MrJavalava Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei, ifjor gikk jeg inn for kjøpet av en Thinkpad T30 igjennom universitetet jeg går på. Dessverre har jeg hatt diverse problemer med den, bl.a ram slotter som ryker (har levert den inn to ganger på kort tid, for akkurat dette, men etter siste gang har den nå holdt ei god stund). Nå opplever jeg at jeg har fått døde pixler på skjermen. Hva er grensa for å si at dette ikke er holdbart for en bærbar? Denne maskinen er beregnet til å være en av de beste som var på markedet for ett år siden, men dog. Noen ideèr? Lenke til kommentar
mgsninja Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Godt å høre noe negativt om IBM Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det må du spørre IBM om... Det varierer fra prod. til prod. men det vanlige er vel ca. 10 døde pixler... Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Dette har jeg faktisk opplevd selv. Jeg kjøpte en splitter ny ThinkPad, og den ble LEVERT med 5 døde pixler. Ringte IBM teknisk support, og responsen de gav var ikke serlig ok å høre. De tar ikke tilbake skjermer som har UNDER SEKS døde pixler!!! Så da sitter jeg her enda med samme shit-maskinen. Som en kommentar så kan det hjelpe og "massere" området rundt den døde pixelen(e). ofte ordner det seg da, men vær forsiktig. -s Lenke til kommentar
iNas Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Først og fremst en særdeles lei affære. Nå har vi lenge hatt en del artikler og diskusjoner om døde piksler. Mer om det finner du på linken: http://forum.barbara.no/viewtopic.php?topi...=23321&forum=72 Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg fiksa en død pixel på min BenQ FP767 med "gni"metoden Plutselig kom den tilbake men forsvant igjen like mystisk :S Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 kan jo være artifacts fra for varmt skjermkort også.... Lenke til kommentar
iNas Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Husk bare på at du gnir varsomt slik at aktive piksler ikke ødelegges. Lykke til! Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har lest både det dere har skrevet og andre har skrevet (iNas's link), og kommet frem til at "shit happens" når du har en lcd skjerm. Det er veldig synd, fordi at skjermen er god ellers, men når du skal se f.eks. filmer eller andre ting der skjermen er svart rundt i kantene, så ser du klart og tydelig den misfargede greia (ser faktisk ut som skjit på skjermen). Får bare håpe at noe ryker på maskinen, slik at jeg får byttet den ut med en annen (litt kjipt å si det om en god maskin, men hei... jeg har betalt gode penger for denne og forventer kvalitet særlig fra IBM). Takk for alle gode forslag.. litt betenksom når det gjelder denne rubbingen, men får prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå