrelse så leter jeg etter gode dekk som varer lenge. Ser på NAF sin test, og datser på å velge en av topp 5. Hvilke av premiumdekkene varer lengst? Tidligere kjørte jeg med nankang, og de forsvannt fort. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Jobber som bilgummimekaniker, og kan trygt si at nankang er noe forbanna drit.. Men hvem dim er du på jakt etter? og hvordan type kjøring skal det brukes til? normal, street eller bane Lenke til kommentar
mund Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 cooper dekka varer lengst, bare spør taxisjåførene cooper dekka varer lengst, bare spør taxisjåførene Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Jobber som bilgummimekaniker, og kan trygt si at nankang er noe forbanna drit.. Men hvem dim er du på jakt etter? og hvordan type kjøring skal det brukes til? normal, street eller bane 215/45-17 Normal kjøring på vei:) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Da hadde jeg enten valgt goodyear excellence eller Michelin primacy HP, eventuelt pilot sport for litt heftigere kjøreegenskaper. jeg holder en kjapp på goodyear når det er vått.. ellers synes jeg de er veldig like. Endret 9. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Da hadde jeg enten valgt goodyear excellence eller Michelin pilot sport 3. jeg holder en kjapp på goodyear når det er vått.. ellers synes jeg de er veldig like. Jeg hadde egentlig tenkt på Continental, men har hørt de slites fort. Men du sier Michelin holder lengere altså? Begge får jo bra skryt i tester Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Conti er kjent pga de leveres til alle type nye biler. som regel.. men jeg kan love deg, conti holder ikke mål mot disse. tro meg. altså jo hardere gummi du har, jo lenger lever de. men jo hardere det blir, jo dårligere grip har du. så Goodyear og mich av den type jeg henviste til, holder minst like lenge som et conti dekk. Er så mye rare tester, at du skal ikke se så mye på det jeg vet hva som er bra og ikke, etter og ha prøvd på vei. Sjekk også DOT merkinga på dekket når du skal kjøpe. der står det f.eks sånn (0514) det betyr femte uka i 2014. uke og år. så de ikke gir deg noe gammel drit... Endret 9. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Alle dekk er merket med treadwear rating, som skal være en sammenlignbar måleenhet. Et dekk som er oppgitt til 400 skal vare dobbelt så lenge som et som er merket med 200. Imidlertid vil dekk som holder lenger ha hardere gummi, og dermed som regel ha dårligere egenskaper mht veigrep, spesielt på våt vei. Dette er merket med Traction, der AA er best, A er dårligere, B er enda dårligere, C er dårligst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå