ilpostino Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Jeg har slått sammen to tråder fra samme TS som omhandlet det samme. Det kan derfor være litt omstokking på svarene i denne tråden.Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Endret 29. april 2014 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Det finnes vel minst to. Denne + https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1576553&page=1 Jeg kan godt forstå at du blir lei deg og at du blir redd og bekymret. Det kan neppe være noe morsomt å oppleve noe sånt og særlig når det er noen som ikke kjenner deg og som dessuten er nye kjæresten til eksen. En person som er rundt barna dine. Man kan lure på hva hennes agenda er, hva som får henne til å gjøre dette. Barnevernet må i så fall vurdere deg og de kan ikke bare høre på hennes ord, da må de i så fall ha ganske kraftige bevis på at du ikke er egnet. De må undersøke hvordan det ligger an før de gjør noe. Det fins kun to tråder om forskjellige spørsmål rundt BV, skrevet av meg:). Flott at de slås sammen Er litt forskjellig tema om BV i trådene, derfor ble det laget to tråder, men det holder med en. Er enig i det Flott! Ja, det er sant som du sier. Jeg synes det var svært vanskelig og vondt at det var eksen sin dame som hadde gjort dette. Først så fikk jeg vite at det mulig var lærere på skolen som hadde sendt meldingen, men det var ikke det. Og det er jeg faktisk glad for. For hadde det vært lærere så hadde jeg blitt bekymret for om sønnen lå etter på skolen. Jeg synes at lærere på skolen virker kjempehyggelige, lett å dialogisere med hvis det er noe og flinke ut. Har bare positivt inntrykk av skolen. Tror ikke at de vil si noe galt, for ellers ville nok jeg ha hørt det for lenge siden. Men det er værre med hva de som bor i hjemmet til eksen sier. Der er det en gruppe mennesker som slår seg sammen, og sier ting som jeg ikke får til å stemme. Lurer på motivet jeg også. Et motiv til damen til eksen: er foreks er at jeg vet at eksen går rundt å forteller hvor elendig jeg er på alle områder. Sånn har han alltid vært. Hun opplever å høre han fortelle negative ting om meg. Han forteller ting som ikke er sant, og så ville hun gå til barnevernet. Hun hadde gjerne hørt så mye syting at hun trodde noe var galt. Og jeg kan jo forstå at hun kan reagere på måten han sier ting på, og ting han kan si, for han har alltid sagt ting så nedlatende om meg. Det var jo derfor forholdet ikke fungerte. Han var en kritisk perfeksjonist av type. Han kritiserte normale ting, og prøvde å få det til å se unormalt ut. Et annet motiv er blanding mellom det eksen sier, og at hun ikke liker meg. Jeg vet at hun kunne ønske at jeg aldri hadde vært sammen med eksen. Også kan det være en eneste grunn som sjalusi som står bak det. Jeg føler at det kan være en grunn ja. Faren kunne oppsøkt barnevernet hvis han mente ting sto alvorlig dårlig til. Han kunne pratet med meg. Hvorfor skal hun oppsøke barnevernet? En dame som ikke kjenner meg? En dame jeg kun har gått fort forbi i små sekunder to ganger på gata, og da uten barn med ? Jeg ønsker å tro at barnevernet her jeg bor, er såpass flinke at de forstår hvor frustrerende situasjonen er. Og at de vil skjønne at jeg er en mor som tar meg godt av barna mine. De må bare undersøke. Men jeg håper bare at de klarer å se sammenhengen i det jeg prøver å si. Men jeg forstår det slik at dere ser at det kan være noe galt med eksen og damen hans, altså situasjonen der, men ikke her, men at den hører hjemme på familiekontoret først og fremst, og ikke hos barnevernet. Jeg velger å tro at dette skal gå fint. Tror skolen sier positivt om sønnen, på lik linje med min familie. Jeg vil heller ikke klandre eksen og damen hans, men jeg tror at damen hans har problemer som måtte gå så langt. Og det tror jeg eksen også har. For dette kunne vært drøftet oss i mellom i familieråd. Ja jeg er glad for at det finnes folk der ute som tørr å være åpen og ærlig, er ikke mange igjen av de i verden så du skal bare være glad for at du er en slik person Jeg tror nok BV finner fornuften fram, så lenge du er kritisk ovenfor dem så vil dem behandle deg ganske greit, så lenge du viser at du har mer mellom ørane enn å takke og si ja til alt og ikke spørre og grave så vil du få det ganske greit, for da går de faktiskt innenfor lovverket pga de skjønner at du er en person som kan ødelegge veldig mye for dem igjen dersom de ikke gjør det Det er det som er feil med denne verden, altfor mange idioter som ikke vet en dønn shit, tror alt er så komplisert men realiteten er at det er ganske enkelt hvis man bare gidder å lese et par linjer i lovverket selv og følge med litt på realiteten Ungen gjør det ikke noe bedre på skolen dersom han blir "forfulgt" og får foreldrene henganes over ryggen, det er forskjell på å ikke gjøre noe enn å henge over gutten liksom. psykologi er noe den eksen din ikek har hørt om høres det ut som fordi om man forteller en 15åring at han ikek får lov til å røyke og drikke så frister det bare ungen enda mer for det er adrenalin og diverse psyke kick som slår til der, men om man behandler det på en litt anna måte så går det helt anderledes for guttens hode og tankegang Ja det er viktig å samarbeide med BV, ikke gå imot det men det er og viktig å gjøre si ega "hjemmelekse" if you cant fight it then join it men det betyr ikke at du skal nikke og takke ja, det betyr bare at du skal samarbeide og gjøre ting for din fordel innenfor det samarbeidet, istedenfor å stritte imot som utgjør at alt blir verre. så til slutt når du har samarbeidet nok til din egen fordel så forsvinner hele BV og alt blir bedre, (som er utganspunktet til å stritte imot, bli kvitt hele bv men som slår feil ut) Psykologi er et veldig kraftig verktøy, kommer veldig langt i livet med å bruke den riktig EDIT: når det kommer til denne eksen din så tror jeg kanskje linken her kan være litt begge vier eller iallefall han mot deg som gjør at alt blir slik, han prøver å bli ferdig men klarer ikke før han får noe ordfentlig oppgjør og med denne saken får han på en måte et oppgjør http://www.yourtango.com/201057071/10-signs-youre-not-over-him vet ikke men tipper Ja, jeg har hatt litt på følelsen av at han ikke er over meg. Det var han som slo opp med meg, etter at han hadde truffet denne nye damen sin. Men samtidig så har jeg fått følelsen og inntrykket av at han er utrolig sint på meg, sur på meg, osv. Og han sier at han er. Hvorfor skal han være sint på en dame han velger å forlate? Jeg føler at han ikke er helt over meg. Jeg kan ta feil der altså, men jeg har en følelse av at han enten ikke er helt over meg, eller så er han redd å være alene, eller så er det slik at han vil ha i pose og sekk, eller så er han så betatt av den nye damen at han lar det gå utover meg? Jeg forstår ingenting hehe, huff. Men men... viktigste er at freden kan senke seg. Og jeg vil samarbeide med barnevernet selv om jeg er utrolig skeptisk til dem. Grunn til skeptisk har jeg lov å ha: for hadde jeg ikke vært skeptisk så hadde jeg ikke vært glad i barna mine. Jeg er skeptisk pga jeg har hørt mye urettmessige saker. Og jeg vil ha dette skal ende rettferdig. Jeg håper barnevernet forstår meg, og det gjør de gjerne. Men jeg kan godt forstå at enkelte steder må barnevernet være og gripe inn, foreks så har jeg hørt om skikkelig barnemisshandling i media, og da forstår jeg det, men dette er et helt normalt hjem. Jeg har kuttet ned på saft og brus. Nå drikker vi mindre enn folk flest av det. edit: dobbeltpost flettet av Tvillingsjel Endret 30. april 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Ja jeg er glad for at det finnes folk der ute som tørr å være åpen og ærlig, er ikke mange igjen av de i verden så du skal bare være glad for at du er en slik person Jeg tror nok BV finner fornuften fram, så lenge du er kritisk ovenfor dem så vil dem behandle deg ganske greit, så lenge du viser at du har mer mellom ørane enn å takke og si ja til alt og ikke spørre og grave så vil du få det ganske greit, for da går de faktiskt innenfor lovverket pga de skjønner at du er en person som kan ødelegge veldig mye for dem igjen dersom de ikke gjør det Det er det som er feil med denne verden, altfor mange idioter som ikke vet en dønn shit, tror alt er så komplisert men realiteten er at det er ganske enkelt hvis man bare gidder å lese et par linjer i lovverket selv og følge med litt på realiteten Ungen gjør det ikke noe bedre på skolen dersom han blir "forfulgt" og får foreldrene henganes over ryggen, det er forskjell på å ikke gjøre noe enn å henge over gutten liksom. psykologi er noe den eksen din ikek har hørt om høres det ut som fordi om man forteller en 15åring at han ikek får lov til å røyke og drikke så frister det bare ungen enda mer for det er adrenalin og diverse psyke kick som slår til der, men om man behandler det på en litt anna måte så går det helt anderledes for guttens hode og tankegang Ja det er viktig å samarbeide med BV, ikke gå imot det men det er og viktig å gjøre si ega "hjemmelekse" if you cant fight it then join it men det betyr ikke at du skal nikke og takke ja, det betyr bare at du skal samarbeide og gjøre ting for din fordel innenfor det samarbeidet, istedenfor å stritte imot som utgjør at alt blir verre. så til slutt når du har samarbeidet nok til din egen fordel så forsvinner hele BV og alt blir bedre, (som er utganspunktet til å stritte imot, bli kvitt hele bv men som slår feil ut) Psykologi er et veldig kraftig verktøy, kommer veldig langt i livet med å bruke den riktig EDIT: når det kommer til denne eksen din så tror jeg kanskje linken her kan være litt begge vier eller iallefall han mot deg som gjør at alt blir slik, han prøver å bli ferdig men klarer ikke før han får noe ordfentlig oppgjør og med denne saken får han på en måte et oppgjør http://www.yourtango.com/201057071/10-signs-youre-not-over-him vet ikke men tipper Ja, jeg har hatt litt på følelsen av at han ikke er over meg. Det var han som slo opp med meg, etter at han hadde truffet denne nye damen sin. Men samtidig så har jeg fått følelsen og inntrykket av at han er utrolig sint på meg, sur på meg, osv. Og han sier at han er. Hvorfor skal han være sint på en dame han velger å forlate? Jeg føler at han ikke er helt over meg. Jeg kan ta feil der altså, men jeg har en følelse av at han enten ikke er helt over meg, eller så er han redd å være alene, eller så er det slik at han vil ha i pose og sekk, eller så er han så betatt av den nye damen at han lar det gå utover meg? Jeg forstår ingenting hehe, huff. Men men... viktigste er at freden kan senke seg. Og jeg vil samarbeide med barnevernet selv om jeg er utrolig skeptisk til dem. Grunn til skeptisk har jeg lov å ha: for hadde jeg ikke vært skeptisk så hadde jeg ikke vært glad i barna mine. Jeg er skeptisk pga jeg har hørt mye urettmessige saker. Og jeg vil ha dette skal ende rettferdig. Jeg håper barnevernet forstår meg, og det gjør de gjerne. Men jeg kan godt forstå at enkelte steder må barnevernet være og gripe inn, foreks så har jeg hørt om skikkelig barnemisshandling i media, og da forstår jeg det, men dette er et helt normalt hjem. Jeg har kuttet ned på saft og brus. Nå drikker vi mindre enn folk flest av det. Meg og ekskona hadde litt av det samme, Jeg blei ilag med ei anna jente 1mnd etter vi blei separert og ho var 3mnd på vei med ei jente og hadde ei datter fra før på 4år, dette tok mi ekskone veldig dårlig og var vanskelig å ha med å gjøre i en god periode. etter det blei slutt meloom meg og ho nye dama 10mnd seinere så blei det mye enklere å ha med ekskona å gjøre, og har har innrømmet selv i etterkant at det året ho var vanskelig var rett og slett fordi ho sleit med å komme over meg, vi blei enige om å gjøre det slutt, vi tok beslutningen ilag. men etter det året har gått så har alt vært helt flott og god tone Derfor jeg kom opp med den linken og det der for tenkte kanskje det kunne ligge noe slikt inni det hele det er ikke enkelt å skilles når man har unger ilag og alt nei Det er veldig mye urettsmessig av BV som foregår, leste et par poster fra den andre tråden som kom inn her og ser at noen av disse folkene er slike som tror alt av kontorer er rosenrødt og aldri feil og alt er så bra med å ha de rundt og de gjør aldri feil for de vet hva de gjør og er der for familien. mitt svar = ehhhh nei, de må ta en realitetsjekk, komme seg ut å oppleve det selv mi søster har 4 unger, alle mista i BV, mamma har 5unger 3 av oss i BV, bror min har 1unge som han har mista til BV, jeg har 4 klassekamerater jeg vokste opp med som satt i samme BV som meg, jeg har 5 kamerater utenom som har vært innom BV. Jeg har hørt og sett en god del oppigjennom og har lært en ting: BV har ingen anelse på hva de holder på med, og dei som tror de er så gode er altfor naive og har aldri opplevd noe i nærheten engang, de må holde kjeft før de vet hva som faktiskt foregår ute i verden. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Hun kunne prøvd å prate med deg før hun klager deg inn til BV. Er nok mange ekser av ulike sorter som er bitre i forhold til det ene og andre, så kan se for meg at barnevernet lett kan få inn en del slike meldinger på ulike folk. Når man går fra hverandre så blir det lett usakligheter også og ting som man selv føler betyr mye er egentlig bare banalt. Og når eksen din kanskje pirker på deg ovenfor hun nye, så virker det kanskje veldig ille for henne. Er likevel voldsomt av henne å gå til det steget å klage deg inn. De har vært sammen ganske lenge, så hvorfor nå... Jeg hadde nok stresset meg opp ganske mye selv. 3 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Hun kunne prøvd å prate med deg før hun klager deg inn til BV. Er nok mange ekser av ulike sorter som er bitre i forhold til det ene og andre, så kan se for meg at barnevernet lett kan få inn en del slike meldinger på ulike folk. Når man går fra hverandre så blir det lett usakligheter også og ting som man selv føler betyr mye er egentlig bare banalt. Og når eksen din kanskje pirker på deg ovenfor hun nye, så virker det kanskje veldig ille for henne. Er likevel voldsomt av henne å gå til det steget å klage deg inn. De har vært sammen ganske lenge, så hvorfor nå... Jeg hadde nok stresset meg opp ganske mye selv. Min eks sier at grunn til at hun la det inn for bv , er ikke direkte mot meg. Mens min datter sier at hun har hørt at det er mot meg. Hun la det inn fordi hennes barn hadde vært i BV før og hun mener at de får skikkelig skikk på barna. De gir veiledning og kostholdsplan for oss, og mye nyttig kunnskap, sa eksen. Jeg synes det hele er latterlig dumt. Skjønner ikke hvordan de tenker, og mener at det skal mye til for å ta det inn til BV. Min datter har fortalt meg at dette går direkte mot meg, selv om de ikke vil fortelle meg det. De sier at jeg pleier aldri å gå på foreldremøter, legebesøk osv med barna, og at det betyr at jeg ikke tar ansvar forsto jeg. Altså dette er utifra hva datteren sier. Jeg synes jo det er helt tullete, for vi er jo to foreldre, og jeg har litt fobier mot lege, og dermed så er vi to personer, og når eksen sier at det ikke gjør han noe å gå så sender jeg han dit med barna hvis det er noe. Hadde ikke han gått så hadde jeg gått. Er ikke værre enn det. Jeg synes at hun tok en drastig steg, og jeg må si at jeg er skuffet på eksen for at han støtter den damen som la inn bekymringsmeldingen. Hadde en mann av meg gjort det bak min rygg så hadde jeg blitt skikkelig skuffet på han. Jeg hadde ikke gitt han støtte i det så lenge det ikke var noe virkelig ille som skjedde. Men jeg vet at eksen er livredd for å miste damen sin. For han er en mann som ikke klarer tanken på å være alene. De har også et lite barn sammen så tror ikke han er klar for å forlate henne nå, for det vil ikke ta seg ut ovenfor familien hans og folk på utsiden. Han liker å ha en fin overfladisk fasade om livet sitt ovenfor andre. Og han går jo rundt å forteller at den nye damen er så mye snillere og bedre innvendig enn meg, og det hører jeg at han gjør ennå. Jeg er visst et grusomt menneske på innsiden, ifølge han. Men jeg vet godt selv hva jeg er. Jeg er et godt menneske. Jeg tror at faren slenger mye drit om meg til damen sin, og derfor gikk hun til barnevernet. Han har alltid kritisert meg , helt fra før jeg fikk barn. Jeg har hørt at damen skal synes at jeg er helt merkelig kvinnfolk, men hun har aldri pratet med meg før, og hun kjenner meg ikke. Hun er helt fremmed for meg. Ja , tror du hadde blitt stresset du også. Hvem blir ikke det.... Stresset har roet seg litt ned. Jeg har funnet ut at det er ikke noe annet jeg kan gjøre med dette, enn å bare ta alt som det kommer. Jeg håper barnevernet skjønner mitt syn på saken og henlegger dette. Men regner med at de undersøker farens situasjon og. Jeg lever et normalt , og sundt liv. Jaja, jeg prøver ikke å tenke for mye på det. Og en ting er sikkert: Jeg kan ikke styre dette uansett. BV får bare undersøke. Endret 30. april 2014 av heartlife 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Helt idiotisk å påstå at det er pga kosthold, det kan man finne ut av uten å inkludere bv. Mulig hun ikke klarte... Føles nesten som hun kan være litt sjalu på deg av en eller annen grunn. 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) Helt idiotisk å påstå at det er pga kosthold, det kan man finne ut av uten å inkludere bv. Mulig hun ikke klarte... Føles nesten som hun kan være litt sjalu på deg av en eller annen grunn. Barnevernet påstår at den som kom med meldingen gjør det pga bekymring for et av barna mine spesiellt. Barnevernet må jo gå utifra at bekymringen er reel, og at det ikke er andre motiver i bildet, selv om jeg tenker at det er andre motiver der ute og går. Jeg har 4 forskjellige teorier for hvorfor den damen har gått til barnevernet: 1. At eksen har sagt så mye negativt om meg, at hun ble rett og slett sjokket. Hver gang barna gjør noe han ikke liker, så sier han: Huff, nå ligner du på din mor!. 2. Damen til eksen har gjort dette av sjalusi. Hun vil ha eksen for seg selv fullstendig. 3. Hun har gjort det for å kvitte seg med mannen sin på en merkelig måte. 4. Hun har gjort det fordi hun er overhysterisk anngående kosthold og er pefeksjonist på sin egen måte. Jeg har ingen anelse . Men du forstår at det surrer litt i hodet mitt over hva som er motivet. Nå var han hos helsesøster på skolen om dagen, og da hadde hun gitt han en fin kommentar, sa han. Helsesøster sa: For en hyggelig, snill og praktfull dannet gutt du er!. Eksen sin dame vil påstå at han er hissig, men han er litt hissig på henne fordi han liker ikke eksen sin dame personlighetsmessig. Personlig kjemi kan desverre ingen styre.....Noen personligheter går bare ikke så godt i lag.... Jeg må bare leve med dette, og håpe at dette går greit. Jeg regner med at skolen har samme inntrykk av sønnen min som jeg har. Endret 1. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 snip snap Meg og ekskona hadde litt av det samme, Jeg blei ilag med ei anna jente 1mnd etter vi blei separert og ho var 3mnd på vei med ei jente og hadde ei datter fra før på 4år, dette tok mi ekskone veldig dårlig og var vanskelig å ha med å gjøre i en god periode. etter det blei slutt meloom meg og ho nye dama 10mnd seinere så blei det mye enklere å ha med ekskona å gjøre, og har har innrømmet selv i etterkant at det året ho var vanskelig var rett og slett fordi ho sleit med å komme over meg, vi blei enige om å gjøre det slutt, vi tok beslutningen ilag. men etter det året har gått så har alt vært helt flott og god tone Derfor jeg kom opp med den linken og det der for tenkte kanskje det kunne ligge noe slikt inni det hele det er ikke enkelt å skilles når man har unger ilag og alt nei Det er veldig mye urettsmessig av BV som foregår, leste et par poster fra den andre tråden som kom inn her og ser at noen av disse folkene er slike som tror alt av kontorer er rosenrødt og aldri feil og alt er så bra med å ha de rundt og de gjør aldri feil for de vet hva de gjør og er der for familien. mitt svar = ehhhh nei, de må ta en realitetsjekk, komme seg ut å oppleve det selv mi søster har 4 unger, alle mista i BV, mamma har 5unger 3 av oss i BV, bror min har 1unge som han har mista til BV, jeg har 4 klassekamerater jeg vokste opp med som satt i samme BV som meg, jeg har 5 kamerater utenom som har vært innom BV. Jeg har hørt og sett en god del oppigjennom og har lært en ting: BV har ingen anelse på hva de holder på med, og dei som tror de er så gode er altfor naive og har aldri opplevd noe i nærheten engang, de må holde kjeft før de vet hva som faktiskt foregår ute i verden. No offence, men: "Meg og ekskona hadde litt av det samme, Jeg blei ilag med ei anna jente 1mnd etter vi blei separert og ho var 3mnd på vei med ei jente og hadde ei datter fra før på 4år" Høres ikke ut som du evner å gi barn optimal oppvekst, og dersom det har vært slik i familien din tidligere også, så vil jeg si at BV vet akkurat hva dem driver med. Anonymous poster hash: f523f...7bf 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) No offence, men: "Meg og ekskona hadde litt av det samme, Jeg blei ilag med ei anna jente 1mnd etter vi blei separert og ho var 3mnd på vei med ei jente og hadde ei datter fra før på 4år" Høres ikke ut som du evner å gi barn optimal oppvekst, og dersom det har vært slik i familien din tidligere også, så vil jeg si at BV vet akkurat hva dem driver med. Anonymous poster hash: f523f...7bf Alle som kjenner meg sier jeg er ordentlig gentlemann og er skikkeliog flink emd unger. samt er en god familiefar. det sier barnevernet og det sier papirene mine fra barnevernet også. Det at jeg ikke kom godt overense med mor til mi datter eller mora til mine 2 stedøtre er noe helt anna enn om jeg er en god far eller ikke. Så nei, her beviser du bare at de ikke har peiling, samme som du ikke vet forskjell på et godt forhold og god far. jeg kan være god far selv om jeg har et dårlig forhold men jeg blir en super familiefar hvis jeg har godt forhold rundt meg først og fremst Du vet ikke ossen denne andre jenta var for det har jeg sagt veldig lite om, men visse personer passer ikke sammen. det vet du veldig godt og det skal du si at jeg ikek var noe god far for? ROFL Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: Fjernet mye bruk av quotes, Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 (endret) Alle som kjenner meg sier jeg er ordentlig gentlemann og er skikkeliog flink emd unger. samt er en god familiefar. det sier barnevernet og det sier papirene mine fra barnevernet også. Det at jeg ikke kom godt overense med mor til mi datter eller mora til mine 2 stedøtre er noe helt anna enn om jeg er en god far eller ikke. Så nei, her beviser du bare at de ikke har peiling, samme som du ikke vet forskjell på et godt forhold og god far. jeg kan være god far selv om jeg har et dårlig forhold men jeg blir en super familiefar hvis jeg har godt forhold rundt meg først og fremst Du vet ikke ossen denne andre jenta var for det har jeg sagt veldig lite om, men visse personer passer ikke sammen. det vet du veldig godt og det skal du si at jeg ikek var noe god far for? ROFL Enig, visse personer passer ikke sammen, og jeg tror at du er en god far. Det er jo derfor man blir fortvilt når bv er i gang. Vi blir fortvilte fordi at vi elsker barna våre, og blir engstelige. Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: fjernet mye bruk av quotes. Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Enig, visse personer passer ikke sammen, og jeg tror at du er en god far. Det er jo derfor man blir fortvilt når bv er i gang. Vi blir fortvilte fordi at vi elsker barna våre, og blir engstelige. Takk for det Ja den posten som han anonyme la ut (som ejg tror vet hvem er og har mine store mistanker om hva han jobber med) sier egentlig at alle enslige mødre og fedre er dårlige foreldre. det blei bare for dumt liksom Vi foreldre jobber med å gjøre det beste for våres barn i en gitt situasjon, men det betyr ikke dersom at alt ikke er rosenrødt og det perfekte familieliv som man ser på filmer burde ha BV innblanda. Det er så på hodet som det overhodet går ann å få blitt Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: Fjernet mye bruk av quoting. Tvillingsjel Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Takk for det Enig, visse personer passer ikke sammen, og jeg tror at du er en god far. Det er jo derfor man blir fortvilt når bv er i gang. Vi blir fortvilte fordi at vi elsker barna våre, og blir engstelige. Ja den posten som han anonyme la ut (som ejg tror vet hvem er og har mine store mistanker om hva han jobber med) sier egentlig at alle enslige mødre og fedre er dårlige foreldre. det blei bare for dumt liksom Vi foreldre jobber med å gjøre det beste for våres barn i en gitt situasjon, men det betyr ikke dersom at alt ikke er rosenrødt og det perfekte familieliv som man ser på filmer burde ha BV innblanda. Det er så på hodet som det overhodet går ann å få blitt Helt sant, og det ser ut som om enkelte er flinkere til å jobbe imot hveandre med å kritisere , enn noe som helst annet. Ingen kan si at du er en dårlig far. Du engasjerer deg anngående barna. Hadde du ikke brydd deg om barna dine så hadde du gitt blaffen i hele barnevernet, men du gir ikke blaffen for du bryr deg. Jeg føler at mange ser ut til å sende bekymringsmeldinger for ingenting. Her fant jeg en artikkel om dagen : , dette er humor altså, men det minner meg om det jeg er meldt til bv over: http://heltnormalt.no/nasjonensoye/2014/05/02/112000 Er dette latterlig? Ja, da er man ute etter å lage problemer ut av ingenting! Over godhjertede påfunn så skal man lage problemer? Livet er for kort til å lage problemer av ingenting Men jeg velger å stole på at barnevernet kun vil undersøke en bekymringsmelding, og at de ser at dette er ingenting å bry seg med. De får bare undersøke. Jeg forstår jo bekymringen til barnevernet når de får inn meldinger. Men her bør de se en sammenheng mellom hvem melderen er : altså barnas stemor... En person som jeg aldri har snakket med. Har kun gått forbi henne uten barn med, i sekunder to ganger i mitt liv . Jeg regner med at melderen er ute etter meg. Og ikke barnas far , siden hun er sammen med faren til barna mine. Det er logisk. Det står at det er manglende oppfølging av mine barn som bekymrer melderen. Faren har alltid anklaget meg for manglende oppfølging av mine barn. Men jeg kan fortelle at hvem pleier å bruke hele fritiden på hjemmet sitt? Det er meg. Jeg bruker hele fritiden på å holde hjem og hus i orden. Jeg bruker tid på å engasjere barna både i skolearbeid og friluftsliv. Jeg bruker tid på å finne på kreative ting sammen med barna. Jeg engasjerer meg mye selv om han er ca 14 år. Nå fikk jeg melding fra faren igjen. Der står det at faren mente det med barnevernet var dumt, og han var uenig i det, men at han forstår bekymringsmelderen ( kona si). Han mener at dette har ført bedre hen allerede. Bare med å ha de i ryggen. Så han mener at kona har gjort en god jobb med å melde oss inn i barnevernet. Helt sykt! Jeg føler livet fungerer som før. Eneste forskjell er at jeg tar fullstendig avstand fra min eks, og vil ikke se han igjen!. Kun kontakt på smser når det er absolutt nødvendig anngående barna. Jeg synes det er deilig å slippe å ha kontakt med min eks Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: Fjernet mye bruk av quoting. Tvillingsjel Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Ja slik som han anonyme som siterte meg, han er bare ute etter å småpirke og vri og vrenge på ting og tang. Jeg garanterer at han jobber i BV, det har jeg flere grunnlag på å kunne si. måten han skriver på, tingene han kritiserer på, måten han prøver å finne feil, måten feilene blir til "alvorlige" saker. og det er kun en person som har skrevet på den måten og oppført seg på den måten her i tråde, og hvis dui ser den posten der jeg banna litt og blei litt frustrert så ser du fort hvem denne anonyme posteren er og hva han jobber med. er ikke vanskelig å legge 2 og 2 sammen alle BV folk er ute etter å lage problemer utav småting som ikek har noe hos BV å gjøre. BV tror at alt som komemr inn er det noe grundig feil hosd, men det de ikke skjønner er at folk bruker BV som hevnaksjon og de klarer ikke å filtrere ut disse, dette beviser igjen at bv har ingen anelse om hva de holder på med. En reklame er for å lokke kunder, vel bekymringsmelding til bv om kosthold blir samme prinsippet, en grunn til å dra en familie inn i bv uten grunn, bare for å ha de i bv slik at bv tjener penger og har noe annet å gjøre enn å spille kabal på maskina si om dagen. Melderen er nok ute etter deg her ja. du fikke mld at faren at bv var dumt i dette igjen, her ser du klart å tydelig ossen han forandrer mening, faren har ikke iq nok til å kunne stå for det han selv mener og bare følger andre sine fotspor for å støtte den han er med der og da. blir som en kamerat gjeng i stvg jeg var med der den ene var kamerat med en den dagen og snakka drit om den andre, neste dag var han kamerat med han andre og snakke drit om han som han var kamerat med dagen før. det er slik eksen din oppfører seg her. bare ta vare på alt av meldinger og vis de til BVkona til eksen vil bare hevn og få deg utav livet slik at det kan være kun hun og faren og ungene, hun er så sjalu som det går ann å få blitt. vis BV hele denne tråden her ja det er bare å kutte kontakt og svare minst mulig på hans smser 1 Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Ja slik som han anonyme som siterte meg, han er bare ute etter å småpirke og vri og vrenge på ting og tang. Jeg garanterer at han jobber i BV, det har jeg flere grunnlag på å kunne si. måten han skriver på, tingene han kritiserer på, måten han prøver å finne feil, måten feilene blir til "alvorlige" saker. og det er kun en person som har skrevet på den måten og oppført seg på den måten her i tråde, og hvis dui ser den posten der jeg banna litt og blei litt frustrert så ser du fort hvem denne anonyme posteren er og hva han jobber med. er ikke vanskelig å legge 2 og 2 sammen alle BV folk er ute etter å lage problemer utav småting som ikek har noe hos BV å gjøre. BV tror at alt som komemr inn er det noe grundig feil hosd, men det de ikke skjønner er at folk bruker BV som hevnaksjon og de klarer ikke å filtrere ut disse, dette beviser igjen at bv har ingen anelse om hva de holder på med. En reklame er for å lokke kunder, vel bekymringsmelding til bv om kosthold blir samme prinsippet, en grunn til å dra en familie inn i bv uten grunn, bare for å ha de i bv slik at bv tjener penger og har noe annet å gjøre enn å spille kabal på maskina si om dagen. Melderen er nok ute etter deg her ja. du fikke mld at faren at bv var dumt i dette igjen, her ser du klart å tydelig ossen han forandrer mening, faren har ikke iq nok til å kunne stå for det han selv mener og bare følger andre sine fotspor for å støtte den han er med der og da. blir som en kamerat gjeng i stvg jeg var med der den ene var kamerat med en den dagen og snakka drit om den andre, neste dag var han kamerat med han andre og snakke drit om han som han var kamerat med dagen før. det er slik eksen din oppfører seg her. bare ta vare på alt av meldinger og vis de til BV kona til eksen vil bare hevn og få deg utav livet slik at det kan være kun hun og faren og ungene, hun er så sjalu som det går ann å få blitt. vis BV hele denne tråden her ja det er bare å kutte kontakt og svare minst mulig på hans smser Er alltid noen som skal prøve å knekke andre, og kritisere for mors / farsrollen. Og så lenge vi gjør vårt aller beste for å følge opp, og for at barna skal ha det godt, så er det viktigst, og det er denne setningen jeg har tenkt på etter at barnevernet kom på banen. Den setningen får meg til å få ro i sjelen min. For jeg vet at uansett hva eksen sin samboer sier, og uansett hva eksen sier... og uansett om barnevernet skulle tro på de, så vet jeg sannheten om hvilke mor jeg er. Og uansett utfallet så kan jeg leve med den sannheten: JEG ER EN GOD MOR! Og jeg elsker barna mine høyere enn meg selv! Jeg prøver å engasjere dem både innen idrett, og til å bli kreativ og flink! jeg viser dem kjærlighet og omtanke. Jeg snakker med dem om hvor viktig det er å bry seg om andre, om hva som betyr noe i livet, jeg oppmuntrer dem, osv osv Hva annet kan jeg gjøre? Jeg får også høre at jeg bruker mer tid på sønnen enn det eksen gjør..... Og eksen sier at han er enig med bekymringsmelder om at jeg burde følge sønnen mer opp. Uforståelig??? Uansett hva utfallet blir : Så vet jeg at jeg er en god mor ! Og at jeg har tatt rollen som mor som en spennende, og fin jobb med kjærlighet i livet mitt Er en ting jeg ikke skjønner: Skjønner ikke at eksen ser så mye godt i damen sin når hun kunne melde våre barn inn til barnevernet? . Forstår du det? Jeg håper at barnevernet er smarte i dette tilfellet, istedet for at de bruker denne saken for å gi dem selv jobb....... Jeg kan ikke annet enn å være optimistisk, og ta ting som det kommer. Jeg vet selv at jeg er minst like flink i morsrollen som folkets flest ihvertfall. Får si som denne låten sier: Jeg er en optimist og jeg ønsker å tro på mitt barnevern, og at de forstår/ eller finner ut at jeg gjør alt for at barna mine skal ha det bra! http://www.youtube.com/watch?v=_AlM77EUEYk Endret 3. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Ja slik som han anonyme som siterte meg, han er bare ute etter å småpirke og vri og vrenge på ting og tang. Jeg garanterer at han jobber i BV, det har jeg flere grunnlag på å kunne si. måten han skriver på, tingene han kritiserer på, måten han prøver å finne feil, måten feilene blir til "alvorlige" saker. og det er kun en person som har skrevet på den måten og oppført seg på den måten her i tråde, og hvis dui ser den posten der jeg banna litt og blei litt frustrert så ser du fort hvem denne anonyme posteren er og hva han jobber med. er ikke vanskelig å legge 2 og 2 sammen alle BV folk er ute etter å lage problemer utav småting som ikek har noe hos BV å gjøre. BV tror at alt som komemr inn er det noe grundig feil hosd, men det de ikke skjønner er at folk bruker BV som hevnaksjon og de klarer ikke å filtrere ut disse, dette beviser igjen at bv har ingen anelse om hva de holder på med. En reklame er for å lokke kunder, vel bekymringsmelding til bv om kosthold blir samme prinsippet, en grunn til å dra en familie inn i bv uten grunn, bare for å ha de i bv slik at bv tjener penger og har noe annet å gjøre enn å spille kabal på maskina si om dagen. Melderen er nok ute etter deg her ja. du fikke mld at faren at bv var dumt i dette igjen, her ser du klart å tydelig ossen han forandrer mening, faren har ikke iq nok til å kunne stå for det han selv mener og bare følger andre sine fotspor for å støtte den han er med der og da. blir som en kamerat gjeng i stvg jeg var med der den ene var kamerat med en den dagen og snakka drit om den andre, neste dag var han kamerat med han andre og snakke drit om han som han var kamerat med dagen før. det er slik eksen din oppfører seg her. bare ta vare på alt av meldinger og vis de til BV kona til eksen vil bare hevn og få deg utav livet slik at det kan være kun hun og faren og ungene, hun er så sjalu som det går ann å få blitt. vis BV hele denne tråden her ja det er bare å kutte kontakt og svare minst mulig på hans smser Er alltid noen som skal prøve å knekke andre, og kritisere for mors / farsrollen. Og så lenge vi gjør vårt aller beste for å følge opp, og for at barna skal ha det godt, så er det viktigst, og det er denne setningen jeg har tenkt på etter at barnevernet kom på banen. Den setningen får meg til å få ro i sjelen min. For jeg vet at uansett hva eksen sin samboer sier, og uansett hva eksen sier... og uansett om barnevernet skulle tro på de, så vet jeg sannheten om hvilke mor jeg er. Og uansett utfallet så kan jeg leve med den sannheten: JEG ER EN GOD MOR! Og jeg elsker barna mine høyere enn meg selv! Jeg prøver å engasjere dem både innen idrett, og til å bli kreativ og flink! jeg viser dem kjærlighet og omtanke. Jeg snakker med dem om hvor viktig det er å bry seg om andre, om hva som betyr noe i livet, jeg oppmuntrer dem, osv osv Hva annet kan jeg gjøre? Jeg får også høre at jeg bruker mer tid på sønnen enn det eksen gjør..... Og eksen sier at han er enig med bekymringsmelder om at jeg burde følge sønnen mer opp. Uforståelig??? Uansett hva utfallet blir : Så vet jeg at jeg er en god mor ! Og at jeg har tatt rollen som mor som en spennende, og fin jobb med kjærlighet i livet mitt Er en ting jeg ikke skjønner: Skjønner ikke at eksen ser så mye godt i damen sin når hun kunne melde våre barn inn til barnevernet? . Forstår du det? Jeg håper at barnevernet er smarte i dette tilfellet, istedet for at de bruker denne saken for å gi dem selv jobb....... Jeg kan ikke annet enn å være optimistisk, og ta ting som det kommer. Jeg vet selv at jeg er minst like flink i morsrollen som folkets flest ihvertfall. Får si som denne låten sier: Jeg er en optimist og jeg ønsker å tro på mitt barnevern, og at de forstår/ eller finner ut at jeg gjør alt for at barna mine skal ha det bra! http://www.youtube.com/watch?v=_AlM77EUEYk Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Jeg beundrer deg i å være så positiv og såpass rolig i alt dette. nå ser ejg ikke deg daglig rundt deg men her inne så er du virkelig rolig og fornuftig, det undrer jeg med deg. stolt av deg Ja det er alltid noen som skal kritiserer andre for noe, og ting de kritiserer for er vanligvis at de selv er sjalu for din situasjon / dine valg / dine egenskaper. utifra hva du forteller her så vet jeg at du er en god mor. og etter alt du har fortalt i denne tråden kan jeg fort se at du er en god mor Du skal ikke gi opp Det er viktig å være opitmist men også realist jeg er mer realist, der ejg ser både pessimistiskt og optimistiskt (det har du sikekrt lagt merke til i denne tråden. Du sier selv at eksen er redd for å bli aleine.jeg har et godt eksempel på det der, meg og mi ekskone var begge sliek personer, vi har 6års langt forhold der 5år av de var kjempe gode (en veldig lang historie som gjorde endringer) Men når vi skilte oss så sa vi begge til hverandre at vi var redde for å ende opp aleine og derfor holdt ut lengre, men dette viste seg å ikke gå i det hele tatt. men da ting blei roa ned etter vi hadde gjort det slutt (etter det året eksen var sur på meg) så gikk det veldig mye bedre, og jeg er enda redd for å ende opp aleine men jeg er ikke den desperate karen som ejg var før, jeg har funnet mer roen og sånt men søken etter ekte kjærlighet er stor hos meg, men har en grense mellom å søke og å være desperat Jeg tror også at BV henlegger en slik tåpelig sak, det skal vøre ting som skader ungen psykisk eller fysiskt som utgjør om det blir sak av det, og at ungen får litt brus og saft er ingen psykisk påkjenning. det at dama til eksen ikke kommer overrens med sønnen din er en psykisk påkjenning og lager "kvalme" i den nye familien. Jeg er sikekr på at du er en god mor, så absolutt, hvis ikke hadde du ikke postet slik ut på et offentlig forum og utgitt profilen din sånn. du er selvsikker på din sak og du vet hva som foregår og du har ditt på det tørre og dermed har du ingenting imot å stå fram som den du er. (akkurat samme som ejg gidder ikke poste anonymt for jeg vet jeg har mitt på det tørre) men denne anonyme posteren har ikke sitt på det tørre fordi han ser at jeg gjennomskuer han og dermed tørr ikke svare med sitt ekte seg. Det ligger veldig mye psykiskt bak hvordan man uttaler seg og hvordan man trer fra i en sak. Jeg fikk spørsmål fra min advokat i min erstatningsak om å få tillatelse til å informere disse fosterforeldrene det gjelder, og jeg hjar til og med kontakt med disse fosterforeldrene mine, veldig skjeldent men reiser opp med dattera mi og reiste opp med ekskona for å vise at selv om de gjorde det de gjorde så klarte de ikke å ødelgge livet mitt. utrykket dems var sjokkeranes fordi de visste hva de hadde gjort og regnte med jeg ikke kom noen vei som helst. men da jeg var 13 og fikk flyttet til annen fosterfamilie så ble saken totalt forandra. jeg fikk beskjed om at jeg var en veldig spesiell person på en veldig positiv måte og at jeg kom til å nå veldig langt i livet. Jeg har stor tro på at du/dere kommer dere gjennom dette og klarer dere utmerket fint uten bv innblanda Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Jeg beundrer deg i å være så positiv og såpass rolig i alt dette. nå ser ejg ikke deg daglig rundt deg men her inne så er du virkelig rolig og fornuftig, det undrer jeg med deg. stolt av deg Ja det er alltid noen som skal kritiserer andre for noe, og ting de kritiserer for er vanligvis at de selv er sjalu for din situasjon / dine valg / dine egenskaper. utifra hva du forteller her så vet jeg at du er en god mor. og etter alt du har fortalt i denne tråden kan jeg fort se at du er en god mor Du skal ikke gi opp Det er viktig å være opitmist men også realist jeg er mer realist, der ejg ser både pessimistiskt og optimistiskt (det har du sikekrt lagt merke til i denne tråden. Du sier selv at eksen er redd for å bli aleine. jeg har et godt eksempel på det der, meg og mi ekskone var begge sliek personer, vi har 6års langt forhold der 5år av de var kjempe gode (en veldig lang historie som gjorde endringer) Men når vi skilte oss så sa vi begge til hverandre at vi var redde for å ende opp aleine og derfor holdt ut lengre, men dette viste seg å ikke gå i det hele tatt. men da ting blei roa ned etter vi hadde gjort det slutt (etter det året eksen var sur på meg) så gikk det veldig mye bedre, og jeg er enda redd for å ende opp aleine men jeg er ikke den desperate karen som ejg var før, jeg har funnet mer roen og sånt men søken etter ekte kjærlighet er stor hos meg, men har en grense mellom å søke og å være desperat Jeg tror også at BV henlegger en slik tåpelig sak, det skal vøre ting som skader ungen psykisk eller fysiskt som utgjør om det blir sak av det, og at ungen får litt brus og saft er ingen psykisk påkjenning. det at dama til eksen ikke kommer overrens med sønnen din er en psykisk påkjenning og lager "kvalme" i den nye familien. Jeg er sikekr på at du er en god mor, så absolutt, hvis ikke hadde du ikke postet slik ut på et offentlig forum og utgitt profilen din sånn. du er selvsikker på din sak og du vet hva som foregår og du har ditt på det tørre og dermed har du ingenting imot å stå fram som den du er. (akkurat samme som ejg gidder ikke poste anonymt for jeg vet jeg har mitt på det tørre) men denne anonyme posteren har ikke sitt på det tørre fordi han ser at jeg gjennomskuer han og dermed tørr ikke svare med sitt ekte seg. Det ligger veldig mye psykiskt bak hvordan man uttaler seg og hvordan man trer fra i en sak. Jeg fikk spørsmål fra min advokat i min erstatningsak om å få tillatelse til å informere disse fosterforeldrene det gjelder, og jeg hjar til og med kontakt med disse fosterforeldrene mine, veldig skjeldent men reiser opp med dattera mi og reiste opp med ekskona for å vise at selv om de gjorde det de gjorde så klarte de ikke å ødelgge livet mitt. utrykket dems var sjokkeranes fordi de visste hva de hadde gjort og regnte med jeg ikke kom noen vei som helst. men da jeg var 13 og fikk flyttet til annen fosterfamilie så ble saken totalt forandra. jeg fikk beskjed om at jeg var en veldig spesiell person på en veldig positiv måte og at jeg kom til å nå veldig langt i livet. Jeg har stor tro på at du/dere kommer dere gjennom dette og klarer dere utmerket fint uten bv innblanda Jeg liker overhodet ikke den situasjonen jeg har kommet i. Der jeg blir kallt inn i barnevernet, pga bekymring for barnet mitt. Men jeg må følge det jeg vet: Jeg vet at jeg engasjerer, og aktiviserer barnet det gjelder. Så jeg er ikke enig hvis det er meg bekymringsmelder retter meldingen mot. Temaet til bekymringen går på: Manglende oppfølging av sønnen. Jeg vet at jeg følger han opp. Han er snart 14 år. Jeg engasjerer han i positive og lærerike aktiviteter. Barnet sier at jeg bruker mer tid på han enn faren gjør.. Men det er gjerne fordi faren lever et liv med den nye damen, og de har en baby sammen. Jeg har fått høre at faren bruker ikke fullt så mye tid på sønnen som jeg gjør. Men det merkelige er jo at jeg får inntrykk at bekymringsmeldingen er rettet mot meg..... , og ikke mot faren. Jeg er singel og det er godt å være singel i en slik situasjon. For nå er jeg ekstra på vakt. Jeg lurer på hvordan sønnen har det hos faren osv. Men jeg vet at faren er flink til foreks å følge han opp i lekser, men jeg kan egentlig ikke uttale meg om hvordan faren er ellers, for jeg lever jo ikke i huset hans. Jeg fikk veldig sjokk til å begynne med da barnevernet kom på banen. Det var et stort sjokk, og det var på en måte en sorg og fortvilelse også. Men det som har vært herlig forløbig, det er at barnevernet plager meg ikke. Det har vært ro, og jeg har fått leve normalt videre. Men jeg er redd at de plutselig skal være plagsomme i livet mitt. Men det er ikke sikkert at de blir det. Jeg får håpe at barnevernet er fornuftig i dette tilfellet, og at dette er et bra barnevern. Jeg forstår jo at barnevernet vil ta på alvor bekymringer når det gjelder barn. Men jeg håper at de forstår at i dette tilfellet så er det eksen min sin dame som har sendt den inn. Og det kan være utrolig mange motiver bak en sånn melding når det er eksen sin dame av alle mennesker som sender den...... Både eksen og damen og familien fra den kant kan være ute etter hevn eller å ødelegge for meg. Det kan være mulige teorier. Man kan ikke si at det er en iikke-alternativ-mulighet. Ingen er perfekte. Det fins alltid rom for forbedringer i alle hjem. Jeg føler meg veldig klandret over at datteren min ikke ønsket å snakke med meg en tid, men hun hadde en god grunn for det. Hun påstår at hun følte seg presset til det, av eksen sin dame. Men om det ikke var det, så er en tenåringsjente i en litt selvfokusert alder. Og jeg forstår henne godt. Da jeg var på hennes alder kunne jeg være veldig opptatt med venner osv. Og hvis jeg hadde en forelder som bodde et stykke i fra meg, så kunne det ha gått på bekostning av kontakt med den personen. Hva tenker du om det? Barnevernet sa at det måtte jo være en grunn for at et barn ikke ønsket kontakt med meg for en periode.... Men jeg mener at det betyr ikke at jeg er en dårlig mor. Min sønn derimot liker å være hos meg. Alle får inntrykk av at han er veldig knyttet til meg. Jeg lever i håpet om at dette skal løse seg fort. Jeg er ikke ute etter å svartmale eksen og damen, for jeg kjenner ikke helt motivene deres. Men samtidig så må jeg jo si at jeg føler at eksen godtar for mye med det damen hans har gjort. Forstår ingenting av dette, men det jeg bør være ute etter nå er å få denne konflikten ut av verden. Dette har jo bare blitt en konflikt mellom meg , eksen og damen hans. Jeg forstår ikke de, og de forstår gjerne ikke meg. Men dere forstår meg, ser det ut til. Jeg tror eksen er livredd for å være alene, altså å være uten en partner, og derfor tviholder han på forholdet sitt uansett hva damen har gjort. Vær stolt av den du er, når du vet at du gjør ALT det beste du klarer av deg selv til barna ! Barna er tross alt arvingene våre Jeg prøver å koble ut. Noen vil nok mene at det er galt å lufte slike ting på et forum på nettet, men en blir tankesalig når slikt skjer. Og derfor er det greit å få vite andres tanker og meninger. Og jeg gjør det anonymt, men med aliaset mitt. Jeg må jo si at dette har bydd på å forsterke en konflikt mellom meg og faren til barna mine. På en måte bra, for da skilles vi helt fullstendig, og klarer aldri å være venner mer. Jeg ønsker ikke å se han igjen. Klarer han ikke etter dette. Han er motbydelig når han støtter om hva damen hans gjorde. Men på en måte er det at dettte fører til en sterkere avstand mellom oss dumt ovenfor barna også. For det er det som skjer. Sterk avstand. Men tror at eksen sin dame ønsket det,, utifra det jeg har hørt. Tror at eksen ser på det som smigrende , kjenner jeg han rett. Men jeg ville aldri sett på det som smigrende at min kommende mann oppførte seg som hans dame. Jeg ville ha vraket han!. Konklusjon: Jeg har bestemt meg for å leve som om barnevernet ikke er i bildet. Lever videre som før, også får de undersøke det de måtte ønske. Jeg lar meg ikke psyke ned av dette. Viktig å stå på! Endret 4. mai 2014 av heartlife Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Her har vi en klassiker kontor person som ikke er ute å opplever virkeligheten Eventuelt så evner jeg å se helheten, og kan se det fra utsiden. Du har dine opplevelser, og du generaliserer det til å gjelde alle i barnevernet, og som har kontakt med barnevernet. Det er ikke holdbart. Barnevernet er nødvendige der ungene har det vondt, der ungene ikke får mat, eller blir behandla dårlig. Jeg var barnevernsunge i 17år og jeg ble slått og sparket og elektrifisert og stengt inne og alt mulig av mine fosterforeldre, jeg holdt barnevernet underrettet hele tida, i alle møter, men når jeg hadde sagt mitt ble jeg bedt om å gå vekk så de voksne kunne snakke og det ble aldri gjort noe. Jeg var godt klar over mine egne rettighetr om å bestemme selv og sånt men ingenting hjalp. Det var først når jeg begynte å rasere huset til fosterforldrene mine, da jeg knuste dører og vinduer og blei helt rabiat at fosterforeldrene sa ifra til BV om at de ikke orket mer. DA fikk jeg flytte. Det er ikke bra at du ble mishandlet av fosterforeldrene dine, men selv om barnevernet svikter i din sak så betyr ikke det at det ikke er nødvendig med et organ som kan gå inn og gjøre noe når barn blir mishandlet. At barnevernet får kritikk for å ikke gjøre nok er velkjent og noe du også er inne på, men i denne tråden får de jo kritikk fordi de gjør noe. Det blir litt selvmotsigende. Uansett virker det som du modererer dine tidligere uttalelser om at barnevernet ikke gjør noe positivt. At BV skal inn i denne saken til trådstarter her å kritisere at ungen får 2% for mye sukker og at det ikke er støvfritt hver eneste dag og kanskje ikke like ryddig som hos kongen er reinspekka bullshit. Jeg tror nok ikke barnevernet henger seg særlig opp i 2% for mye sukker og litt støv og rot. Hvor har du dette med sukker fra, forresten? Gjelder det saken til TS? For det er nettopp det 90% av BV saker handler om. holde de innafor systemet slik at BV tjener penger pga de har klienter. EKSEMPEL: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/9-av-10-barnevernskontor-bryter-loven/a/10101076/ Eksemplet ditt viser et utvalg av barnevernkontorer der det var mistanke om at de ikke fulgte opp på riktig måte. Jeg kan ikke se at det står noe der om å holde noen innenfor systemet. Jeg ser heller ikke relevansen for saken. Uansett, barnevernet får ikke uendelig med penger. De får tildelt det de får tildelt, og må holde seg til disse rammene. Det betyr at de må prioritere, og dessverre kan de ikke ta tak i alle saker. Det har de fått kritikk for, men en del av dette er altså begrensede ressurser. Jeg klarer ikke helt å se hva ansatte i barnevernet skulle ha å tjene økonomisk på å holde folk innenfor systemet uten grunn. De har da sin lønn uansett. Endret 4. mai 2014 av hekomo 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Som om fylkesnemda er noe orakel i å være fristilt fra BV. Vennligst voks opp og se tegningen. Om du har større problem med å innse realiteter selv vil iallefall muligens brennpunkt være en mulighet;http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt Fylkesnenmda er et annet organ enn barnevernet, og skal blant annet bestå av alminnelige folk uten utdanning eller erfaring fra slikt arbeid. Du må nesten forklare litt nærmere hva det er du vil frem til med Brennpunkt? Er det programmet om sakkyndige du viser til da? Det er jo ikke de sakkyndige som er involvert i saken som "feller dom" i den saken, og det sitter også personer som ikke har noe med fagfeltet å gjøre som nemndsmedlemmer. Det er litt som i tingretten der du har en fagdommer med fagkunnskap, og lekdommere som representerer befolkningen. Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: Fjernet mye bruk av quoting. Tvillingsjel Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 4. mai 2014 Del Skrevet 4. mai 2014 (endret) Eksemplet ditt viser et utvalg av barnevernkontorer der det var mistanke om at de ikke fulgte opp på riktig måte. Jeg kan ikke se at det står noe der om å holde noen innenfor systemet. Jeg ser heller ikke relevansen for saken. Uansett, barnevernet får ikke uendelig med penger. De får tildelt det de får tildelt, og må holde seg til disse rammene. Det betyr at de må prioritere, og dessverre kan de ikke ta tak i alle saker. Det har de fått kritikk for, men en del av dette er altså begrensede ressurser. Jeg klarer ikke helt å se hva ansatte i barnevernet skulle ha å tjene økonomisk på å holde folk innenfor systemet uten grunn. De har da sin lønn uansett. Vi hører skremselshistorier, og at Drhawkins ble behandlet dårlig av fosterforeldrene er forferdelig. Barnervernet klarte ikke å se at det var et galt hjem de plasserte han i. Sånne historier er jo triste. Det er ikke rart at Drhawkins er kritisk til barnevernet når han har opplevd de som en stor hai.... Og spørsmålet er : ville Drhawkins hatt best å ha fått vokse opp sammen med sin opprinnelige foreldre? Hva var grunnen til at de tok deg ut av hjemmet Drhawkins? Jeg synes det er utrolig tragiske slike historier som Drhawkins har opplevd. Drhawkins har hatt det tøfft gjennom oppvekst, og i ettertid pga barnevernet innvolvert. Men jeg tror at det spørs litt om hvilke personer som sitter i barnevernet. Derfor håper jeg at det sitter noen oppegående folk i mitt barnevern. Det gjelder å håpe på at barnevernet tar æffære der det er virkelig alvorlige ting som skjer. Og at de ikke går på normale småfeil i et hjem, altså småfeil som at vi gir barna litt saft og brus innimellom. Jeg mener at barna har sundt av å få kose seg av og til med litt brus og saft de også. Det er min mening. Og det er ikke alkohol det er snakk om. Det er brus.. Barna mine har ikke sukkersyke. Derimot så har datter til bekymringsmelder sukkersyke. Itilegg er min eks ekspert på å hakke unødvendig på meg, og jeg forstår det slik at både han og bekymringsmelder liker å leve på en måte der det ser ut som om de er perfektsjonister. Eksen skriver til meg meldinger der det står: nå håper jeg at du ikke gir han brus. Hvis du flytter så må jeg godta hvor du skal bo. Hvis du finner en annen så vil jeg ikke godta hvem som helst, hvis jeg ikke godtar han går jeg til rettsak osv. Jeg vet lite om hva dette går i. Først ville faren holde det skjult for meg. Men datteren ringte, og fortalte at hun var lei seg for at noen hadde kontaktet barnevernet. Hun ville si det for hun synes det var feil at de gikk meg bak ryggen med bekymringer på denne måten. Etter dette så spør jeg faren om dette. Og faren sier at det er datteren som har sendt bekymringsmeldingen anngående min sønn. Plutselig så sender sønnen meg en melding der det står: at søsteren sin ( datteren min) var tvunget til å lyve på seg skylden for det av eksens dame. Itillegg forteller han at grunn til at hun ikke hadde orket å ha kontakt med meg de siste to månedene var fordi at eksens dame presset datteren min til å stoppe kontakten inntil barnevernet var ferdig med saken. Eksens dame sa at nå er moren din sur på deg fordi hun tror at du har gått til barnevernet med bekymringsmelding, derfor holder du ikke kontakt. Og så fortalte hun at hensikten hennes var å få meg ut av livet deres. Og ba datteren min om å kutte helt med meg. Min datter ønsket ikke å kutte med meg, og ville ta opp kontakten igjen. Er ikke dette på grensen til ulovlig utpressing? Jeg har fortalt dette til barnevernet, og jeg håper at de forstår at det er noe galt med bekymringsmelder som utpresser datteren min på denne merkelige måten. Jeg vet at eksen sin dame gjør alt for å manipulere datteren min på sin side. Hun er veltalende og prøver det hun kan. Jeg var med datteren en dag nå. Og da fortalte datteren at eksen sin dame gråt da hun gikk ut for å treffe meg. Eksen sin dame er redd for å tape saken, sa hun. Jeg vet at eksen ikke sier så mye pent om meg. Og regner med at det er derfor barnevernet er tilkoblet. Det er vel ganske normalt at en eks ikke alltid sier så mye pent om sin eksdame/eksmann?. Det er en grunn for at det ble slutt. Av og til vet vi at vi følger barna opp på normalt måte, altså som folk flest gjør. Selv om man kan hevde at det kan en ikke vite. Jeg kan notere opp alt jeg gjør daglig for barna mine, og hvordan jeg engasjerer de hvis noen lurer på om jeg ikke følger godt nok opp. Barnevernet har ikke sagt noe om at det er meg bekymringsmeldingen er rettet mot. Eneste de sier at det er anngående min sønn. Og at de vil prøve å finne ut hvilke omstendigheter rundt han som kan eventuellt være til plage / vansker for han. Men datteren sier at eksen sin dame er ute etter å legge alt over på at det er noe galt med meg, og at det er derfor hun har meldt det inn, og det er jo fullt klar over at hun ønsker. Jeg håper at selv om barnevernet følger opp saken og undersøker,så vil dette ende bra i mitt hjem ihvertfall anngående meg og mine barn. Jeg håper at dette kan bidra til at eksen slutter å slenge stygge ord om meg, og at eksen sin dame stopper å blande seg inn i vårt samarbeid anngående barna. Eksen sin dame har et ønske : dvs at meg og faren til barna har null kontakt. Hun sier noe annet offentlig, men jeg har fått høre noe annet. Nå vet jeg ikke om det er sant, men jeg tror på det. For jeg har merket hvordan hun er. Jeg prøvde en gang å prate til henne, og skrev: ikke bland deg inn i vårt samarbeid, vennligst ikke gjør det. Da svarte hun: Jeg går til politiet å anmelder deg. Da skrev jeg: Det får du bare gjøre. Jeg skjønner at barnevernet må gripe inn og undersøke enkelte steder, men jeg håper at de opererer med fornuft. Har jo hørt nok av historier der jeg føler at folk blir unødvendig skadelidende av barnevernet, slik som i Drhawkins tilfelle. Derfor blir jeg kritisk, men forløbig har barnevernet ikke plaget meg i sin undersøkelse. Jeg regnet med at de ville henge på meg hele tiden, og at dette ville være merkbart for livet vårt. Men jeg fortsetter å leve som før, også får jeg se hva som skjer, og ta alt som det kommer. Jeg er optimist! For jeg vet at jeg gjør alt for at barna skal ha det bra, og jeg regner med at barnevernet mitt mulig vil se det , håper at de gjør Hvis ikke så har jeg ihvertfall gjort alt mitt beste for å bidra til at barna har et normalt sundt fint liv Huff hele tråden høres så negativ og trist ut, men slik høres det faktisk ut når noen anmelder en for en alvorlig instanse. Men jeg velger å være glad og leve livet inntil jeg hører hva som skjer. Tar det som det kommer . Og hvis dette ender katastrofalt så går jeg til pressen / advokat. Jeg vil ha beviser, på at noe virkelig er ille hvis barnevernet mener det . Men forløbig er det bare undersøkelser barnevernet driver, og de har ennå ikke fortalt hva deres konklusjon i saken er. Jeg håper at barnevernet jobber slik et barnevern bør gjøre, og at det er fornuft i det Endret 12. mai 2014 av Tvillingsjel Edit: Fjernet mye bruk av quoting. Tvillingsjel 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå