Predecessor Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg er akkurat ferdig med å bygge en maskin, og har installert Win XP Pro. Etter at diverse patcher er kjørt fra Windows update, så vil ikke maskinen "fyre opp". I BIOS har jeg satt first boot til HD, second til CD osv. Selv når XP CD`n ligger i cd spilleren vil ikke systemet startet. Jeg får opp følgende skjermbilde: Boot from CD: Boot from CD: Disk boot failure, insert system disk and press enter. Det merkelig er at alt fungerte tilfredstillende før jeg kjørte Win update. Er det noen som har en idè om hva dette er for noe? Window XP Pro Norsk ABIT IC7-MAX P4 2.8 800 2 x 512 GEIL Golden Dragon PC 3200 4 x Seagate SATA 12oGB Sapphire Radeon 9800 256MB Audigy 2 På forhånd takk! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 I BIOS har jeg satt first boot til HD, second til CD osv. Selv når XP CD`n ligger i cd spilleren vil ikke systemet startet. Jeg får opp følgende skjermbilde: Boot from CD: Boot from CD: Disk boot failure, insert system disk and press enter. Jeg trur du må gå inn i bios igjen å se på "boot" sekvensen og husk og lagre. Jeg har satt det slik at den booter først fra CD og deretter HD. For meg så virker det som om den ikke booter i det heletatt fra HD. Prøv å gå inn i bios. :wink: Lenke til kommentar
{TRiAL} Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Kan prøve det som har forgje sa...viss det ikke hjelper så er det en funksjon i XP som gjør at du kan gå tilbake til sist gjeldene "oppsett"...har funka for meg viss ting har gått galt og ikke får fyrt opp... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Fingerfeilen er funnet. Det var en kombinasjon av RAID som var "enable" og boot sekvensen som var feil. Takker folkens! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå