Gå til innhold

Omtale script hjelp :D

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha DVD omtaler på hjemmesiden min, så derfor laget jeg ett lite script så jeg slapp og oppdatere siden manuelt hele tiden. Men fant ut jeg har ett problem.

På førstesiden har jeg masse forskjellige kategorier, hvordan gjør jeg sånn at Action filmer legger seg under action kategorien?

Så har jeg Tittel og ingress på siden, så kan de trykke les mer, for å komme til den fulle omtalen, men jeg vet ikke hvordan jeg får at Matrix Tittelen åpner Matrix Omtalen når jeg trykker les mer. Når jeg trykker les mer så komme alle omtalene frem.

Det var vel bare det for nå :D

Takker for all hjelp, og si ifra hvis det var noe du ikke forstod eller noe dere trenger fra meg.

DanielP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du database eller er dette systemet fil-basert?

Hvis det er fil-basert:

Lag et katalogtre i filsystemet som er likt det du vil ha i beskrivelsene og bruke opendir(), readdir() og closedir().

Hvis det er databasebasert:

Lag et felt som heter "Kategori" og sorter på dette feltet.

For å få matrix-tittelen til å åpne matrix-omtalen så må du linke fra tittelen til omtalen.

<a href=omtaler.php?Film=Matrix>Matrix</a> for eksempel. Deretter så bruker du $_GET['Film'] i omtaler.php til å finne ut hvilken omtale du skal åpne og vise.

Lenke til kommentar

Du kan jo foreksempel ha en egen rad som heter kategori og bruke denne linja til å hente ut fra tabellen:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE kategori = $kategori") or die("Query failed : " . mysql_error()); 

så for å hente mer info om en film

index.php?filminfo&id=XXX

$sql = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE id = $id") or die("Query failed : " . mysql_error()); 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Tar utgangspunk i Tore's forlslag:

For å skrive ut en liste med anmeldelser (fra en kategori f.eks), så kan koden se f.eks se slik ut:

$sql = "SELECT * FROM table WHERE kategori = $kategori";

$result = mysql_query($sql) or die("Query failed : " . mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

echo "$row[feltnavn]<br>, $row[tittel], <br>$row[aar]<br><br>"; 

}

For kun en anmeldelse:

(http://www.dinside.no/anmeldelser.php?id=123)

$sql = "SELECT * FROM table WHERE id = $_GET[id]";

$result = mysql_query($sql) or die("Query failed : " . mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($result);

echo "$row[feltnavn]<br>, $row[tittel], <br>$row[aar]"; 

Formateringen er her gjort med enkle breakline tagger, ser mye bedre ut hvis du setter opp en tabell før while løkken, og printer ut felter inne i løkken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...