Nordmann3 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei, jeg skal kjøpe en solcellelader slik at jeg kan lade pc, mens jeg er på farten. Solcelle laderen er på 18V på pc uttaket. På batteriet til pc står det "Min capacity 10,8V". Da regner jeg vel med at det helt fint går an å bruke denne solcelleladeren. Kan forskjellig volt ødelegge batteriet, og hva er det høyeste volt man kan bruke på pc? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Da tror jeg du misforstår begrepende. Siden jeg selv har aldri hørt om vekselspenning på batterier i det heletatt. http://www.whitenergy.com/products/view/704 Battery Toshiba PA3536 High Capacity 10,8V 6600mAh Ut fra hvordan jeg forstår dette finnes det 3 forsjellige: Min capacity High Capacity Ultra High Capacity Som sier litt hvor bra batteriet er sammenlignet mot andre tilsvarende. Men selv kjenner jeg ikke dette god nok. Ut i fra hva jeg finner f.eks denne har den DC 12V, 200mA. Fint om du sier hva slags utstyr du ser etter samt hva slags laptop du har så blir det litt letter å hjelpe. Som siden jeg linket til skriver: CAUTION ! Check if the voltage of the battery selected agrees with your notebook specification, the difference should not be greater than 0,5V. Så tror jeg godt på dette, kan nok skade batteriet ved høyere spenning. Beste og tryggeste ville være å kjøpt orginal tilbehør i så fall Endret 9. april 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hva som står på batteriet er ikke interessant med mindre du tar batteriet ut av PC og lader det direkte fra solcellene. Det du bør se etter er spenningen fra den originale strømforsyningen til PC, denne er ofte 18-20V. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Har tenkt til å få meg denne. http://www.mobillader.no/products/solcellelader-pa-hele-13-5-watt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå