Gå til innhold

Kjøp av SSHD til ps4.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSHD er vel et annet navn på hybriddisk.

Ah, takk for opplysningen. Da har jeg lært enda noe mer nytt i dag :)

SSD får du opp i 1,6 TB i 2,5". HDDer får du opp i 2TB i 2,5", men SDHD'er er vel begrenset til 1 TB ja.

Ja, det skal vel litt gjøres å få presset inn en SSD når du har en fullpakket HDD med maks antall plater.

Hvor finner du SSD'er med 1,6 TB størrelse?

Mvh Faller

Lenke til kommentar

SSHD er vel et annet navn på hybriddisk.

Ah, takk for opplysningen. Da har jeg lært enda noe mer nytt i dag :)

SSD får du opp i 1,6 TB i 2,5". HDDer får du opp i 2TB i 2,5", men SDHD'er er vel begrenset til 1 TB ja.

Ja, det skal vel litt gjøres å få presset inn en SSD når du har en fullpakket HDD med maks antall plater.

Hvor finner du SSD'er med 1,6 TB størrelse?

Mvh Faller

På slikt så bruker jeg stort sett bare prisjakt.no for å sortere produkter.

F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1858649

Prisen er dog ganske stiv, som vanlig på "over forbrukerklassen". 1 TB er det største med levbare priser.

Dette er dog bare innenfor 2,5" størrelsen, for du får større SSDer, opp til 3,2 TB her i Norge i hvert fall. F.eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1021835

Ikke at jeg ville vurdert verken til en billig PS4 som strengt talt ikke har noe monster under panseret. ^^

Ellers kan man vel ellers "modde litt" med å skjøte kablene ut av kabinettet til PS4 for mer plass. Med et eksternt HDD-kabinett og noe dobbeltsidig teip så kan du få opp mot 4TB som hybriddisk:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2386534

Lenke til kommentar

Hvor er oppgraderingsguide for å sette i større HD'er. Kunne sikkert brukt Google til å finne det ut. Men kanskje noen har den beste lenken om dette tema, og kanskje det allerede er en diskusjon.no-tråd som forklarer leserne hvordan det skal gjøres.

Bare sånn i tilfelle jeg blir fristet. Er det noen øvre grense for "hvor stor lagringsplass i en harddisk" man kan sette inn i en PS4?

Endret av G
Lenke til kommentar

Her er link til den offisielle guiden for bytte av harddisk i PS4. Det står ikke noe om begrensninger der, men antar at Andrull er inne på noe (at disker over 2TB kan skape problemer).

Tom's Hardware testet dette mars 2014.

Our testing shows that there are some performance gains to be had from tossing an SSD into the PS4, but they're small. You can shave a few seconds off of its boot time or load a saved game slightly faster, but ultimately, you're going to spend way too much more or lose too much capacity in the process.

We can actually make a case for Seagate's 1 TB SSHD, though. At $120, the drive is affordable. It also delivers somewhat SSD-like performance, even as it doubles the console's stock capacity. In many cases, the speed-up you get will be difficult to feel. But at least you can fit a lot more content onto the SSHD without sinking a ton of cash in an upgrade.

Her er link til et søk på SSHD hos Prisjakt.no sortert etter pris per GB. 1TB er visst største kapasitet per nå.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...