HaxyQ Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hei. Har skaffet meg et Fractal R4-kabinett for å minimere støyen fra PCen. Kjøpte i tillegg en ekstra vifte (140mm). Hvor ville dere plassert denne for maksimal kjøleeffekt? Topp, bunn, front eller sidedør? Kan nevnes at dersom jeg vil ha den i toppen eller sidedøren, må jeg fjerne et 140x140mm lag med lyddempende puter. Oppsettet ser ca slik ut, hvor de grønne boksene er der jeg kan plassere viften. http://bildr.no/image/WTc5RWdO.jpeg (Sidedør ikke tatt med) Takker! Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Vel, siden varme naturlig stiger, er det oftest naturlig å ha inntake nede og fremme, uttak bak og oppe. Jeg ville montert den i bunn, slik at du får kald luft blåst rett på viften til skjermkortet, samt at du lager en naturlig luftstrøm over CPU-kjøleren din og ut bak. Om det blir trangt i bunn, så ville jeg montert fremme, men aller helst i bunn. Om du sliter med varm CPU f.eks. er det like greit å montere den i toppen, for å få mest mulig kald luft rett på kjøleren. Men igjen, helst nede. Endret 8. april 2014 av Halsoy Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Sett den i bunn eller på sidepanel som inntak. Personlig ville jeg satt den på sidepanel. Sørg for at du har mer luft inn enn ut, totalt sett. Endret 8. april 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå