Gå til innhold

Eizo T965 21" eller Iiyama VisionMaster PRO 514 22&quot

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare for de skjermene der egentlig. Men jeg har nå sett 19 tommerne, dvs Iiyama VisionMaster Pro454 (aka HM903DT) og Eizo T766. Nå skal jeg ikke slakte Iiyama helt, men den klarte nå aldri å gjengi sort helt perfekt og mørke/sorte farger klarte den ikke skille helt godt fra hverandre. I lyse farger er ikke forskjellen så stor, men Eizo'n er hele tida ett hakk forann. Geometrien var helt klart bedre på T766 i høye oppløsninger (1600 og opp). Tekst fremstod også skarpere på T766 enn på VMP454.

Kort sagt, blandt 19 tommerne er det en klar seier til T766 over VMP454, men så er prisen også betydelig høyere.

Lenke til kommentar

Takk Anders for ett seriøst svar :)

Blir nok Eizo da, selv om prisen er...ja stor.

Komplett.no selger den Eizo skjermen ser jeg. Men de frakter den gjennom Posten. Sjangsen for skade i frakten er da tilstede. Men får jeg en skjerm med feil på, er det vel bare å få en ny? Posten sin skyld det da?

Lenke til kommentar

de sender vel pakke hjem på kvelden for ca 100 kr og bruker et budfirma når de gjør det. Er du ikke hjemme setter de pakken av på nærmeste postkontor.

Var slik for meg for et halvannet år siden (det rare var at de delte opp det jeg kjøpte i to og sente dem til hvert sitt postkontor... :roll: )

Lenke til kommentar

Eizo T966 klarer 104 Hz i 1600x1200 den også. Holder i massevis det siden 85 Hz er vel det de fleste anbefaler for å beholde topp billedkvalitet tror jeg. Men kjekt å ha mer i spill da.

Når man først betaler så mye for en skjerm, så hadde jeg betalt 500,- kr også for at Komplett fikk en fyr til å kjøre skjermen til meg personlig 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...