promotheus Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei! Som tittelen sier, jeg sikler på å oppgradere litt. Har for øyeblikket en AMD 1090T og den er inne i sitt 5. år og begynner å bli moden for å oppgraderes. Som nevnt har en 1090T, GTX 690, en 256gb SSD disk. Minnet husker jeg ikke var, 16gb DDR3 er det jeg husker. Har planer om å bytte ut alt unntatt skjermkortet i denne omgang, noen som har et par kjappe forslag? Hadde sett for meg 4770K, men er åpen for alt! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Sjekk om det er 1600 mhz, i så fall er det ikke så veldig mye å oppgradere egentlig. Kingston HyperX Beast DDR3-2400 16GB (2x8GB) CL11 Tviler på om du merker noe forskjell her. i7 4770K er god, men for spill holder i5 4670k. Ville ventet med skjermkortet var jeg deg, siden det er ikke så mye å hente der. Kanskje heller bruke penger på sokkel 2011 oppsett? Lenke til kommentar
promotheus Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Hei og takker for svar! Tror du jeg har mer å hente i å heller vente på de nye intel-prosessorene? De skal vel komme i juni om jeg husker rett. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Tviler på broadwell kommer i juni, det ville vært god nyhet i så fall. fant dette: http://www.legitreviews.com/intel-desktop-roadmap-update-devils-canyon-broadwell-haswell-e_137725 Devil’s Canyon med bedre Thermal Interface Material (TIM) vil vertfall være bedre for overklokkere. Forsåvidt om du trenger mere lagringplass Samsung SSD 840 EVO 500GB er et veldig bra kjøp, men prisen blir nok ennå litt billigere mot høsten, uansett ikke så dårlig kjøp. Endret 9. april 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
promotheus Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Tviler på broadwell kommer i juni, det ville vært god nyhet i så fall. fant dette: http://www.legitreviews.com/intel-desktop-roadmap-update-devils-canyon-broadwell-haswell-e_137725 Devil’s Canyon med bedre Thermal Interface Material (TIM) vil vertfall være bedre for overklokkere. Forsåvidt om du trenger mere lagringplass Samsung SSD 840 EVO 500GB er et veldig bra kjøp, men prisen blir nok ennå litt billigere mot høsten, uansett ikke så dårlig kjøp. Supre svar! Får visstnok igjen på skatten og får holde meg til andre halvdel da Haswell nærmer seg. Som du sier så er vel ikke hoppet for min del veldig stort før Haswell kommer. Tror jeg har lest et sted at extremeversjonen støtter hurtigere sata? Er veldig av å på på denne oppgraderingsfronten, den kommer ca hvert 3-4 år da det er tid for oppgradering. Igjen, takker for svar! JI Lenke til kommentar
promotheus Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Fant òg http://wccftech.com/intel-haswell-e-processors-feature-upto-8-cores-20-mb-l3-cache-feature-ddr4-memory-support-x99-wellsburgx-pch/Hmm, får visstnok igjen på skatten, da spørs det! Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Broadwell er en "notebook" utgave av haswell. Vil gå mindre varm, mindre strøm, ved overclocking, mere varme og mindre overclocke vennelig, ikke noe poeng nei. Du tenker på ivy-e etterkommer, jeg trodde du mente broadwell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå