Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevernstjenesten. Jeg er urolig etter innkallelse.

Anbefalte innlegg

Om det er så ille hos dem, så kanskje du skulle foreslå at BV snakket med sønnen dine alene, eller i det minste uten at stemoren og faren er til stede.

Ellers: Ta var på alt av meldinger, mail ol. fra din exmann, om det er noe du kan bruke der. Kanskje rett å slett vri denne saken med BV rundt og bruke den til egen fordel.

Jeg prøver å samle opp alt jeg kan bruke mot dem tilbake.

Nå skrev eksen ny melding: der han skriver at grunnen til at det er fint at kona har blandet inn BV, er ikke mot meg, men for sønnens beste, med at BV kan komme hjem i hjemmene våre og gi oss god veiledning om kosthold og rutiner. Dette er til god nytte og lærerikt for oss, skrev eksen.

Dere har en sønn på 14år så regner med dere er godt voksne.

undskyld meg men hahahahhaha hva er det han eksen din snakker om?

har dere hatt sønnen i 14år uten BV også plutselig nå skal lære om kosthold? det blir for dumt, jeg hadde rast av sinne for det er så nedverganes som det går ann å få blitt. hvorfor ikke bry seg når ungen var 3år gammel? hvorfor ikke før nå? nå når dere har gitt mat til ungen i 14år så skal dere bli opplært i kosthold :p

Det må være noe riv ruskanes gale i det hodet til denne her dama til eksen :p

dette er ingen BV sak, det kan jeg trygt si ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har en sønn på 14år så regner med dere er godt voksne.

undskyld meg men hahahahhaha hva er det han eksen din snakker om?

har dere hatt sønnen i 14år uten BV også plutselig nå skal lære om kosthold? det blir for dumt, jeg hadde rast av sinne for det er så nedverganes som det går ann å få blitt. hvorfor ikke bry seg når ungen var 3år gammel? hvorfor ikke før nå? nå når dere har gitt mat til ungen i 14år så skal dere bli opplært i kosthold :p

Det må være noe riv ruskanes gale i det hodet til denne her dama til eksen :p

dette er ingen BV sak, det kan jeg trygt si ;)

Jeg ble veldig sint ja. Men får prøve å ikke koke mer. Grunn til jeg ble sint var fordi jeg synes dette var urettferdig. Sønnen er 14 år.

Jeg føler at de bruker han som en "skyllebøtte". De legger alt over på han. De er 5 personer i huset til eksen, og alle rotter seg sammen og sier at karakterene til sønnen er det noe galt med. Dette har ikke jeg fått med meg. Karakterene mine var dårligere på skolen. Og de andre barna i huset deres har ingenting med min sønns karakterer å gjøre. De erter han for det.

Faren sier også at grunn til BV er ikke meg, men det er pga sønnen har adferdsproblemer.Og da sa jeg: har dere registrert at han har det? Hvis jeg hadde gjort så hadde jeg gått til lege, og sjekket det ut. Jeg har ikke registrert annet enn normal adferd på han. Faren sa at han ga kona tillatelse å fortelle barnevernet at sønnen min og hans har adferdsproblemer. Dette holdt de isåfall skjult for meg. Jeg er skuffet for jeg sliter ikke med sønnen. Mener at dette er ren mobbing av min sønn.

Kan si en ting: Tror ikke eksens kone ville hatt datteren sin inn for BV , men når det er min sønn er det greit. Og dette er ikke BV sak. Isåfall er det problemer i hjemmet til faren. For jeg har ikke problemer med sønnen, og får heller ikke tilbakemeldinger fra skolen eller andre om at sønnen har problemer.

Jeg skal til BV snart, så det skal bli godt å få forklart min side.

Jeg tror at det er noe galt i hodet på eksen og kona. Ikke bare tror, jeg vet at de er sære og vanskelige personer.

Endret av Tvillingsjel
Edit: Mye bruk av quoting slettet. Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Ja dette høres mer og mer ut som at kona til eksen vil presse deg ut av alt og forsøke å klandre deg for problemer med sønnen, noe som kan betegnes som "hevneaksjon" og det er langt ifra noe BV sak.
kosthold generelt er heller ikke BV sak, adferdsproblemer kan være så mangt og er heller ikke BV sak i første omgang, ikke før det skjer drastiske ting, men det kan være så mangt, adhd/add for eksempel som er veldig normalt.

Det du burde gjøre er å innhente alt av papirer du kan fra lege og eventuelt psykolog, og andre offentlige hold som du har vært i kontakt med, gjerne fra skolen til ungen. der du kan vise til at guttungen er normal elelr sliter med den og den tingen eller lignende. då har du grunnlag til å si at dette er reinspekka tull og rein hevneaksjon og tull ifra eksen og kona.

hvis kona til eksen er så hypp på kosthold så lærer jo eksen din en del fra ho så hvorfor skulle han syntes det er nyttig lærdom for dere to når han blir lært opp der og sønnen bor hovedsaklig der i førsteomgang?
då burde faren heller lære deg hvis det skulle være noe som var så drastisk (høres ikke ut som det da)

men som de andre au sier her så er det viktig at du ikke går i hysteri mot BV, men rolig hyggelig og grei samtidig som fast bestemt og spør å grave, kverulant etc etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja dette høres mer og mer ut som at kona til eksen vil presse deg ut av alt og forsøke å klandre deg for problemer med sønnen, noe som kan betegnes som "hevneaksjon" og det er langt ifra noe BV sak.

kosthold generelt er heller ikke BV sak, adferdsproblemer kan være så mangt og er heller ikke BV sak i første omgang, ikke før det skjer drastiske ting, men det kan være så mangt, adhd/add for eksempel som er veldig normalt.

Det du burde gjøre er å innhente alt av papirer du kan fra lege og eventuelt psykolog, og andre offentlige hold som du har vært i kontakt med, gjerne fra skolen til ungen. der du kan vise til at guttungen er normal elelr sliter med den og den tingen eller lignende. då har du grunnlag til å si at dette er reinspekka tull og rein hevneaksjon og tull ifra eksen og kona.

hvis kona til eksen er så hypp på kosthold så lærer jo eksen din en del fra ho så hvorfor skulle han syntes det er nyttig lærdom for dere to når han blir lært opp der og sønnen bor hovedsaklig der i førsteomgang?

då burde faren heller lære deg hvis det skulle være noe som var så drastisk (høres ikke ut som det da)

men som de andre au sier her så er det viktig at du ikke går i hysteri mot BV, men rolig hyggelig og grei samtidig som fast bestemt og spør å grave, kverulant etc etc.

Er enig i det. Jeg må forholde meg rolig. Og ikke være så sint pga det de gjør her. Viktig!.

Jeg skjønner ikke noe utav hvorfor de mener BV er løsningen, hvis sønnen har adferdsproblemer i deres hjem?. Jeg har ikke det problemet med sønnen, og ville gått til lege dersom det var tilfelle, og ikke til BV.

jeg har beviser nå på hånden mot eksens kone. Utifra beviset jeg har dokumentert er hun syk

Jeg har vært i møte med de. Jeg står fast på at jeg synes at det var fullstendig unødvendig å dra små filleting inn for barnevernet. Men den som bringte det inn har jo vært intens med å fortelle hvor ille alt var. Men det er ikke annet enn småproblemer, som alle andre familier har litt av. Det kunne løses andre steder. Det var jo bare små vanlige ting det var snakk om. Men BV vil jobbe med saken videre. Sånn er det. Det er ordene som har kommet som gjør det. Ingen beviser men ord fra den som sendte bekymringsmeldingen. Jeg håper den blir henlagt, men de sa at det tar ihvertfall 3 måneder med stor kartlegging osv videre nå. Store undersøkelser osv. Veldig kjedelig. Og det virker jo som om barnevernet er ute etter ord. Ikke beviser altså, men ord fra gjerne feile personer, sånn som hun som sendte bekymringsmeldingen. Grusom hun er som gjorde dette mot oss. Faren sier at han synes at dette var ikke hans ønske og at han er enig at det var helt unødvendig, men jeg vet ikke hvem jeg kan stole på nå annet enn min egen familie.

Jeg håper at de som de som de undersøker dette med er de rette folkene til å uttale seg, og det tror jeg de er. Det har jeg stor tro på. For jeg føler alt fungerer fint. Det eneste er at et brudd er vanskelig for barn. Og nye situasjonene de kom i. Prøvde å forklare de at det var sikkert grunnen. Men de holdt saken videre.

En ting er sikkert: dette var helt unødvendig! Fullstendig unødvendig! Det er andre enn BV som burde tatt seg av dette.

Edit: Dobbelpost slått sammen av Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Ja BV er der for å finne problemer og bekymringer, ikke gode ting, nå er din oppgave å ikke gi dem noe negativt å gå etter, altså at du har det som vanlig familie og det ikke er noe skadelig for ungen. BV er veldig på spissen og vanskelige men de har den derre 3 måneders behandlinga ja, og hvis de etter 3 måneder ikke klarer å finne utav noe så kan de utvide til 6 måneder.

Du skriver selv her tidligere at Faren har sagt til deg at dette var sundt og bra for dere og alt sånt, og nå endra meining? liten luring han der, han støtter den han er med der og da liksom.

Når først BV er innblanda så blir man ikke kvitt de før dei har behandla saken, altså denne 3 måneders, og det er en helvettes prosess men det er som sagt mye enklere for deg hvis du samler inn papirer fra offentlig hold som viser anderledes enn det BV sier eller at du viser det til dem med å ha dem i hus liksom :)
Det var jo godt det bare var småsaker og ikke noe anna då, kan iallefall løses lett ;)

Bare hold hodet oppe gjennom prosessen så går alt så mye lettere :)

Lykke til uansett :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja BV er der for å finne problemer og bekymringer, ikke gode ting, nå er din oppgave å ikke gi dem noe negativt å gå etter, altså at du har det som vanlig familie og det ikke er noe skadelig for ungen. BV er veldig på spissen og vanskelige men de har den derre 3 måneders behandlinga ja, og hvis de etter 3 måneder ikke klarer å finne utav noe så kan de utvide til 6 måneder.

Du skriver selv her tidligere at Faren har sagt til deg at dette var sundt og bra for dere og alt sånt, og nå endra meining? liten luring han der, han støtter den han er med der og da liksom.

Når først BV er innblanda så blir man ikke kvitt de før dei har behandla saken, altså denne 3 måneders, og det er en helvettes prosess men det er som sagt mye enklere for deg hvis du samler inn papirer fra offentlig hold som viser anderledes enn det BV sier eller at du viser det til dem med å ha dem i hus liksom :)

Det var jo godt det bare var småsaker og ikke noe anna då, kan iallefall løses lett ;)

Bare hold hodet oppe gjennom prosessen så går alt så mye lettere :)

Lykke til uansett :)

Synes du det er normalt av meg å bli tankefull, stresset og bekymret pga barnevernet er inne i bildet? Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å la tårene renne litt. For så å prøve å tenke positivt igjen. Det er rart som barna går meg på hjernen. Jeg synes at BV var unødvendig, men det synes ikke BV såklart. Det var skikkelig tøfft. Man føler seg så dum når de er involvert. Men samtidig så vet jeg at jeg har hele livet til barna gjort alt det beste jeg kan for de. Jeg nyter aldri alkohol, jeg lever normalt og sundt, og har alltid prøvd å engasjere de og aktivisere de osv. Forstår ikke problemet. For disse barna har det og oppfører seg helt normalt som andre barn, mener jeg. Hvis sønnen har litt problemer med at han er litt sint når han skal legge seg, eller bli fratatt dataspill, så mener jeg at det er et problem mange har? Det var det som var problemet ifølge barnevernet. Men de har ikke møtt gutten. Så jeg ba om beviser. De sa at farens familie sa det. Men det er jo ikke nok til å ta det til bv. Det burde blitt tatt opp hos lege. Var så unødvendig at eksen sin samboer måtte sende inn en slik bekymringsmelding. For det ble så sinnsykt styr. Hun kunne istedet sagt at vi måtte til lege og kartlegge han psykologisk osv, hvis hun mener noe var galt. Jeg ser ikke den siden som de ser . Men vet at han ikke liker eksen sin nye dame. Nei forvirrende!!!!!!!!!!! uff!!!!!!

Faren dreier mening. Jeg er usikker på om han skjønner at damen hans gjorde en feil eller ikke. Eller om han var med på den. Er han redd fordi han har jo et barn med henne på under året? Kanskje han er redd henne, for hun damen kan jo skape store problemer i livet hans. Hun kobler jo inn BV for småting. Det var ikke noe store ting de hadde å komme med.

Jeg vet ikke hvor jeg har faren. Men jeg ønsker å samarbeide med han om barna. Men jeg er livredd for hva de er ute etter, både faren og den damen hans.

Det som jeg ønsker å tro nå, er at barnevernet gjør som de sier. De var hyggelig å prate med, men gravende ble det, men samtidig så håper jeg at de forstår barnas beste. Ikke dette er som disse skrekkhistoriene imedia. Jeg håper disse folkene bidrar til at både meg og faren får et godt samarbeid om barna. Og at vi får fred. Hvis barnet sliter med bruddet, eller andre ting så håper jeg at de kan gi en henvisning til psykolog. Men jeg har ikke merket den siden. Men synes det var fullstendig galt å ta dette inn i BV. Jeg liker ikke det. Og det ville ingen likt. Spesiellt når det er helt vanlige ting de snakker om. Noe som jeg mener ikke hører hjemme i BV. Huff. Tror ikke eksen sin dame ville likt hvis eksen sendte melding om hennes unge inn i BV. De burde brukt en annen instans, men nå er den der, så nå får jeg håpe at dette blir enkelt og greit for oss. Håper barnevernet vårt kan vise at de ikke er noe skumle. Det fins skrekkhistorier, men det fins jo også bra mennesker som jobber i barnevern og. Får ihvertfall bare krysse fingre her. Grøss og gru!!! ;)

Og bitterheten på dama som han valgte å være med foran meg ble jo litt sårere nå , med tanke på at han valgte henne foran meg, også gjør hun dette også. Men men.... sånn er livet. Kunne ønske han bare stakk fra henne og fant seg en annen. Vært lettere å samarbeide med han da. :) Jeg får prøve å koble av og tro BV vil la oss få roen fort.

Tusen takk for svar. Setter pris på å få høre tips anngående slike saker. Høre historier som ender bra i barnevernet, osv. Vet ikke hvordan de fleste slike saker ender engang. Huff Huff...

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Det er helt naturlig og normalt å bli tankefull og tårer kommer ja, gjorde det hos oss også.

Hvis det er litt sinne han sliter med så er adhd en god plass å starte, jeg har selv adhd med sinneproblemer.
Det finnes 3 typer adhd, alle adhd unger har sinneproblemer, konsentrasjonsvansker og hyperaktiv, men det er kun en av disse som er kraftig mens de to andre er i bakgrunnen, slik er det hos alle. jeg har sinne problemer og har gått mange år på ritalin som har hjulpet meg. men har kamerat som har konsentrasjonsvansker sterkest som går på concerter. så det er forsklellig fra person til person, men verdt å undersøke då ;) uansett er det ingen sak for BV nei, er nok psykolog sak isåfall

virker som faren støtter nåværende dame ja, men kan være han ønsker å støtte deg også og er i vanskelig klemme, eller så sier han noe til deg og mener noe annet, jeg kjenner ikke personen så vet ikke men noe fishy virker det som det er der deffinitivt utifra det du har fortalt.
egentlig så liker jeg ikke å uttale meg så mye før ejg har hørt begge sider av saken men virker som du snakker nokså rett ut og åpent så har ikke noe grunn til å ikke tro deg :)

Barnevernet er en veldig tung prosess, det går på deg, faren og ungene psykiskt, og hvis man har saksbehandlere som er kritiske så blir det ekstra tungt, hadde ikke jeg vært så hard mot dei vi hadde rundt oss så hadde nok ikke dei vært såpass greie mot oss og sånt, de skjønte ejg slet med adhd men så ikke noe grunn tilo bekymring ovenfor ungen for det om.

Det skal store vanskelige ting til stede for at BV blir hengende rundt til barnet er 18, eller ønske fra foreldrer. men det å ha BV innblanda er en tung sak ja

Ja ho dama der virka ikke helt stabil selv, virka som ho ikke helt visste hva BV var til og hadde et litt forvrengt bilde av akkurat det der. det vil nok gå bra til slutt :)

Ingen problem det :)
Jeg hadde ikke svart hadde det ikke vært for dei horrible erfaringane jeg har med BV, ønsker ikke slik mot min verste fiende engang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på om det er regler i barnevernet. Kan foreks barnevernet ta fra meg barna pga ord sagt om meg av eksen foreks?

Min eks klandrer meg for å være en mor som ikke gjør jobben godt nok anngående barna. Men jeg har alltid jobbet i hundre når det gjelder barna, så derfor er jeg svært stresset med det at jeg får anklager mot meg.

Må barnevernet være helt sikker, og bevist at noe er galt før de kan ta fra en person en omsorgsrolle? Barna ønsker å bo hos meg.

Anonymous poster hash: 0f19b...4c2
Lenke til kommentar

Alt står på barnevneret sitt egen side: http://www.barnevernet.no/
Om en bekymrings melding blir sendt til barnevernet, går de gjennom informasjonen de har fått fra melder. Om de ser at dette er en jobb for dem, vil de kontakte familien. Foreldre blir mest sannsynlig først innkalt til ett møte. I det møte vil barneverne prate med foreldre, høre deres side, o.l.

Ut ifra dette vil de da vurdere om saken er verdt å fortsette, eller om de skal avslutte den. Fortsetter de, blir familien undersøkt grundig. De prater gjerne med alle i familien, tidligere familie medlemmer, osv.

Husk også at i 8 av 10 saker, blir problemene løst i hjemmet.

Det vil si at kun 2 av 10 av situasjonene, blir barna forflyttet til f.eks en fosterfamilie.

Les også her: http://www.barnevernet.no/Tiltak/Tiltak/Familierad/

Ingen vil forflytte barna, det er som regel siste utvei, eller i ekstreme forhold, der foreldrene ikke klarer å ta vare på barna grunne rus, vold eller overgrep.

Ikke mist hodet helt, i hvor mange situasjoner tror du ikke at barnevernet blir kontaktet av en person som forteller det værste pga. hat, hevn eller andre grunner? De kan ikke gå ut ifra en persons perspektiv, og sende barna vekk. Man må prate med resten for å se om det er familien som trenger hjelp, eller om det er den 'stakkars' personen som ble skilt og skal ta hevn med å kaste barnevernet på dem.

EDIT:

I denne situasjonen ville jeg prøvd å kontaktet noen venner/familie, og kanskje pratet litt med dem. Når det gjelder eksen din, så hadde jeg villet rådet deg til å holde deg unna. Ikke nødvendigvis full utestenging, men ikke oppsøk kontakt. Blir han ufin gjelder det bare å gi grei beskjed om det, og gå.

Mindre krangel = Større oversikt og kontroll over situasjonen.

Kontakter han barnevernet angående deg, er det ett pluss å ha snakket med de nærmeste venner, slik at de kan back'e deg litt opp om det trengs.

Jeg ser ikke bort ifra at du jobber mye for at barna dine skal ha det bra, for det er ikke alltid så lett å være mor.

Men som sagt, ofte stilte spørsmål og svar finnes på sidene deres.

Lykke til!

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar

Jeg er helt forvirret av dette styret.

Noen utvikling eller er det for tidlig å si?

Ville være kjekt å høre positive ting om BV også. Er det noen positive historier. For barnevernet skal jo være til for å hjelpe hele familien?

Anonymous poster hash: 9a6e4...bbe

Det der hører vel ikke med her, du får heller opprette en egen tråd om du vil høre om positive historier fra barnevernet.

Anonymous poster hash: e6097...e37

Lenke til kommentar

Hvis de vil ha full foreldrerett, er det vel ikke bv som tar seg av det.

Ellers er vel tankegangen deres slik at de skal ha sin vilje igjennom overalt. De hater sukker virker det som... Derfor vil de bruke bv til å kontrollere hva som skjer i ditt hjem. De vil føle seg fornøyde hvis du må ta imot en masse nytteløse hjelpetiltak.

Gutten spør sikkert etter saft i deres hjem, og de må svare nei. Dette irriterer dem. Det er jo ærlig talt en latterlig bekymringsmelding. Men problemet er at bv selv kan finne andre problemer i ditt hjem enn det som står i meldingen. F.eks. dersom du er alenemor, fattig, trygdet, psykisk syk, har en resirkuleringsbeholder for mye på kjøkkengulvet, du har vinflasker, du har for lite bad, du sier nei til hjelpetiltak, osv.

Men det kan også være de henlegger saken pga den latterlige bekymringsmeldingen.

Lenke til kommentar

Hvis de vil ha full foreldrerett, er det vel ikke bv som tar seg av det.

Ellers er vel tankegangen deres slik at de skal ha sin vilje igjennom overalt. De hater sukker virker det som... Derfor vil de bruke bv til å kontrollere hva som skjer i ditt hjem. De vil føle seg fornøyde hvis du må ta imot en masse nytteløse hjelpetiltak.

Gutten spør sikkert etter saft i deres hjem, og de må svare nei. Dette irriterer dem. Det er jo ærlig talt en latterlig bekymringsmelding. Men problemet er at bv selv kan finne andre problemer i ditt hjem enn det som står i meldingen. F.eks. dersom du er alenemor, fattig, trygdet, psykisk syk, har en resirkuleringsbeholder for mye på kjøkkengulvet, du har vinflasker, du har for lite bad, du sier nei til hjelpetiltak, osv.
Men det kan også være de henlegger saken pga den latterlige bekymringsmeldingen.

Eksen sier til alle at jeg er et ondt menneske. Og forteller at jeg ikke tok imot "erfaringstips" da vi bodde sammen, anngående husarbeid. Han klaget fryktelig på meg da vi bodde sammen. Kjeftet hele tiden omtrent. Nå var det eksen sin dame som gikk til barnevernet for hun har fortalt at hun rett og slett er sjokket over alt eksen forteller henne om meg. Jeg synes dette er rett og slett nedverdigende og stygg oppførsel av eksen. Skjønner at damen hans vil stole på alt han sier, for hun vil jo tro at det er meg som er drittsekken av oss. Men jeg får bare håpe at dette går bra, og får håpe barnevernet gransker hans hjem like mye som mitt. Jeg lever helt normalt, som gjennomsnittet. Jeg har ikke en eneste alkoholflaske i huset, for jeg drikker ikke alkohol. Så de får bare komme å lete her hvis de har lyst. Helt normalt hjem. :)

Det der hører vel ikke med her, du får heller opprette en egen tråd om du vil høre om positive historier fra barnevernet.

Anonymous poster hash: e6097...e37

Skjer ikke noe utvikling her forløbig. Eneste jeg merker er at eksen er fryktelig sint på meg, men velger å ikke ta dette innover meg. Jeg vet at jeg er en god mor. Jeg vet at jeg duger. :)
Edit: Slått sammen dobbelpost + ryddet i quotes, Tvillingsjel Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Hva får deg til å si at det ikke er å stresse over? Tross alt sitter BV med makten til å ødelegge livet til mennesker.

Til TS:

Skaff deg juridisk hjelp, BV skal grunngi sine handlinger. Om ikke juridisk hjelp er mulig; krev alt skriftelig, vær skeptisk og oppmerksom. Møtereferat bør kreves.

Barnevernet prøver først andre midler før de går mer drastisk til verks. Og skal de først overta omsorgen så må det fattes vedtak i fylkesnemnda, som ikke er en del av barnervernet.

Hvis positive historier ikke hører hjemme her så hører ikke negative historier hjemme her heller.

Jeg mistet mannen min pga henne og nå vil de frata meg barna på toppen og lage probleme.ær. Jeg er lei meg! Oppgitt!

Var ikke dette en mann som mishandlet deg?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et godt stykke til at barnevernet overtar barna ja, men det betyr dermed ikke at barnevernet gjør noe positivt. barnevernet gjør så utrolig mye skader på en vanlig familie, papirmølle, møter, undersøkelser på ungene, spørsmål og graving i alt. i tillegg skal alt på papir hos bv, og de skal hente inn informasjon hos alle instanser, tar mange måneder som er helt unødvendig.

BV gjør ikke en eneste en positiv ting.

hva med disse barna som blir slått i hjemmet av disse utlendingane som ikke har læørt seg folkeskikk fordi de har levd rundt krig i alle år før de kom til norge? BV er ikke der, nei de går på vanlige familier som egentlig er helt normale og normal folkeskikk men driter i det som faktiskt trenger hjelp. og når BV først trår inn så er det helvertte fra start til slutt og neverending story (jeg kan bokstavelig talt skrive i evigheter på denne måten og om negative ting om BV og ikke noe positivt)

slik du skriver så hørtes det nesten ut som du jobba for de (ikke det at jeg sier det men vare bare ordlegginga og defensiven med ei gang dfer liksom :p ) (no offense)

Endret av Tvillingsjel
Edit: Mye bruk av quoting slettet. Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bv fjerner dessverre ofte barn på grunn av såkalt emosjonell omsorgssvikt. Som det ble sagt i dokumentaren om sakkyndige psykologer som nylig ble sendt, er det bare 2 av 10 barn som blir fjernet på grunn av fysiske årsaker.

Men for å fjerne barn på grunn av emosjonell omsorgssvikt, må bv skaffe (eller produsere) psykologiske beviser (som de dessverre ofte klarer å skaffe seg).

Dersom en sak har en sakkyndig utredning som anbefaler varig omsorgsovertagelse, blir saken dessverre avvist av rettsvesenet videre.

Dersom foreldrene blir opprørt i prosessen rundt omsorgsovertagelsen og sier ting til noen i det offentlige som gjør at foreldrene framstår som fullstendig gale eller farlige, vil dette også øke sjansen for å tape i rettsvesenet. Rettsvesenet har nemlig sjelden medlidenhet med foreldrene.

Lenke til kommentar

Det er et godt stykke til at barnevernet overtar barna ja, men det betyr dermed ikke at barnevernet gjør noe positivt. barnevernet gjør så utrolig mye skader på en vanlig familie, papirmølle, møter, undersøkelser på ungene, spørsmål og graving i alt. i tillegg skal alt på papir hos bv, og de skal hente inn informasjon hos alle instanser, tar mange måneder som er helt unødvendig.

BV gjør ikke en eneste en positiv ting.

hva med disse barna som blir slått i hjemmet av disse utlendingane som ikke har læørt seg folkeskikk fordi de har levd rundt krig i alle år før de kom til norge? BV er ikke der, nei de går på vanlige familier som egentlig er helt normale og normal folkeskikk men driter i det som faktiskt trenger hjelp. og når BV først trår inn så er det helvertte fra start til slutt og neverending story (jeg kan bokstavelig talt skrive i evigheter på denne måten og om negative ting om BV og ikke noe positivt)

slik du skriver så hørtes det nesten ut som du jobba for de (ikke det at jeg sier det men vare bare ordlegginga og defensiven med ei gang dfer liksom :p ) (no offense)

Ja, du sier at det er normalt at barnevernet går på helt normale familier. Ja nå har de ihvertfall funnet en. Jeg kan ikke fortelle meg hvordan eksen sitt hjem er. Han tror at det er noe galt i mitt hjem, altså at jeg lever som en sløving og gir barna for mye saft og brus.

Jeg vet at her griper barnevernet inn i et normalt hjem - mitt, og regner med at eksen sitt hjem er bortimot normalt utenom at han er en snodig fyr som slenger mye kritikk for småting. Han er perfeksjonist. Han sier mye negativt om meg til barna. Han sier at moren deres ikke vasker godt nok, og rydder godt nok i huset osv. Veldig tåpelig å si av han. For alle sier til meg at jeg har det fint nok, og jeg mener at jeg har det gjennomsnittlig greit nok i huset ja :)

Jeg får håpe at disse folkene jeg har hatt med å gjøre i barnevernet forstår at dette var unødvendig. Jeg har prøvd å forklare de. Håper det blir henlagt. For jeg tror at det er flere andre hjem som virkelig trenger dem, men så velger de å bruke tiden på eksen sin dame sin bekymringsmelding. Jeg kjenner ikke eksen sin dame, og synes at hele meldingen virker rar. Forstår meg ikke på den.

Forstår det slik at bv går inn og gjør tiltak for normale hjem også. Jeg regner med at de vil gjøre tiltak for oss, utifra hva de sa. Men hvorfor? det skjønner ikke jeg. For her fungerer alt bra. Men faren og damen er kritiske til alt. Faren sier at karakteren 3 heller ned mot stryk, og det er alvorlig. Dere hører jo hvor mye dumt han sier....

ja, han behandlet meg dårlig i forholdet, men uansett er jeg såret over at han ikke kan se det og si unnskyd til meg for det. Men ser ikke ut som om han skjønner det selv. Han sier at det han gjorde var å gi meg erfaringstips om husarbeid, og det er ikke noe galt i det. Han kjeftet på meg daglig, og hele tiden omtrent, så jeg hadde det ikke enkelt. Men forstår det slik at han ikke kjefter på den nye damen. Hun er så snill og god , og jeg er så ond. Dette går han rundt å sier nå. Så jeg synes at han fortsatt er vanskelig. Men ville gjerne hatt en unnskyld, men den kommer nok aldri.

Edit: slått sammen dobbelpost + fjernet overflødig bruk av quotes - Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...