Gå til innhold

Det ultimate militærnekt.

Ever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kommer til å nekte militæret. Ikke fordi jeg er religiøs eller passifist. Det er jeg LANGT ifra. Jeg kommer til å nekte fordi forsvaret har blitt til ett angrep, og jeg er prinsippielt imot angrepskriger. Hadde jeg kunnet komme i heimevernet ville jeg sagt ja, men pga allergien min var det bare flyvåpenet og marinen som var valgene. Nå er det vel slik at man ikke får fritak eller siviltjeneste pga politisk overbevisning, så det lir vel fengsel på meg :-?

Det er det NORSKE FORSVARET vi snakker om! Du kommer hverken til å invadere et land, sette kuler i pannebrasken på Al-qauida eller drepe barnesoldater i Sudan. Førstegangstjenesten går ut på at du skal skyte papp, se etter spøkelser på post, lære deg å plastre ræva di,re opp sengen og gå tur i skogen. Du lærer deg å holde tider, samarbeide med andre og barbere deg. Du får også trent på å være borte i fra moren din i over 12 timer om gangen. Ta året, innbill deg at du har det jævlig i 12 mnd og sett pris på det i etterkant slik de fleste andre med cohones gjør.

Man trenes til krig, og tro det eller ei, men det er folk der ute som er imot krig. Skal folk som f. eks pasifister tvinges inn i et treningsprogram for krig? Selv så synes jeg at dette blir feil. Er de imot å ta liv så skal de ikke tvinges til å trene på det.

Ja, man må ha et forsvar, men tror man helt fint kan ha et forsvar som baserer seg 100% på ikke-tvingte ansatte.

Og hva skjer med å kalle folk som ikke vil i militæret for mammadalter og andre nedlatende ting? Synes det blir litt idiotisk.

Endret av MrHansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...