Gå til innhold

beste gps applikasjon til androide

*F*

Anbefalte innlegg

Hei. Har da fått meg et nettbasert i bilen som jeg tenker skal erstatte min vanlige gps, lurer derfor på hvilken app som er best.

Krav:

Kan brukes offline, må altså lagre kartene.

Ha favoritter, helst med grupper.

Helst gratis, men kan betale en mindre sum

Ikke behov for. Kart abbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv NavFree, gratis og har blant annet favoritt funksjon, offline kart for Norge og en haug med andre land hvertfall. Har dessverre ikke fått testet den så mye enda, da jeg er litt for fartsglad og uten førekort om dagen, men kan bekrefte at den ikke varsler om fartskontroller :rofl:

Navfree: Free GPS Navigation

Alternativt OsmAnd Maps & Navigation

Google Maps og offline modus har vært så mye frem og tilbake at det er helt håpløst.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg testet ut NavFree.

Ikke veldig fornøyd egentlig.

- Kart er langt fra oppdatert, mange veier som er flere år gamle finner jeg ikke.

- Navigering går ofte hakkete

- Ikoner i menyen, samt under navigering er små og kan ikke endres, det er tydelig at denne ikke er designet for tablet, men bare for telefon med liten skjerm.

Vel, skal få testet ut OsmAnd

Lenke til kommentar

OsmAnd bruker vist samme maps som freenav, så da er jeg like langt.

Waze ser jo genialt ut, hadde dem implementert Offline maps hadde dette nok vært kongen på haugen, dessverre ser det ikke ut som det blir en realitet.

waze.uservoice.com/forums/59223-client-how-can-we-improve-waze-on-your-phone/suggestions/965913-support-map-preloading-for-offline-use

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig på dette selv...

Har testa Navfree litt i lokalmiljøet og her var kartet greit, men noen ruteforslag var hårreisende.

Har ikke testa selv enda, men har sett noen som anbefaler Sygic.

39.99 € for europakart med livstidsoppdateringer, er vel overkommelig dersom dette fungerer bra.

Dessverre ser det ikke ut som det er noen speedcamera oversikt med gratis.

Jeg skal sjekke ut denne dersom det finnes noen gratis trail.

yepp, finnes trail: help.sygic.com/hc/en-us/articles/202261868-How-to-try-Sygic-GPS-Navigation-for-free- :)

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Var ute å prøvde Be-On-Road og Sygic i sta.

Be-On-Road var såpass kjipt å se på at jeg ikke gadd teste det særlig.

Sygic fungerte greit, en del omdirigering og endrede hastigheter den ikke kjente til, men ellers greit.

post-74970-0-55634100-1399477479_thumb.jpg

Problemet er at jeg ikke får voide guide til å virke, finner heller ingenting om det på settings, noen som vet?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Prøvd den litt mer i dag, fant ut at stemme måtte lastes ned separat, men når det var gjort fungerte stemme også.

Tror jeg går for Sygic GPS Navigation Offline for Android (Nordics) til ca 20 euro, trenger jo mest sannsynlig ikke noe mer likevel, fly er jo somregel billigere å ta ned i europa når jeg trenger det

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøvd den litt mer i dag, fant ut at stemme måtte lastes ned separat, men når det var gjort fungerte stemme også.

Tror jeg går for Sygic GPS Navigation Offline for Android (Nordics) til ca 20 euro, trenger jo mest sannsynlig ikke noe mer likevel, fly er jo somregel billigere å ta ned i europa når jeg trenger det

Dersom du ikke har kjøpt selges Europa og Russland for €20. Det er billig.

Lenke til kommentar

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.nordic&hl=no

Jeg syntes TomTom fungerer bra, også får man med "livstidsoppdatering" av kartene.

Den finnes også i f.eks Europakart-versjon, til en litt annen pris.

Det er forresten salg på denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.weurope&hl=no

og flere andre TomTom-pakker.

Fordeler: oppdaderte kart, (Store kart, så last ned via wifi), enkel i bruk, mange muligheter og god til å navigere.

Ulempene: prisen, ikke mulig å legge inn POI, og abbonement på fotoboks/trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...