DanielP Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg skal ha DVD omtaler på hjemmesiden min, så derfor laget jeg ett lite script så jeg slapp og oppdatere siden manuelt hele tiden. Men fant ut jeg har ett problem. På førstesiden har jeg masse forskjellige kategorier, hvordan gjør jeg sånn at Action filmer legger seg under action kategorien? Så har jeg Tittel og ingress på siden, så kan de trykke les mer, for å komme til den fulle omtalen, men jeg vet ikke hvordan jeg får at Matrix Tittelen åpner Matrix Omtalen når jeg trykker les mer. Når jeg trykker les mer så komme alle omtalene frem. Det var vel bare det for nå Takker for all hjelp, og si ifra hvis det var noe du ikke forstod eller noe dere trenger fra meg. DanielP Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Bruker du database eller er dette systemet fil-basert? Hvis det er fil-basert: Lag et katalogtre i filsystemet som er likt det du vil ha i beskrivelsene og bruke opendir(), readdir() og closedir(). Hvis det er databasebasert: Lag et felt som heter "Kategori" og sorter på dette feltet. For å få matrix-tittelen til å åpne matrix-omtalen så må du linke fra tittelen til omtalen. <a href=omtaler.php?Film=Matrix>Matrix</a> for eksempel. Deretter så bruker du $_GET['Film'] i omtaler.php til å finne ut hvilken omtale du skal åpne og vise. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Slik som på www.filmanmelderen.no ? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Nesten, bare mitt er litt annerledes og langt fra ferdig. DanielP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Blue eagle, Det er Database basert. Tror du du kunne forklart forslagene dine litt. Jeg er ganske ny på php og MySQL. Takker. Setter veldig pris på all hjelpen DanielP Lenke til kommentar
toer Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Du kan jo foreksempel ha en egen rad som heter kategori og bruke denne linja til å hente ut fra tabellen: $sql = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE kategori = $kategori") or die("Query failed : " . mysql_error()); så for å hente mer info om en film index.php?filminfo&id=XXX $sql = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE id = $id") or die("Query failed : " . mysql_error()); Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Du kunne vel ikke forklart mysql delen litt ekstra. er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre denne delen :oops: Setter pris på all hjelp DanielP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Tar utgangspunk i Tore's forlslag: For å skrive ut en liste med anmeldelser (fra en kategori f.eks), så kan koden se f.eks se slik ut: $sql = "SELECT * FROM table WHERE kategori = $kategori"; $result = mysql_query($sql) or die("Query failed : " . mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "$row[feltnavn]<br>, $row[tittel], <br>$row[aar]<br><br>"; } For kun en anmeldelse: (http://www.dinside.no/anmeldelser.php?id=123) $sql = "SELECT * FROM table WHERE id = $_GET[id]"; $result = mysql_query($sql) or die("Query failed : " . mysql_error()); $row = mysql_fetch_array($result); echo "$row[feltnavn]<br>, $row[tittel], <br>$row[aar]"; Formateringen er her gjort med enkle breakline tagger, ser mye bedre ut hvis du setter opp en tabell før while løkken, og printer ut felter inne i løkken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå