rolfmm Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Sitter her med LR5 og roter i mappestrukturen i "Mine bilder" på D: og har kommet fram til at det blir for uoversiktlig med mapper jeg kan røre og mapper jeg ikke kan røre. Derfor vil jeg vil ha en ekstern disk E: til alt som har med LR å gjøre; Dvs. all data/bilder som blir importert i LR skal ligge på den nye disken, inkl. de "negativene" som hører til. "Mine bilder" på D: skal jeg altså kunne flytte rundt på og evt slette som jeg ville uten att dette påvirker det jeg gjør i LR. Bilder jeg exporterer fra LR skal gå til "Mine bilder" på D:. Er dette gjennomførbart? Hvordan evt. flytter jeg mapper/bilder som LR har lagt på D: til den nye disken E:? (Klarte jeg å uttrykke dette så noenlunde bra??) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hvis du forstår engelsk, så er disse videoene meget gode: http://tv.adobe.com/product/lightroom/episode/most-viewed/ Spørsmålene dine er gode, og det er smart å gjøre seg godt kjent med Library modulen i Lr. Gjør det til en vane å flytte og ordne bildene dine mens du er inne i Lr, så vil den holde orden på hvor bildene dine ligger lagret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå