Mladic Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Det er en Canal Digital modem. Det står ingenting på den enn Canal Digital logoen. Den andre boksen er en router fra Belkin (F5D8233-4). Lenke til kommentar
War Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Da skal du ha vegg- modem- router ( i rett port inn , ikke i switchportene ) Den routeren må du logge inn på. En fabrikkresett og kabel fra pc rett til den skal fungere med routerens ipadresse. Der inne må dhcp være kapet av og motta ip automatisk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Det er en Canal Digital modem. Hadde dette stått i første post, hadde vi spart ca 20 poster... Og da tipper jeg at du tidligere hadde ADSL hvor man får rutermodem og derfor er Belkin-ruteren satt opp som AP (som gjør at du ikke får logget på med standard IP-adresse). Som sagt tidligere, så er løsningen å resette Belkin-ruteren til fabrikkinnstilling og sette den opp på nytt. Eller kanskje å spandere en ny bedre ruter. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Takk for hjelpen folkens! Da skal jeg prøve å restarte ruteren og se hva som skjer! Lenke til kommentar
War Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Resette ja, og logge inn og sette opp SSID på nytt, den vil vel få det brukernavnet og passordet den evt kommer med da. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Nå har resettet ruteren og endret brukernavn og passord, men det er bare en enhet som får tilgang til ruteren. Jeg har ikke endret noe annet enn bare brukernavn og passord, men hvorfor får ingen andre telefoner eller datamaskiner tilgang? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Tilgang til som i? trådløst? Satt opp ny SSID med passord? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Ja, den datamaskinen jeg bruker nå er den eneste som får koblet seg til trådløst nettwerk. Ja, jeg har også satt opp ny SSID med passord (brukte samme SSID og passord som tidligere). Edit: Ser ut som om en iPad også får koblet til det trådløse nettverket. Mens Android-telefoner og Windows-PCer ikke får koblet seg til wifi. Endret 19. april 2014 av Mladic Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Logg inn på den og legg ut noen printscreens. dhcp må være på Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Hvilke andre printscreens trenger du? Endret 24. april 2014 av Mladic Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Står den i mixedmode eller ren B, G eller N (under wifi ) Tipper alle enhetene dine kjører på N Hvilke meldinger kommer det opp på de enhetene som ikke får koblet seg til? Ingen internettilgang eller henter ipadresse osv. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Den står på "11b+g+n". På min Samsung Galaxy S3 kommer det opp at den "henter IP-addresse". Endret 19. april 2014 av Mladic Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Screenshotten din hjelper ingenting når du sensurerer hele WAN IP adressen din.. Det holder lenge med siste eller de to siste oktettene.. Maske og DNS er bare tull å sensurere, de har ingen betydning for noen ting i denne sammenhengen... Hvordan er nettverket ditt koblet opp? Hvilke kabler går fra HVA, i hvilken port, til HVA, i hvilken port? Slett den gamle profilen på alle enhetene dine og koble til på nytt... Endre også i routeren din til kun "N", eller i verste fall "G+N"... Endret 19. april 2014 av ChrisCo Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Okei, vi kan prøve på nytt da Det er bare to kabler koblet til ruteren, "power"-kabelen og en kabel som går direkte fra ruteren til modemet, fra WAN-porten. Modemet har to kabler, en som går til veggen og en annen som går til ruteren. Jeg prøvde å slette profilen fra telefonen og endre til G+N, men ingenting skjedde. Endret 19. april 2014 av Mladic Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Hva slags kryptering kjører du? Alt er hvertfall korrekt på screenshottet ditt.... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Akkurat nå kjører jeg på AES, men før det brukte jeg TKIP og ingenting endret seg da jeg byttet fra TKIP til AES. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Du kjører altså 802.11G+N, WPA2 AES kryptering, slettet den gamle WiFi profilen fra PCer og mobiler og andre enheter, og koblet til på nytt, samt skrevet inn passordet for å få koblet til... Enda så funker det ikke??? Hvor mange tegn har du passordet ditt? Har du noen spesialtegn? ÆØÅ? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Krypteringen er på WPA-PSK eller WPA2-Personal(PSK). Foreløpig har jeg bare slettet profilen fra min telefon, fordi jeg ikke får tilgang på de andre PCene i og med at familiemedlemmene som eier de ikke er hjemme. Men jeg antar at det ikke funker hos de andre også. Er det ruteren/modemet som har feil eller er det problem med de andre enhetene? I hvertfall så kommer Apple TV, iPad mini og MacBook Pro seg på det trådløse nettverket med faktisk bedre internetthastighet enn tidligere (føles det som). 13 tegn, bare bokstaver og tall, ingen spesialtegn eller ÆØÅ. Endret 19. april 2014 av Mladic Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Da høres det ut som det funker som det skal... Da må de andre bare slette den gamle profilen fra enhetene sine når de kommer hjem igjen... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Med sletting av profil så mener du vel slette profilen slik at man må finne det trådløse nettverket og skrive inn passordet på nytt? I så fall så har jeg gjort dette hos telefonen min, og jeg får fortsatt ikke koblet meg til det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå