Mats24 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg skal oppgradere fra Windows 7 til Windows 8.1 på min Komplett-PC. Versjonen som Komplett anbefalte da er enten fullversjon av Windows 8, eller 8.1 Pro. Jeg skal kjøpe 8.1 Pro som OEM, og da er spørsmålet: Dersom jeg må reformatere datamaskinen etter jeg har installert denne OEM versjonen, er det mulig? Jeg vet at en OEM versjon låser seg til den eksakte maskinen, og lurer derfor på om det er mulig å reformatere maskinen på ny senere (dersom jeg får virus eller feil etc etc.) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Du kan formatere harddisk så mange ganger du vil, det er først når du bytter komponenter det kan bli litt mer vanskelig å aktivere lisensen. Men det pleier å løse seg det også.. Lenke til kommentar
Mats24 Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Ok, takk for svar! Lenke til kommentar
Mats24 Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Men dersom jeg for eksempel skifter ut RAM brikkene eller skifter skjermkort, vil det skape trøbbel med lisensen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 RAM og skjermkort skal ikke påvirke aktiveringen, men harddisk kan gjøre det, det har jeg opplevd selv. Særlig om man går fra snurredisk til SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå