Gå til innhold

Startproblemer i Win98

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en kompis som har fått litt problemer med PC'en sin, og han lurte på om jeg kunne hjelpe ham. Det sa jeg ja til, men idet jeg setter meg ned for å se på den, skjer det noe jeg aldri har sett før.

Maskina går greit opp, og laster Windows som alltid. Men idet ikonene ville ha kommet opp på en normal PC, blir skjermen helt grå. Ingenting virker, bortsett fra Ctrl+Alt+Del og Alt+F4 og så enter. Dette skrur av datamskina. Kompisen min forteller at han aldri har opplevd det før, og at det hadde kommet eter at han hadde sett igjennom maskina si, og funnet et program han hadde lastet ned for lenge siden, men som han aldri hadde prøvd. Da høres det jo virkelig ut som et virus for meg, men er det noen som vet hva slags virus og evt. hvordan fjerne det? Er det noen som har hatt samme problemet?

Glad for all hjelp som kan føre til klargjørelse i dette problemet.

Takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pelm maskina i gulvet da veit du. da blir du iallefall kvitt et problem, men du får da et nytt problem.

prøv å bytt harddisk i maskina da, se om det funker. det ser iallefall ikke ut til at den maskina der kommer noen vei uten iallefall en formatering.

PS: du er ikke dum om du starter maskina i safe mode da. hvem har fortalt deg det?

Lenke til kommentar
PS: du er ikke dum om du starter maskina i safe mode da. hvem har fortalt deg det?

Kan ikke folk å lese lenger nåda?

Jeg skrev: "Jeg erIKKE så dum at jeg IKKE har prøvd å kjøre safemode da...

Det betyr at jeg har prøvd å kjøre safemode, og at jeg faktisk kan såpass at jeg vet at det går an å prøve å kjøre safemode og se om den drar igang da... Og som jeg også sa, det samme skjer i safemode...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...