Isildur Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei! Jeg har en kompis som har fått litt problemer med PC'en sin, og han lurte på om jeg kunne hjelpe ham. Det sa jeg ja til, men idet jeg setter meg ned for å se på den, skjer det noe jeg aldri har sett før. Maskina går greit opp, og laster Windows som alltid. Men idet ikonene ville ha kommet opp på en normal PC, blir skjermen helt grå. Ingenting virker, bortsett fra Ctrl+Alt+Del og Alt+F4 og så enter. Dette skrur av datamskina. Kompisen min forteller at han aldri har opplevd det før, og at det hadde kommet eter at han hadde sett igjennom maskina si, og funnet et program han hadde lastet ned for lenge siden, men som han aldri hadde prøvd. Da høres det jo virkelig ut som et virus for meg, men er det noen som vet hva slags virus og evt. hvordan fjerne det? Er det noen som har hatt samme problemet? Glad for all hjelp som kan føre til klargjørelse i dette problemet. Takk... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Sjekk om den virker i Safe Mode (trykk F8 under start). Kanskje skjermdriveren trenger reinstallering. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Kjør i safe mode og sjekk om han har C: windowsoptionscapsinstall mulighet der ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 prøvde han å avinstallere programmet eller lot han det bare ligge? hvis han lot det ligge så kan han jo prøve å avinstallere programmet. hvis han har avinstallert programmet så kan det jo være der feilen ligger. Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg er ikke så kaputt i hodet at jeg ikke prøvde å kjøre i safemode da... Er ikke helt dum... Akkurat det samme skjer i safemode... Han husker ikke hva slags program det var... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 pelm maskina i gulvet da veit du. da blir du iallefall kvitt et problem, men du får da et nytt problem. prøv å bytt harddisk i maskina da, se om det funker. det ser iallefall ikke ut til at den maskina der kommer noen vei uten iallefall en formatering. PS: du er ikke dum om du starter maskina i safe mode da. hvem har fortalt deg det? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Prøv å reinstallere og velg å ikke ta vare på systemfilene under installasjonen.. Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 PS: du er ikke dum om du starter maskina i safe mode da. hvem har fortalt deg det? Kan ikke folk å lese lenger nåda? Jeg skrev: "Jeg erIKKE så dum at jeg IKKE har prøvd å kjøre safemode da... Det betyr at jeg har prøvd å kjøre safemode, og at jeg faktisk kan såpass at jeg vet at det går an å prøve å kjøre safemode og se om den drar igang da... Og som jeg også sa, det samme skjer i safemode... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 sorry, var litt for kjapp når jeg leste den. nei, hvis ingenting virker så vet jeg ikke helt hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
Isildur Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Noen andre forslag? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Formater -> Reinstalere. Det tar jo ikke så veldig lang tid hvis han har alt han trenge (drivere). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Som jeg skrev tidligere; prøv å reinstallere windows og velg å ikke ta vare på systemfilene... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hvis han har et anti-virus program, så har han kanskje en rescue disk. Hvis han har det prøv å starte opp med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå