Gå til innhold

Pc'n monger max.


varebil

Anbefalte innlegg

Etter jeg hadde pusset opp rommet mitt, skulle jeg sete opp pc'n igjen som hadde stått 3 dager uten å bli brukt/satt opp. Maskinen VAR 110 % funksjonell helt til jeg satte den opp etter en 3 dagers vile.

 

Det første som skjer er at den fryser når den loader windows. Så restarter jeg, men får ikke opp noe bilde. Venter en stund, og booter igjen. Da kommer jeg så langt som inn i bios, menplutselig fryser bios også. Etter masse krangling har jeg kommet meg inn i windows, og nå kjører jeg stabilt winamp :p Dersom jeg prøver noe annet fryser den. noen som har peiling på hva som har skjedd ?

 

Kjører win2k3 server på min shuttle XPC (sn41g2)

 

Takker for alle svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare en liten ting... når du pusset opp rommet ditt, hva slags opppussing var det?

involværte det mye finkornet støv?

har du flyttet på pc'en? kanskje gitt den en smell uten å tenke over det?

 

om du har mulighet så tror jeg nesten at du må åpne den og gå over kablene... seff så sitter støpselet skikkelig i? :)

Lenke til kommentar

Dataen stod godt skjermetfor støy, så det er ikke problemet. Heller ikke noen slagskade tror jeg. I går fikk jeg startet den opp så den kjørte stabilt hele kvelden, men når jeg startet den i dag tidlig igjen var det akkurat samme greiene.

 

Virker som at pc'n har blitt lei seg fordi jeg ikke brukte den mens jeg pusset opp :-?

Lenke til kommentar

Hm.. jeg flyttet nylig, og opplevde sånn ca. noe lignende når jeg skulle starte maskinen opp (Shuttle). Windows krasjet, maskinen rebootet under loading av Windows, ville ikke poste enkelte ganger, etc..

 

Det viste seg at en liten skrue hadde falt ned på hovedkortet og tydeligvis kortsluttet noe greier i nærheten av rammen. Sjansene er vel relativt små for at det samme har skjedd med deg, men ta en titt..

Lenke til kommentar

Men nå tror jeg at jeg fant feilen. Virker som rammen hadde kvelda. Prøvde med en annen 256 brikke som satt i en annen pc, og den startet og kjører fortsatt stabilt. Nå gjelder det bare å venteå se om det fortsetter å kjøre stabilt når jeg begynner å spille etc.

 

Og ja, jeg skal snu shuttelen på hodet og høre om det er noen løse skurer der inne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...