Filip Mattsson Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hei! Jeg hadde for litt siden et problem med PCen min der det begynte å ryke fra grafikkortet (et GTX570) Før det skjedde hadde PCen flere ganger slått seg av tilfeldig pga overoppheting, jeg kunne fikse problemet midlertidig ved å bytte slot i MBet men det funket ikke i lengden. Jeg fikk tilbake sendt et nytt kort (Gainward GTX 670) nå, ca en måned etter bruk har PCen slått seg av helt tilfeldig og når jeg da har sjekket kortet har det vært veldig varmt. Jeg tror at det er hovedkortet som har skylden ettersom at det er problem med begge kortene og det er ikke for trangt i maskinen til at luftstrømmen skal være grunnen. Noen som vet om det er noen kjente problemer med gigabyte GA-X58A-UD3R som kan få Grafikkort til å overopphete? Eller bare en generell feil brukere kan gjøre med hovedkort eller grafikkort som kan forårsake dette? Takk på forhånd! Specs: Gigabyte GA-X58A-UD3R Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9 Intel® Core i7-960 Processor Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU Crucial m4 SSD 2,5" 64GB Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Et moderne skjermkort som gtx570 vil aldri bli så varmt at det produserer røyk dersom alt fungerer som det skal. Du har derfor en feil på enten grafikkortet ditt eller hovedkortet. Ettersom du nå har opplevd dette med 2 forskjellige grafiikkort på samme hovedkort er det lett å konkludere med at hovedkortet ditt har et problem. Send det til garanti for testing. Det kan selvfølgelig også være et problem med PSU, men her har du jo mange forskjellige størmuttak du kan teste med. Jeg holder en knapp på defekt hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå