heartlife Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Hvilken annen måte skulle barnet bli tatt på da? Politiet oppførte seg etter min mening akkurat slik de skal. Ellers, du må prøve å skille bitterheten og sinnet du har ovenfor exens nye dame og det at BV anbefaler ett kurs. Det var ikke ille det bv anbefalte. Men samtidig så ser jeg ikke helt nødvendigheten i kurset, for barna er store, og jeg mener at vi fint kunne klare å samarbeide via smser og mailer. Men meg og faren ser på ting svært ulikt på måten vi vil leve på osv, og det er der uenigheter oppstår. Altså at eksen kritiserer meg for husarbeid osv. Men det har jo han ikke rett å blande seg i. Hvem klarer å være venner med eksen sin etter at han har sviket? Det er ikke akkurat lett hvis de vil at jeg og han skal bli venner. Jeg har tenkt og sett litt på den videoen: https://www.facebook.com/photo.php?v=647573095329146 Det skal være rus i bildet her, og dermed forstår jeg at de tar barnet ut av hjemmet. Det er det grunnlag til, men jeg synes at de kunne gjøre det på en måte der de tar barnet ut, og så forklarer de etterpå at det er pga rusen men at de skal få se barnet med tilsyn innimellom. Det ville roet situasjonen. Et barn kan ikke vokse opp i et hjem med rus i , der hadde barnevernet rett. Men det er måten de opererer på som er problemet. Men politiet taklet situasjonen bra synes jeg. Eneste var at mor bør ha rett å se sitt barn med tilsyn. Det er ille! . Selv om hun ikke kan ha omsorgen burde man kunne få se sitt barn innimellom. Er galt å splitte opp en familie helt. For barnet vil alltid lure på hvem moren sin er. Og før eller siden vil barnet prøve å finne foreldrene sine. Har hørt slike historier selv. En venninne av meg ble fraskilt fra moren da hun var liten. Hun ble nektet ifra å oppsøke moren. Med en gang hun var 18 år, så tok hun kontakt med moren, og fikk god kontakt. Hun hadde savnet moren sin hele livet, og hadde alltid hatt så lyst å se moren. Men fikk ikke lov.. Endelig på myndighetsdagen ... fikk hun se henne. Og de har siden hatt kjempegod kontakt og er verdens beste venner Venninnen min sa at hun ville alltid vite hvem som biologisk var sin mor, for det er såpass sterke bånd der, som aldri kan tas bort. Endret 25. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg har og ei veninne som nettopp søkte opp mora si. grunnet en vanskelig situasjon så tok det 5 år men ho gjorde det og fikk den store lettelsen i livet.Spørsmålet står fortsatt på hvordan 5 åringen kan være der da. om det er rus så er det greit nok at bv har rett og politiet gjør jobben sin men det er somn du påpeker, måten de gjør det på, den er grusom. ogt det er måten BV bøyer og vender på lovverket og ikke gjør arbeidet skikkelig. de bruker skitne triks og bruker en forklaringsmetode som er helt grønn for vanlige folk.Det å få BV inn i bildet er som å lære et helt yrke på nytt, man må sette seg inn i så enormt mye og forstå snakkemåten og alt. og den frekke motbydelige måten de gjør ting på er grusom.Søstera mi har 4 unger, alle mista til bv pga rus og mishandling og hun har først etter 5 år fått lov til å se til ungene sine med tilsyn 1 helg hvert kvartal. søstera mi er i en helt anna situasjon nå enn før men alikavel så er det like ille. søstera mi fortjener ikke å ha unger då og ho er helt idiotisk gal i hodet men dette handler om ungene sine og retten til å kunne si barnet sitt vokse opp. Det at du får kritikk for husarbeid må jo være noe steingale med mindre det ser ut som et bomba horehus hos deg, noe jeg tviler sterkt på.Det at du må på kurs syns jeg og er tull. jeg tror du blir "lurt" av ekisen din på disse foreldremøtene, tror han snakker mye dårlig om deg der. det høres slik ut i fra hva du sier her. anbefaler deg at du tar noen foreldremøter eller snakker med læreren og får forklart deg ordentlig til dem samt fortalt hvordan situasjonen er. Faktum hos deg er fortsatt at 14åringen ikke bor hos deg til dagligdags og dermed er ikke du hovedproblemet, hovedproblemet ligger i det andre hjemmet pga det er faktiskt der ungen er. så det er der BV skal undersøke, ikke hos deg. kanskje hos deg også men ikke hovedsaklig hos deg hvis du skjønner 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. 2 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 dette er jo en bra ting spør du meg, du mister ikke barn og du får faglig oppfølning for å bedre din sønns prestasjoner på skolen,..... langt bedre enn hva som kunne skjedd. 2 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jeg har og ei veninne som nettopp søkte opp mora si. grunnet en vanskelig situasjon så tok det 5 år men ho gjorde det og fikk den store lettelsen i livet. Spørsmålet står fortsatt på hvordan 5 åringen kan være der da. om det er rus så er det greit nok at bv har rett og politiet gjør jobben sin men det er somn du påpeker, måten de gjør det på, den er grusom. ogt det er måten BV bøyer og vender på lovverket og ikke gjør arbeidet skikkelig. de bruker skitne triks og bruker en forklaringsmetode som er helt grønn for vanlige folk. Det å få BV inn i bildet er som å lære et helt yrke på nytt, man må sette seg inn i så enormt mye og forstå snakkemåten og alt. og den frekke motbydelige måten de gjør ting på er grusom. Søstera mi har 4 unger, alle mista til bv pga rus og mishandling og hun har først etter 5 år fått lov til å se til ungene sine med tilsyn 1 helg hvert kvartal. søstera mi er i en helt anna situasjon nå enn før men alikavel så er det like ille. søstera mi fortjener ikke å ha unger då og ho er helt idiotisk gal i hodet men dette handler om ungene sine og retten til å kunne si barnet sitt vokse opp. Det at du får kritikk for husarbeid må jo være noe steingale med mindre det ser ut som et bomba horehus hos deg, noe jeg tviler sterkt på. Det at du må på kurs syns jeg og er tull. jeg tror du blir "lurt" av ekisen din på disse foreldremøtene, tror han snakker mye dårlig om deg der. det høres slik ut i fra hva du sier her. anbefaler deg at du tar noen foreldremøter eller snakker med læreren og får forklart deg ordentlig til dem samt fortalt hvordan situasjonen er. Faktum hos deg er fortsatt at 14åringen ikke bor hos deg til dagligdags og dermed er ikke du hovedproblemet, hovedproblemet ligger i det andre hjemmet pga det er faktiskt der ungen er. så det er der BV skal undersøke, ikke hos deg. kanskje hos deg også men ikke hovedsaklig hos deg hvis du skjønner Jeg forstår at barnevernet må undersøke saker når de får inn bekymringsmeldinger. Jeg forstår at de blir kritiske pga bekymringsmeldingen. Men det barnevernet bør tenke på er : hvem kommer bekymringsmeldingen fra. Og hva gjelder det... Barnevernet sa at melder ville holde seg hemmelig, og det respekterer de. Men barna og eksen har fortalt at bekymringen kom fra eksens samboer. Og at den er gjort med god hensikt, for å bedre kosthold, rutiner og samarbeidet mellom meg og eksen. Men ... hva har eksen med mitt hjem å gjøre? Her er det ikke alkohol, eller rus. Jeg er avholdsmenneske, drikker aldri alkohol. Jeg er imot narkotika. Jeg forstår jo at folk kan være uheldige å havne skrått, og synes slike ting er en tragedie for de som ramler utenfor og slikt, men jeg har ikke ramlet utenfor. Dette er et sundt hjem, uten alkohol, uten narkotika, og uten røyk. Her er det ro og fred. Sønnen fortalte meg i dag, at han synes at hjemmet mitt er det roligste hjemmet av de to han har. Han bor halvt hos hver. Men hvis det er noe som sønnen skades psykisk av så kan det være noe fra hjemme til faren. Og det har jeg fortalt til barnevernet. Faren er svært hissig og bestemmende. Og han forlot meg til fordel for bekymringsmelder, og det rev opp hele familien. Men hvem skal ha kurs? Begge to, både meg og eksen. Jeg synes at det holdt med at eksen skulle få seg et kurs jeg. Hvorfor skal de sette meg på kurs? For å bedre middels karakterene til sønnen? Sønnen har fortalt at det er mange i klassen som har karakterer som er langt dårligere enn hans. Sønnen har to 5 ere, resten 4 ere, og noen få 3 ere. Dette skal bedres hvis foreldrene går på kurs? Jeg sier : Hallo! hva er det samfunnet forventer av oss. Hva er det de setter fingen på? Greit at det er fint at han kan få bedre karakterer , men det er måte på. Sønnen er en type som trenger motivasjon. Jeg jobber svært hardt med motivasjonen hans første dag da han kommer fra faren. Men etter en stund så er han fantastisk lett å ha med å gjøre. Pliktoppfyllende, alltid snill, og dannet. Men det er et problem mulig hos faren, for sønnen sier at han ikke går i hop med sin stemor. Men dette bryr ikke barnevernet seg om. Nå tror jeg at de har forsøkt å ringe meg, men jeg var opptatt i det de ringte. Men ser at jeg har anrop fra skjult nummer. Vet ikke hva de har å si nå. Men jeg håper at de kan forklare meg grundig hvorfor de vil ha meg på kurs. Og jeg kommer til å si at dette med kurs ser jeg ikke vits i , jeg forstår ikke hvorfor jeg skal på kurset. Har de funnet noen problemer hos meg? Og hva er problemet? Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. Jeg er enig i at rus må ut av hjemmet og ut av kroppene til foreldrene før de kan ha foreldreansvaret. Men jeg mener at de bør få besøksrett på barnet eller barna med tilsyn. Alle bør ha krav på å få se sitt barn selv om de ikke skal ha omsorgen, så lenge de ikke har gjort noe så grusomt at det ikke går. Jeg er enig i at de må rive ungen ut av hjemmet på en nesten-slik-måte de gjorde men de burde forklare og si etterpå: du skal få se barnet ditt om to dager igjen, med tilsyn. Og det skal du få lov til fremover. Men du får ikke ha omsorgen så lenge du ikke er rusfri. Det er slik det burde vært, for jeg hadde elsket min mor om hun hadde vært narkoman. Jeg hadde ønsket at hun skulle få se meg en gang i uken med tilsyn, så lenge hun ikke gjorde skade rundt seg eller på meg. Slik tenker jeg det. Det er en helt unik tilknytning mellom mor/ far og barn eller barn og mor /far. Det er min mening. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er nødvendig med kurs. Nå skrev min eks en lang mail til meg i går. Der han skriver at : jeg er velkommen på besøk hjemme hos han og damen. Og at damen hans gjerne vil bli bestevenninnen min. Og at det hadde vært hyggelig med besøker av meg i hjemmet deres. Men han tenker at jeg gjerne er for sjalu for det. Synes det var tåpelig av han å skrive sånnt til meg i en slik situasjon. Jeg mener at det beste er å leve hvert vårt liv, og samarbeide enkelt. Jeg orker ikke å høre om damen hans som han forlot meg for. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Så merkelig at han skriver en slik lang mail. Kanskje han vil forklare at det er en konfliktsituasjon han ikke kan noe for, og at han vil gjøre hva han kan for å bedre på den. Men han skyter nå totalt bom med disse forslagene. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 (endret) Så merkelig at han skriver en slik lang mail. Kanskje han vil forklare at det er en konfliktsituasjon han ikke kan noe for, og at han vil gjøre hva han kan for å bedre på den. Men han skyter nå totalt bom med disse forslagene. Jeg synes at dette var vanskelig. Jeg skrev til han at jeg har fortsatt hjertesorg etter at han valgte den andre kvinnen, som sendte bekymringsmelding til barnevernet, og nå vil de at jeg skal spise middag sammen med de, og være venner med de? Greit at det var et forslag, men eksen vet utmerket godt hvordan jeg sliter med bruddet, og at jeg føler meg dritt hver gang jeg hører om damen han valgte foran meg. Jeg skjønner ikke hvorfor han kunne skrive en slik lang mail til meg. Og ja jeg ble rasende på han og svarte tilbake at han burde forstå at jeg hadde hjertesorg ennå, og at jeg hadde det best med at jeg fikk unngå å møte hans dame og han. Beste er samarbeid på praktiske ting via sms og telefon. Han skrev også at damen hans hadde faktisk blokket meg på facebook, og blokket begge barna også, fordi hun følte for å verne meg å se på henne siden jeg kunne føle meg veldig ekkel fordi eksen velger å være sammen med henne fremfor meg, men hun håpet at hun og jeg kunne etterhvert få et vennskapsbånd? Merkelige ting. Sier eksen dette bare for å være teit? Og hvorfor blokkerer hun barna mine på facebook? Jeg spurte sønnen min om han visste at han var blokkert av henne og da sa han nei har hun blokket meg. Og vi sjekket og ja han var blokket. Veldig merkelig situasjon altså. Jeg holder meg unna eksen og damen. Jeg liker ikke personligheten deres. Og lever som før. Jeg har det bra i livet mitt så lenge de holder seg unna. Men når han begynner å skrive slikt til meg så føler jeg meg forferdelig. Jeg ønsker at barna mine skal gå godt i lag med eksen og damen, men jeg orker ikke å være blandet inn i det. Jeg vil holde meg utenfor eksen og damen. Og kun forholde meg som en omsorgsperson for barna. Greit at barnevernet vil at alle skal være venner , men det fins måte på hvilke kontakt en sviket person skal ha med dem. Han forlot meg til fordel for den damen og da er det ikke enkelt og plutselig gå ut å spise middager sammen med de to. Endret 26. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. Ja de visste BV kom, men det var avtalt til etter helgen, det kommer fram helt i starten av videoen. bra at de vil forsikre seg ja men det er humane måter å gjøre det på. Hvis du må ta livet av en hund, tar du fram øksa og tar et bein om ganga så nakkken, eller går du direkte på nakken eller legger du den til søvne? (for å sette det i en anna situasjon) Hvis hunden biter noen, må du avlive den på stedet med en gang elelr får du advarsel og notat på hunden så hvis noe skjer igjen så må det skje noe? (det avhenger situasjon selvfølgelig men ta vekk den faktoren i dette eksemplet) Jeg har og ei veninne som nettopp søkte opp mora si. grunnet en vanskelig situasjon så tok det 5 år men ho gjorde det og fikk den store lettelsen i livet. Spørsmålet står fortsatt på hvordan 5 åringen kan være der da. om det er rus så er det greit nok at bv har rett og politiet gjør jobben sin men det er somn du påpeker, måten de gjør det på, den er grusom. ogt det er måten BV bøyer og vender på lovverket og ikke gjør arbeidet skikkelig. de bruker skitne triks og bruker en forklaringsmetode som er helt grønn for vanlige folk. Det å få BV inn i bildet er som å lære et helt yrke på nytt, man må sette seg inn i så enormt mye og forstå snakkemåten og alt. og den frekke motbydelige måten de gjør ting på er grusom. Søstera mi har 4 unger, alle mista til bv pga rus og mishandling og hun har først etter 5 år fått lov til å se til ungene sine med tilsyn 1 helg hvert kvartal. søstera mi er i en helt anna situasjon nå enn før men alikavel så er det like ille. søstera mi fortjener ikke å ha unger då og ho er helt idiotisk gal i hodet men dette handler om ungene sine og retten til å kunne si barnet sitt vokse opp. Det at du får kritikk for husarbeid må jo være noe steingale med mindre det ser ut som et bomba horehus hos deg, noe jeg tviler sterkt på. Det at du må på kurs syns jeg og er tull. jeg tror du blir "lurt" av ekisen din på disse foreldremøtene, tror han snakker mye dårlig om deg der. det høres slik ut i fra hva du sier her. anbefaler deg at du tar noen foreldremøter eller snakker med læreren og får forklart deg ordentlig til dem samt fortalt hvordan situasjonen er. Faktum hos deg er fortsatt at 14åringen ikke bor hos deg til dagligdags og dermed er ikke du hovedproblemet, hovedproblemet ligger i det andre hjemmet pga det er faktiskt der ungen er. så det er der BV skal undersøke, ikke hos deg. kanskje hos deg også men ikke hovedsaklig hos deg hvis du skjønner Jeg forstår at barnevernet må undersøke saker når de får inn bekymringsmeldinger. Jeg forstår at de blir kritiske pga bekymringsmeldingen. Men det barnevernet bør tenke på er : hvem kommer bekymringsmeldingen fra. Og hva gjelder det... Barnevernet sa at melder ville holde seg hemmelig, og det respekterer de. Men barna og eksen har fortalt at bekymringen kom fra eksens samboer. Og at den er gjort med god hensikt, for å bedre kosthold, rutiner og samarbeidet mellom meg og eksen. Men ... hva har eksen med mitt hjem å gjøre? Her er det ikke alkohol, eller rus. Jeg er avholdsmenneske, drikker aldri alkohol. Jeg er imot narkotika. Jeg forstår jo at folk kan være uheldige å havne skrått, og synes slike ting er en tragedie for de som ramler utenfor og slikt, men jeg har ikke ramlet utenfor. Dette er et sundt hjem, uten alkohol, uten narkotika, og uten røyk. Her er det ro og fred. Sønnen fortalte meg i dag, at han synes at hjemmet mitt er det roligste hjemmet av de to han har. Han bor halvt hos hver. Men hvis det er noe som sønnen skades psykisk av så kan det være noe fra hjemme til faren. Og det har jeg fortalt til barnevernet. Faren er svært hissig og bestemmende. Og han forlot meg til fordel for bekymringsmelder, og det rev opp hele familien. Men hvem skal ha kurs? Begge to, både meg og eksen. Jeg synes at det holdt med at eksen skulle få seg et kurs jeg. Hvorfor skal de sette meg på kurs? For å bedre middels karakterene til sønnen? Sønnen har fortalt at det er mange i klassen som har karakterer som er langt dårligere enn hans. Sønnen har to 5 ere, resten 4 ere, og noen få 3 ere. Dette skal bedres hvis foreldrene går på kurs? Jeg sier : Hallo! hva er det samfunnet forventer av oss. Hva er det de setter fingen på? Greit at det er fint at han kan få bedre karakterer , men det er måte på. Sønnen er en type som trenger motivasjon. Jeg jobber svært hardt med motivasjonen hans første dag da han kommer fra faren. Men etter en stund så er han fantastisk lett å ha med å gjøre. Pliktoppfyllende, alltid snill, og dannet. Men det er et problem mulig hos faren, for sønnen sier at han ikke går i hop med sin stemor. Men dette bryr ikke barnevernet seg om. Nå tror jeg at de har forsøkt å ringe meg, men jeg var opptatt i det de ringte. Men ser at jeg har anrop fra skjult nummer. Vet ikke hva de har å si nå. Men jeg håper at de kan forklare meg grundig hvorfor de vil ha meg på kurs. Og jeg kommer til å si at dette med kurs ser jeg ikke vits i , jeg forstår ikke hvorfor jeg skal på kurset. Har de funnet noen problemer hos meg? Og hva er problemet? Det kommer jo ganske klart fram fra sønnen din selv hva som er situasjonen her, du kunne bokstavelig talt fortalt hele bildet bare ved å fortelle hva sønnen din har sakt og reaksjonen hans. det sier alt. Blokkert??? det er tydelig at denne dama har noe rart i hodet som foregår med at ho blokkerer ungene ho har i hus. damn thats harsh Spør dem hva problemet er, krev at du skal ha noe svar. si at du sdamarbeider gjerne men du vil ha noen svar, noe å gå etter. hva er problemet. spør og grav som bare det Denne mailen er også utrolig merkelig. skjønner veldig godt at du har svart tilbake på den måten du har gjort og sier det du sier her. forstår deg godt på den Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. Ja de visste BV kom, men det var avtalt til etter helgen, det kommer fram helt i starten av videoen. bra at de vil forsikre seg ja men det er humane måter å gjøre det på. Hvis du må ta livet av en hund, tar du fram øksa og tar et bein om ganga så nakkken, eller går du direkte på nakken eller legger du den til søvne? (for å sette det i en anna situasjon) Hvis hunden biter noen, må du avlive den på stedet med en gang elelr får du advarsel og notat på hunden så hvis noe skjer igjen så må det skje noe? (det avhenger situasjon selvfølgelig men ta vekk den faktoren i dette eksemplet) Jeg har og ei veninne som nettopp søkte opp mora si. grunnet en vanskelig situasjon så tok det 5 år men ho gjorde det og fikk den store lettelsen i livet. Spørsmålet står fortsatt på hvordan 5 åringen kan være der da. om det er rus så er det greit nok at bv har rett og politiet gjør jobben sin men det er somn du påpeker, måten de gjør det på, den er grusom. ogt det er måten BV bøyer og vender på lovverket og ikke gjør arbeidet skikkelig. de bruker skitne triks og bruker en forklaringsmetode som er helt grønn for vanlige folk. Det å få BV inn i bildet er som å lære et helt yrke på nytt, man må sette seg inn i så enormt mye og forstå snakkemåten og alt. og den frekke motbydelige måten de gjør ting på er grusom. Søstera mi har 4 unger, alle mista til bv pga rus og mishandling og hun har først etter 5 år fått lov til å se til ungene sine med tilsyn 1 helg hvert kvartal. søstera mi er i en helt anna situasjon nå enn før men alikavel så er det like ille. søstera mi fortjener ikke å ha unger då og ho er helt idiotisk gal i hodet men dette handler om ungene sine og retten til å kunne si barnet sitt vokse opp. Det at du får kritikk for husarbeid må jo være noe steingale med mindre det ser ut som et bomba horehus hos deg, noe jeg tviler sterkt på. Det at du må på kurs syns jeg og er tull. jeg tror du blir "lurt" av ekisen din på disse foreldremøtene, tror han snakker mye dårlig om deg der. det høres slik ut i fra hva du sier her. anbefaler deg at du tar noen foreldremøter eller snakker med læreren og får forklart deg ordentlig til dem samt fortalt hvordan situasjonen er. Faktum hos deg er fortsatt at 14åringen ikke bor hos deg til dagligdags og dermed er ikke du hovedproblemet, hovedproblemet ligger i det andre hjemmet pga det er faktiskt der ungen er. så det er der BV skal undersøke, ikke hos deg. kanskje hos deg også men ikke hovedsaklig hos deg hvis du skjønner Jeg forstår at barnevernet må undersøke saker når de får inn bekymringsmeldinger. Jeg forstår at de blir kritiske pga bekymringsmeldingen. Men det barnevernet bør tenke på er : hvem kommer bekymringsmeldingen fra. Og hva gjelder det... Barnevernet sa at melder ville holde seg hemmelig, og det respekterer de. Men barna og eksen har fortalt at bekymringen kom fra eksens samboer. Og at den er gjort med god hensikt, for å bedre kosthold, rutiner og samarbeidet mellom meg og eksen. Men ... hva har eksen med mitt hjem å gjøre? Her er det ikke alkohol, eller rus. Jeg er avholdsmenneske, drikker aldri alkohol. Jeg er imot narkotika. Jeg forstår jo at folk kan være uheldige å havne skrått, og synes slike ting er en tragedie for de som ramler utenfor og slikt, men jeg har ikke ramlet utenfor. Dette er et sundt hjem, uten alkohol, uten narkotika, og uten røyk. Her er det ro og fred. Sønnen fortalte meg i dag, at han synes at hjemmet mitt er det roligste hjemmet av de to han har. Han bor halvt hos hver. Men hvis det er noe som sønnen skades psykisk av så kan det være noe fra hjemme til faren. Og det har jeg fortalt til barnevernet. Faren er svært hissig og bestemmende. Og han forlot meg til fordel for bekymringsmelder, og det rev opp hele familien. Men hvem skal ha kurs? Begge to, både meg og eksen. Jeg synes at det holdt med at eksen skulle få seg et kurs jeg. Hvorfor skal de sette meg på kurs? For å bedre middels karakterene til sønnen? Sønnen har fortalt at det er mange i klassen som har karakterer som er langt dårligere enn hans. Sønnen har to 5 ere, resten 4 ere, og noen få 3 ere. Dette skal bedres hvis foreldrene går på kurs? Jeg sier : Hallo! hva er det samfunnet forventer av oss. Hva er det de setter fingen på? Greit at det er fint at han kan få bedre karakterer , men det er måte på. Sønnen er en type som trenger motivasjon. Jeg jobber svært hardt med motivasjonen hans første dag da han kommer fra faren. Men etter en stund så er han fantastisk lett å ha med å gjøre. Pliktoppfyllende, alltid snill, og dannet. Men det er et problem mulig hos faren, for sønnen sier at han ikke går i hop med sin stemor. Men dette bryr ikke barnevernet seg om. Nå tror jeg at de har forsøkt å ringe meg, men jeg var opptatt i det de ringte. Men ser at jeg har anrop fra skjult nummer. Vet ikke hva de har å si nå. Men jeg håper at de kan forklare meg grundig hvorfor de vil ha meg på kurs. Og jeg kommer til å si at dette med kurs ser jeg ikke vits i , jeg forstår ikke hvorfor jeg skal på kurset. Har de funnet noen problemer hos meg? Og hva er problemet? Det kommer jo ganske klart fram fra sønnen din selv hva som er situasjonen her, du kunne bokstavelig talt fortalt hele bildet bare ved å fortelle hva sønnen din har sakt og reaksjonen hans. det sier alt. Blokkert??? det er tydelig at denne dama har noe rart i hodet som foregår med at ho blokkerer ungene ho har i hus. damn thats harsh Spør dem hva problemet er, krev at du skal ha noe svar. si at du sdamarbeider gjerne men du vil ha noen svar, noe å gå etter. hva er problemet. spør og grav som bare det Denne mailen er også utrolig merkelig. skjønner veldig godt at du har svart tilbake på den måten du har gjort og sier det du sier her. forstår deg godt på den Enig med deg hawkins. Barnevernet går frem på en helt utrolig umenneskelig måte. Jeg føler at de glemmer fullstendig at det er mye følelser rundt hele situasjonen. De sier at de tenker på barnet. Men det er ikke å tenke på barnet når de griper inn på en så aggresiv måte. Det gjelder å prøve med det rolige først, forklare osv. Jeg synes at det at barnevernet ringer meg med "skjult nummer" når de skal snakke, er bare helt merkelig. Hvorfor kan de ikke stå for hvem de er når de ringer? Jeg har blitt oppringt med skjult nummer noen ganger, og i dag ble jeg det igjen. Sikkert barnevernet, men jeg kunne ikke ringe tilbake for jeg kunne jo ikke vite om det var de. Men eksen sier at det er slik barnevernet opererer: de skal ringe med skjult når de skal ha kontakt og da må jeg ta telefonen. Men jeg har en regel: jeg tar ikke skjulte anrop. De får stå for hvem de er. Er du ikke enig? Jeg synes at dette med faren og damen er helt merkelig. Bekymringsmelder har nå blokket meg på facebook, og blokket barna i tillegg, fordi hun sier at hun vet at jeg går inn å ser på bilder på siden hennes og er redd jeg skal ødelegge forholdet hennes med å stjele bilder og legge de ut på nettet. Det er helt uaktuellt å gjøre, dessuten er det straffbart. Så det har jeg overhodet ikke tenkt til å gjøre. Itillegg er hun redd for at jeg ikke har godt av å se på bildene av henne pga at eksen valgte henne fremfor meg. Du verden for en kjerring!. Men å blokke barna på toppen er grensen til idiotskap. Sønnen min visste ikke at han var blokket, og såklart så kunne han fått sjokk hvis han lå merke til det uten at jeg hadde sagt det ... at stemoren blokkerte han. Stemoren som er bekymringsmelder til barnevernet. Hun som sier at sønnen har adferdsvansker blokkerer min sønn på facebook. Ganske lite voksent og uprofft av de. Itillegg så sier de at de vil bli venner med meg. Altså eksen sin dame har ønske om å møte meg og bli venner med meg, gjerne alene og sammen med eksen ved sin side hjemme i deres hjem. Du verden : at det går ann sier jeg Er sjokket!. Eksen sin dame er visst supergrei står det i mailen fra eksen. Hun tenker sånn på andre, det er derfor hun handler som hun gjør. Jeg synes den damen er rett og slett rar. Jeg vil ikke ha kontakt med henne. Men håper inderlig at alt fungerer bra i deres hjem. Sønnen sier at han er stresset av de for de er så perfeksjonister. Kurset , tror jeg at jeg prøver å si nei til, skal jeg våge det? Eller vil barnevernet lage trøbbel om jeg sier nei? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Skjønner at du føler deg ydmyket, men dersom det bare er som et "oljemalingskurs" av varighet (hver 14. dag i et par måneder?) er det da en ganske enkel måte å komme seg ut av situasjonen på. Dersom du kan gå på kurset uten å måtte skrive under på noen kontrakt med bv. 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. Ja de visste BV kom, men det var avtalt til etter helgen, det kommer fram helt i starten av videoen. bra at de vil forsikre seg ja men det er humane måter å gjøre det på. Hvis du må ta livet av en hund, tar du fram øksa og tar et bein om ganga så nakkken, eller går du direkte på nakken eller legger du den til søvne? (for å sette det i en anna situasjon) Hvis hunden biter noen, må du avlive den på stedet med en gang elelr får du advarsel og notat på hunden så hvis noe skjer igjen så må det skje noe? (det avhenger situasjon selvfølgelig men ta vekk den faktoren i dette eksemplet) ------ --------- Det kommer jo ganske klart fram fra sønnen din selv hva som er situasjonen her, du kunne bokstavelig talt fortalt hele bildet bare ved å fortelle hva sønnen din har sakt og reaksjonen hans. det sier alt. Blokkert??? det er tydelig at denne dama har noe rart i hodet som foregår med at ho blokkerer ungene ho har i hus. damn thats harsh Spør dem hva problemet er, krev at du skal ha noe svar. si at du sdamarbeider gjerne men du vil ha noen svar, noe å gå etter. hva er problemet. spør og grav som bare det Denne mailen er også utrolig merkelig. skjønner veldig godt at du har svart tilbake på den måten du har gjort og sier det du sier her. forstår deg godt på den Enig med deg hawkins. Barnevernet går frem på en helt utrolig umenneskelig måte. Jeg føler at de glemmer fullstendig at det er mye følelser rundt hele situasjonen. De sier at de tenker på barnet. Men det er ikke å tenke på barnet når de griper inn på en så aggresiv måte. Det gjelder å prøve med det rolige først, forklare osv. Jeg synes at det at barnevernet ringer meg med "skjult nummer" når de skal snakke, er bare helt merkelig. Hvorfor kan de ikke stå for hvem de er når de ringer? Jeg har blitt oppringt med skjult nummer noen ganger, og i dag ble jeg det igjen. Sikkert barnevernet, men jeg kunne ikke ringe tilbake for jeg kunne jo ikke vite om det var de. Men eksen sier at det er slik barnevernet opererer: de skal ringe med skjult når de skal ha kontakt og da må jeg ta telefonen. Men jeg har en regel: jeg tar ikke skjulte anrop. De får stå for hvem de er. Er du ikke enig? Jeg synes at dette med faren og damen er helt merkelig. Bekymringsmelder har nå blokket meg på facebook, og blokket barna i tillegg, fordi hun sier at hun vet at jeg går inn å ser på bilder på siden hennes og er redd jeg skal ødelegge forholdet hennes med å stjele bilder og legge de ut på nettet. Det er helt uaktuellt å gjøre, dessuten er det straffbart. Så det har jeg overhodet ikke tenkt til å gjøre. Itillegg er hun redd for at jeg ikke har godt av å se på bildene av henne pga at eksen valgte henne fremfor meg. Du verden for en kjerring!. Men å blokke barna på toppen er grensen til idiotskap. Sønnen min visste ikke at han var blokket, og såklart så kunne han fått sjokk hvis han lå merke til det uten at jeg hadde sagt det ... at stemoren blokkerte han. Stemoren som er bekymringsmelder til barnevernet. Hun som sier at sønnen har adferdsvansker blokkerer min sønn på facebook. Ganske lite voksent og uprofft av de. Itillegg så sier de at de vil bli venner med meg. Altså eksen sin dame har ønske om å møte meg og bli venner med meg, gjerne alene og sammen med eksen ved sin side hjemme i deres hjem. Du verden : at det går ann sier jeg Er sjokket!. Eksen sin dame er visst supergrei står det i mailen fra eksen. Hun tenker sånn på andre, det er derfor hun handler som hun gjør. Jeg synes den damen er rett og slett rar. Jeg vil ikke ha kontakt med henne. Men håper inderlig at alt fungerer bra i deres hjem. Sønnen sier at han er stresset av de for de er så perfeksjonister. Kurset , tror jeg at jeg prøver å si nei til, skal jeg våge det? Eller vil barnevernet lage trøbbel om jeg sier nei? BV har aldri ringt meg med skjult nummer jeg hadde både mobil, kontor og hjem nr til de jeg og som regel da de ringte meg så kom det fra kontoret. eneste som ringer med skjult nr er politiet men kan være det er anderledes hos deg i en større kommune kanskje? iallefall så er det kun for forsvar at de ringer med skjult nr. så jo jeg er helt enig med deg heartlife. Jeg er egentlig enig i mesteparten av det du skriver ja det at ho har blokkert sønnen viser rett og slett frekkhet og stygghet ovenfor din sønn. det viser at ho ikke ønsker å ha din(e?) unge som venn på facebook og fra mitt synspunkt så viser ho at ho egentlig ikek vil ha noe med denne ungdommen å gjøre. greit at ho vil kanskje ikke at ungene skal se ho som halvnaken ilag med faren elelr andre lignende situasjoner som kan være litt sånn på kanten (sett en god del der mor-unger elelr lærer-student har slike tabber) skjønner godt at du er sjokkert ja, det er en vanskelig situasjon og ikke helt enkelt å trå frem heller men slik du beskriver ting fra di side så hadde ikke ejg godda åp gått på besøk der elelr noe slikt nei. Jeg er enig med Frankline om at hvis det er et enkelt greit kurs som ikke påkoster mye så er det mye enklere for deg å bare si ja på den men jeg hadde også krevd ting i retur av BV og ikke bare sagt ja greit og gått videre. Det er greit at BV kan sette seg på bakføttene men i mine øyner i denne saken så er det nettopp det de har gjort og derfor bør du være ganske lik tilbake. sett dine krav tilbake, du vil ha svar, du vil bli ferdig, du vil undersøke dette andre hjemmet etc etc. eller hva det måtte være. få det skriftlig så går du gladlig. Dette ikke pga du føler at du ikke har noe å lære av kurset men pga du har klart 2 unger og det er snakk om ungdom så du har klart dette fint i mange år allerede uten kurset så skal være unødvendig å tenke på dette akkurat nå og heller tenke på hva en 14åring+ gjør og trenger og slike ting han trenger hjelp med skolen, ja då er det det som bør fokuseres på, hvordan hjelpe han best mulig med dette, ekstrahjelp? ekstratimer? holder det at mor elelr far hjelper til? (hvordan tar denne ungdommen inn ting og tang fra hver enkelt person og hvem oppmuntrer og lærer han på riktig måte som han forstår som gir utslag etc) Det høres ut som et enkelt kurs så skal ikke så mye til for å gå gjennom det men du kan absolutt si nei til det og gi dine krav tilbake om du ønsker. elelr du kan si ja og gi krav elelr du kan bare si ja og håpe på det beste framover Det er mer opp til deg i din situasjon som må se ann, vanskelig å kunne gi noe direkte anbefaling der da jeg ikke kjenner noen parter elelr noe som helst liksom. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Jenta i videoen hadde fått 24 timers varsel, så hun visste BV kom. Jeg forstår ikke hva som er så grusomt med måten å ta barnet på, det er ikke andre måter å gjøre det på. Folk som har mistet barna kan få dem tilbake, men at det tar tid er etter min mening helt naturlig. Er det så rart at BV vil forsikre seg om at din søster er rusfri? Jeg har en tante som drikker, men pga av mannen gjør ikke BV noe, de mener det er greit med en fungerende foreldre i huset. Både barna hennes som nå er nesten voksne og resten av familien hadde ønsket at BV hadde gjort mer her. Ja de visste BV kom, men det var avtalt til etter helgen, det kommer fram helt i starten av videoen. bra at de vil forsikre seg ja men det er humane måter å gjøre det på. Hvis du må ta livet av en hund, tar du fram øksa og tar et bein om ganga så nakkken, eller går du direkte på nakken eller legger du den til søvne? (for å sette det i en anna situasjon) Hvis hunden biter noen, må du avlive den på stedet med en gang elelr får du advarsel og notat på hunden så hvis noe skjer igjen så må det skje noe? (det avhenger situasjon selvfølgelig men ta vekk den faktoren i dette eksemplet) ------ --------- Det kommer jo ganske klart fram fra sønnen din selv hva som er situasjonen her, du kunne bokstavelig talt fortalt hele bildet bare ved å fortelle hva sønnen din har sakt og reaksjonen hans. det sier alt. Blokkert??? det er tydelig at denne dama har noe rart i hodet som foregår med at ho blokkerer ungene ho har i hus. damn thats harsh Spør dem hva problemet er, krev at du skal ha noe svar. si at du sdamarbeider gjerne men du vil ha noen svar, noe å gå etter. hva er problemet. spør og grav som bare det Denne mailen er også utrolig merkelig. skjønner veldig godt at du har svart tilbake på den måten du har gjort og sier det du sier her. forstår deg godt på den Enig med deg hawkins. Barnevernet går frem på en helt utrolig umenneskelig måte. Jeg føler at de glemmer fullstendig at det er mye følelser rundt hele situasjonen. De sier at de tenker på barnet. Men det er ikke å tenke på barnet når de griper inn på en så aggresiv måte. Det gjelder å prøve med det rolige først, forklare osv. Jeg synes at det at barnevernet ringer meg med "skjult nummer" når de skal snakke, er bare helt merkelig. Hvorfor kan de ikke stå for hvem de er når de ringer? Jeg har blitt oppringt med skjult nummer noen ganger, og i dag ble jeg det igjen. Sikkert barnevernet, men jeg kunne ikke ringe tilbake for jeg kunne jo ikke vite om det var de. Men eksen sier at det er slik barnevernet opererer: de skal ringe med skjult når de skal ha kontakt og da må jeg ta telefonen. Men jeg har en regel: jeg tar ikke skjulte anrop. De får stå for hvem de er. Er du ikke enig? Jeg synes at dette med faren og damen er helt merkelig. Bekymringsmelder har nå blokket meg på facebook, og blokket barna i tillegg, fordi hun sier at hun vet at jeg går inn å ser på bilder på siden hennes og er redd jeg skal ødelegge forholdet hennes med å stjele bilder og legge de ut på nettet. Det er helt uaktuellt å gjøre, dessuten er det straffbart. Så det har jeg overhodet ikke tenkt til å gjøre. Itillegg er hun redd for at jeg ikke har godt av å se på bildene av henne pga at eksen valgte henne fremfor meg. Du verden for en kjerring!. Men å blokke barna på toppen er grensen til idiotskap. Sønnen min visste ikke at han var blokket, og såklart så kunne han fått sjokk hvis han lå merke til det uten at jeg hadde sagt det ... at stemoren blokkerte han. Stemoren som er bekymringsmelder til barnevernet. Hun som sier at sønnen har adferdsvansker blokkerer min sønn på facebook. Ganske lite voksent og uprofft av de. Itillegg så sier de at de vil bli venner med meg. Altså eksen sin dame har ønske om å møte meg og bli venner med meg, gjerne alene og sammen med eksen ved sin side hjemme i deres hjem. Du verden : at det går ann sier jeg Er sjokket!. Eksen sin dame er visst supergrei står det i mailen fra eksen. Hun tenker sånn på andre, det er derfor hun handler som hun gjør. Jeg synes den damen er rett og slett rar. Jeg vil ikke ha kontakt med henne. Men håper inderlig at alt fungerer bra i deres hjem. Sønnen sier at han er stresset av de for de er så perfeksjonister. Kurset , tror jeg at jeg prøver å si nei til, skal jeg våge det? Eller vil barnevernet lage trøbbel om jeg sier nei? BV har aldri ringt meg med skjult nummer jeg hadde både mobil, kontor og hjem nr til de jeg og som regel da de ringte meg så kom det fra kontoret. eneste som ringer med skjult nr er politiet men kan være det er anderledes hos deg i en større kommune kanskje? iallefall så er det kun for forsvar at de ringer med skjult nr. så jo jeg er helt enig med deg heartlife. Jeg er egentlig enig i mesteparten av det du skriver ja det at ho har blokkert sønnen viser rett og slett frekkhet og stygghet ovenfor din sønn. det viser at ho ikke ønsker å ha din(e?) unge som venn på facebook og fra mitt synspunkt så viser ho at ho egentlig ikek vil ha noe med denne ungdommen å gjøre. greit at ho vil kanskje ikke at ungene skal se ho som halvnaken ilag med faren elelr andre lignende situasjoner som kan være litt sånn på kanten (sett en god del der mor-unger elelr lærer-student har slike tabber) skjønner godt at du er sjokkert ja, det er en vanskelig situasjon og ikke helt enkelt å trå frem heller men slik du beskriver ting fra di side så hadde ikke ejg godda åp gått på besøk der elelr noe slikt nei. Jeg er enig med Frankline om at hvis det er et enkelt greit kurs som ikke påkoster mye så er det mye enklere for deg å bare si ja på den men jeg hadde også krevd ting i retur av BV og ikke bare sagt ja greit og gått videre. Det er greit at BV kan sette seg på bakføttene men i mine øyner i denne saken så er det nettopp det de har gjort og derfor bør du være ganske lik tilbake. sett dine krav tilbake, du vil ha svar, du vil bli ferdig, du vil undersøke dette andre hjemmet etc etc. eller hva det måtte være. få det skriftlig så går du gladlig. Dette ikke pga du føler at du ikke har noe å lære av kurset men pga du har klart 2 unger og det er snakk om ungdom så du har klart dette fint i mange år allerede uten kurset så skal være unødvendig å tenke på dette akkurat nå og heller tenke på hva en 14åring+ gjør og trenger og slike ting han trenger hjelp med skolen, ja då er det det som bør fokuseres på, hvordan hjelpe han best mulig med dette, ekstrahjelp? ekstratimer? holder det at mor elelr far hjelper til? (hvordan tar denne ungdommen inn ting og tang fra hver enkelt person og hvem oppmuntrer og lærer han på riktig måte som han forstår som gir utslag etc) Det høres ut som et enkelt kurs så skal ikke så mye til for å gå gjennom det men du kan absolutt si nei til det og gi dine krav tilbake om du ønsker. elelr du kan si ja og gi krav elelr du kan bare si ja og håpe på det beste framover Det er mer opp til deg i din situasjon som må se ann, vanskelig å kunne gi noe direkte anbefaling der da jeg ikke kjenner noen parter elelr noe som helst liksom. Dette går jo litt på stoltheten min også. Jeg synes det var ydmykende dette med at . hvorfor skal jeg trenge kurs? Hvilke grunnlag og beviser har de for at noe er galt med min måte å håndtere barna på? De har ikke sett meg i lag med barna engang. De har ikke vært på hjemmebesøk her. Men uansett forstår jeg såklart skepsisen til barnevernet når noen melder inn en bekymring. Jeg fikk hetta og tenker at nå skal de pirke på helt normale småting og forstørre dem til å bli store problemer. Men barnevernet har ikke gjort noe galt sålangt. Annet enn at de sa at jeg skulle være i nærheten når sønnen ble forhørt av barnevernet. Men det som skjedde var at jeg ikke fikk vite noe, og at faren var tilstede sammen med sønnen da de forhørte sønnen. Men det er gjerne deres taktikk, og usikkerhet som gjorde at de gjorde det på den måten, og jeg forstår jo at de ble skeptisk når de fikk inn en melding fra stemor om at sønnen min var aggresiv eller voldelig type som hun hadde sagt. De måtte jo undersøke. Fastlegen ble avhørt, og tror at han kjenner meg såpass at han har nok sagt at han tror at foreldrene vil det beste for barna. Han er en oppegående og grei lege i mine øyne. Læreren ble avhørt. Jeg synes ikke at læreren eller skolen har sagt noe galt. De har bare sagt sannheten om at jeg ikke pleide å komme på foreldremøte og det er jo sant. Men regner ikke med at det går under at jeg er en dårlig mor, for jeg pleier å sende faren dit pga jobbvaktene mine har som regel kollidert med møtene. Jeg er gjerne sta, og hissig når jeg føler meg overkjørt. Det var det jeg gjorde i dette tilfelle Jeg ble skikkelig hissig og sint på eksen og damen hans for dette. Men nå får jeg bare roe ned, og slappe av, og tenke fremover igjen. Og ikke bry meg om mailer eksen skriver om damen sin. Han skriver at hun er så god og snill i mening, og det tar jeg lett innover meg, siden han valgte å forlate meg til fordel for henne. Går lett på psyken sånnt. Og når hun er bekymringsmelder på toppen så blir jo en veldig skuffet på det og. Tror dere forstår meg der. Men om barna skal gifte seg en gang, så får jeg tåle å gå i bryllup med de, men jeg vil ikke menge meg med eksen og damen. Jeg vet at meg og far til barna mine ikke passet sammen og tenkte helt ulikt, men jeg synes fortsatt det er sårt at han valgte en annen dame fremfor meg. Er litt sint på meg selv fordi jeg går med den følelsen i meg. Jeg har hele tiden prøvd å være så god mor jeg kan. Jeg har tenkt på barna fremfor mitt liv. Foreks så har jeg kuttet å date pga at jeg vil at barna skal føle roen på min side, siden faren fikk dame så fort. Jeg vil at barna skal føle tryggheten med at i mitt hus så er det bare meg og de. Den ekte familien. Men jeg vet at etterhvert så bør jeg jo tenke litt på at mitt liv skal videre følelsesmessig også. Men barna går uansett foran alt for meg. Jeg engasjerer de masse på fritiden i idrett. Skjønner at du føler deg ydmyket, men dersom det bare er som et "oljemalingskurs" av varighet (hver 14. dag i et par måneder?) er det da en ganske enkel måte å komme seg ut av situasjonen på. Dersom du kan gå på kurset uten å måtte skrive under på noen kontrakt med bv. Ja, det er det jeg føler. Ydmykelse på mange måter, men hvis barnevernet ringer meg så skal jeg si til de at jeg lurer på hvorfor de vil sende meg på kurs, om det bare er et tilbud til meg generellt eller om det er pga at de mener at jeg trenger det. Det eneste som står i brevet som er galt er jo det som jeg synes er galt, at meg og faren ikke går overens som venner. Men det er historien bak bruddet som gjør det. Spørsmålet er : skal det mye til for at barnevernet tar et barn ut av et hjem eller har dere hørt barn bli tatt ut uten noen skikkelige grunner til det? Jeg hadde lyst på et barn til, hvis jeg fant en mann å dele livet mitt med, men nå begynner jeg å bli redd for alle problemer det kan medføre. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 Du har allerede sitert brevet: "Skolen antyder at barnet har særskilt behov for tett oppfølging fra hjemmet hva det gjelder skolearbeid." "I samråd med far avsluttes undersøkelsen med vedtak om råd og veiledning." "Begrunnelse: Barneverntjenesten vurderer at det er behov for råd og veiledning til foresatte for å lette samarbeidet rundt barnet, og for å skape mest mulig forutsigbarhet i hans hverdag." ...Så man skulle lette samarbeidet i hjemmet ved å lytte til en melding fra stemor, og vedta råd og veiledning i samråd med far, for om mulig å gi barnet toppkarakterer? Uhyre merkelig. Men som sagt, det virker som en ganske enkel løsning for deg å bli med på dette kurset, og late som du er takknemlig og lærevillig under kurset. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Du har allerede sitert brevet: "Skolen antyder at barnet har særskilt behov for tett oppfølging fra hjemmet hva det gjelder skolearbeid." "I samråd med far avsluttes undersøkelsen med vedtak om råd og veiledning." "Begrunnelse: Barneverntjenesten vurderer at det er behov for råd og veiledning til foresatte for å lette samarbeidet rundt barnet, og for å skape mest mulig forutsigbarhet i hans hverdag." ...Så man skulle lette samarbeidet i hjemmet ved å lytte til en melding fra stemor, og vedta råd og veiledning i samråd med far, for om mulig å gi barnet toppkarakterer? Uhyre merkelig. Men som sagt, det virker som en ganske enkel løsning for deg å bli med på dette kurset, og late som du er takknemlig og lærevillig under kurset. Det BV er etter egne undersøkelser, ikke bare pga. av meldingen fra stemoren. Det er ikke nevnt noen ting om toppkarakterer, her er det du som overdriver ekstremt. Skolen mener at sønnen kunne trengt mer oppfølging og BV mener at samarbeidet mellom mor og far kan forbedres, det er jo helt klart her at mor mener det samme. Diskusjonen er jo omkring hva ett godt samarbeid er og hvordan det skal gjennomføres. Jeg synes ikke det BV kom frem til er merkelig i det hele tatt, det er heller ikke kommet noe mer mot morene enn tilbud om ett kurs. Det viser jo at BV er fornøyd med moren, men gir ett tilbud fordi de mener enkelte ting kan forbedres, og det er jo helt normalt, slik er det jo hos alle. Endret 27. mai 2014 av Andeith 2 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Du har allerede sitert brevet: "Skolen antyder at barnet har særskilt behov for tett oppfølging fra hjemmet hva det gjelder skolearbeid." "I samråd med far avsluttes undersøkelsen med vedtak om råd og veiledning." "Begrunnelse: Barneverntjenesten vurderer at det er behov for råd og veiledning til foresatte for å lette samarbeidet rundt barnet, og for å skape mest mulig forutsigbarhet i hans hverdag." ...Så man skulle lette samarbeidet i hjemmet ved å lytte til en melding fra stemor, og vedta råd og veiledning i samråd med far, for om mulig å gi barnet toppkarakterer? Uhyre merkelig. Men som sagt, det virker som en ganske enkel løsning for deg å bli med på dette kurset, og late som du er takknemlig og lærevillig under kurset. Det BV er etter egne undersøkelser, ikke bare pga. av meldingen fra stemoren. Det er ikke nevnt noen ting om toppkarakterer, her er det du som overdriver ekstremt. Skolen mener at sønnen kunne trengt mer oppfølging og BV mener at samarbeidet mellom mor og far kan forbedres, det er jo helt klart her at mor mener det samme. Diskusjonen er jo omkring hva ett godt samarbeid er og hvordan det skal gjennomføres. Jeg synes ikke det BV kom frem til er merkelig i det hele tatt, det er heller ikke kommet noe mer mot morene enn tilbud om ett kurs. Det viser jo at BV er fornøyd med moren, men gir ett tilbud fordi de mener enkelte ting kan forbedres, og det er jo helt normalt, slik er det jo hos alle. Jeg synes ikke at det er behov for råd og veiledning for meg, men synes at faren har behovet. Barnevernet gjør ellers ingen feil i å undersøke saken, for det må de når de får en bekymringsmelding. Stemoren virker sjalu ut. Hun tåler ikke at meg og eksen har kontakt uten at hun kontrollerer. Og hun er bekymringsmelderen. Så hun er jo med på å skape et dårlig samarbeid, så det er det jeg synes er litt merkelig av henne. Hva var hensikten med å gå til barnevernet? Og hvorfor blokker hun sønnen min etterpå på facebook? Jeg synes det er rart. Meg og eksen hadde en bitter slutt i forholdet pga den damen kom inn i bildet, men jeg ønsker å samarbeide så bra som mulig med han, tross dette. Jeg håper bare at han vil samarbeide på sms istedet for mail, for mail er så tungvindt. Det er stemoren som ønsker at vi samarbeider på mail. Endret 27. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 27. mai 2014 Del Skrevet 27. mai 2014 (endret) Du har allerede sitert brevet: "Skolen antyder at barnet har særskilt behov for tett oppfølging fra hjemmet hva det gjelder skolearbeid." "I samråd med far avsluttes undersøkelsen med vedtak om råd og veiledning." "Begrunnelse: Barneverntjenesten vurderer at det er behov for råd og veiledning til foresatte for å lette samarbeidet rundt barnet, og for å skape mest mulig forutsigbarhet i hans hverdag." ...Så man skulle lette samarbeidet i hjemmet ved å lytte til en melding fra stemor, og vedta råd og veiledning i samråd med far, for om mulig å gi barnet toppkarakterer? Uhyre merkelig. Men som sagt, det virker som en ganske enkel løsning for deg å bli med på dette kurset, og late som du er takknemlig og lærevillig under kurset. Det BV er etter egne undersøkelser, ikke bare pga. av meldingen fra stemoren. Det er ikke nevnt noen ting om toppkarakterer, her er det du som overdriver ekstremt. Skolen mener at sønnen kunne trengt mer oppfølging og BV mener at samarbeidet mellom mor og far kan forbedres, det er jo helt klart her at mor mener det samme. Diskusjonen er jo omkring hva ett godt samarbeid er og hvordan det skal gjennomføres. Jeg synes ikke det BV kom frem til er merkelig i det hele tatt, det er heller ikke kommet noe mer mot morene enn tilbud om ett kurs. Det viser jo at BV er fornøyd med moren, men gir ett tilbud fordi de mener enkelte ting kan forbedres, og det er jo helt normalt, slik er det jo hos alle. Jeg skjønner undersøkelsene. Barnevernet gjorde bare jobben sin i dette tilfelle. Jeg vil ikke kritisere de verken for avgjørelsen eller undersøkelsene. Men jeg vet at hvis jeg har behov for veiledning så vil alle andre ha det også. Men det var jo bare et frivillig tilbud forsto jeg. Det var vel godt ment fra barnevernets side, selv om jeg som mor kan føle det ydmykende . Endret 27. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Hei, vet det er ei stund sia denne tråden var aktuell men snubla over denne artikkelen og tenkte den kunne være til god nytte http://barnevernet.origo.no/-/bulletin/print/557502_de-snakker-aldri-sant?ref=checkpointGod lesning Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 Hei. Vil bare slenge inn ett lite råd. I møte med barnevern er nok det viktigste å vokte sine ord:) Svar på det som blir spurt om, og hold deg til det. Ikke si noe mer å ikke noe mindre. Sånn har jeg gjort det i 2 år, og nå er saken henlagt. Barnevernet har lett for å dømme , og sånn er det bare. De fleste saksbehandlere har kommet fra ett vanskelig hjem selv, og valgte dermed utdanning innen barnevern for å forhindre at dette skjer flere barn. Og dette skal man ha litt i bakhodet. Ikke ta på vei for små bagateller, hold deg rolig i enhver situasjon og alt ordner seg til slutt. Mi lille jente hadde det med å dytte andre i barnehagen, og dette skulle de ha til at var ille og kunne tyde på adferdsproblem. Nå må jeg bare si det at de fleste barn har en periode der de dytter, slår, kniper og til å med biter andre. Sånn er det bare, og det er ingen grunn til å gjøre problemet større enn det er. Det sa jeg også til barnevern, jeg flirte litt til og med:) om du vet du er en god mor, så beholder du roen og prøver tenke fornuftig i møte med de. Anonymous poster hash: 09d23...c4d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 Edit: Det er heller ikke noe sjakktrekk å svartmale en ekskjæreste til barnevernet med bruk av styggord og å fortelle om episoder i hjemmet og legge ut om alt mulig. Min eks har påstått mye stygt om meg til barnevernet, og jeg har bare latt han fortsette med dette uten noen reaksjon fra meg. Dermed forstår barnevernet at jeg har en psyko eks, og jeg vil bare leve i fred. Det værste dere gjør som foreldre er nemlig dette. Det tyder på at begge foreldre er ute av stand til å vokse opp, og er rett å slett mindre intellegente begge to. Da er det bedre at den ene har vettet i behold Anonymous poster hash: 09d23...c4d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå