Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tottenham Hotspur: Rykte-tråden!

Snurreleif

Anbefalte innlegg

Dele Alli er vel på radaren til de fleste PL-lagene om dagen, men han nevnes som en interessant for Spurs, så da får vi ta ham med her. Er visstnok veldig stor interesse fra Liverpool, og han er svoren Liverpool fan så muligens ikke så veldig sannsynlig at vi får se ham i liljehvitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For øvrig har Spurs for øyeblikket kun 6 HG-spillere i troppen.

Naughton

Walker

Rose

Mason

Lennon

Townsend

På lån:

Carrol

Pritchard

Friedricks

Archer

Hall

Davies og Kane blir HG neste sesong og Bentaleb og Dier er så unge at de ikke trenger å registreres neste sesong. Tror ikke Dier blir HG noen gang.

I forhold til spill i Europa trengs det 4 spillere som er club grown. Alle utenom følgende av de som er nevnt kvalifiserer, slik jeg husker det:

Davies

Hall

Naughton

Walker(?)

Om ryktene slår til sitter klubben igjen med følgende HG-spillere:

Walker

Rose

Mason

Carrol

Pritchard

Friedricks

Archer

Hall

Kane

Davies

Så vidt jeg vet ønsker Brentford å kjøpe Pritchard. Jeg tviler og litt på at Carrol ønsker å være Ligacup-spiller i Spurs. Hall og Friedrich vet jeg lite om, men med to backer på hver kant i troppen i tillegg til Dier og Vertongen som kan spille det ser vel ikke fremtiden til sistnevnte lysende ut. Jeg går ut i fra at Archer blir tredjekeeper neste sesong om gamlingen gir seg/Lloris forsvinner, om han ikke velger å gå på free transfer.

I verste fall/realistisk sett har klubben kun 5 stykker, noe som reduserer antall spillere over 21 som ikke er HG i troppen til 17 spillere neste sesong. Tottenham har for tiden 21 spillere i denne kategorien. Av disse er det så vidt jeg vet kun Ekotto og Khumalo som har utgående kontrakt. Tottenham må altså selge/låne ut spillere før de henter nye om de ikke vil dra en ny Ekotto.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Siden laget virker å ha tatt sommerferie gjør jeg det og. Gleder meg nok en gang til en fantastisk Tottenham-overgangssommer.

Walker
Rose
Mason
Carrol
Pritchard
Friedricks
Archer
Hall
Kane
Davies

Dette gjelder vel fortsatt for HG-spillere. Klubben har fortsatt 18 spillere under kontrakt som det kun kan registreres 17 av i troppen til PL. Da regner jeg med at både Khumalo og Friedel gir seg i klubben.

Tottenham må altså fortsatt selge, eller ikke registrere neste sesong, minst to spillere som ikke er HG før de handler inn noen nye i samme kategori denne sommeren.

Hvem tror dere ryker?

Jeg håper på at Kaboul og Adebayor går (skjønt, han pleier jo spille noe bedre når han må fighte om ny kontrakt). I tillegg er jeg ikke veldig begeistret for Chirches eller Paulinho. Men førstnevnte er helt ok som backup om han tåler å være det.

Fazio, Stambouli, Capoue, Lamela og Soldado kan gjerne være med i troppen neste sesong for min del. Soldado har vel fortsatt ikke klaget over spilletid, og utover manglende mål spiller han ofte greit lagmessig. Lamela er bare veldig trist. Jeg elsker måten han løper og jobber på når han spiller. Vinner ofte baller høyt i banen og tar løp hjemover. Problemet er at han gjerne mister den igjen noen sekunder etterpå på grunn av en dårlig pasning, dårlig tempo eller mislykkede dribleforsøk. Jeg velger å fortsette å ha troen. De tre andre er greie spillere å ha i troppen.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er veldig "meh" til mange av spillerne i troppen, og da snakker jeg om de fleste av de du nevner i slutten av innlegget. Eneste som har litt wow-faktor innimellom er Lamela så han kan godt få en sesong til. Ellers kommer jeg ikke til å gråte noen krokodilletårer hvis noen forlater oss i sommer, med unntak for de selvsagte stjernene så klart. Og Lennon :(

Lenke til kommentar

Jeg tror Lennnon blir om man får sjansen til det. Der får han spilletid og føler seg tilpass. I Spurs får han ikke sjansen, så hvorfor være i en klubb som ikke gir han det han vil ha? Det er selvsagt spilletid. Everton spiller en fin-fin fotball og passer Lennon bra. Tror nok klubbene blir enige også, om Everton skulle få lysten på å kjøpe han. 

Adebayor må ut, han hever en alt for høy lønn og gjør ikke noe for seg heller. Soldado? Han klager ikke, men han har heller ingenting å klage på. Føler han har fått nok tid, men for all del, han kan jo være backup.

Kaboul og Vlad må også vekk, Capoue gjør veldig lite av seg og kan også forsvinne. Inn med to solide midtstoppere og en defensiv midtbanespiller som kan rydde opp. En ny kjapp ving og en ny spiss så er mye gjort. 

Lenke til kommentar

Spillere jeg vil beholde er; Rose, Davies, Vertonghen, Dier, Walker, Yedlin, Stambouli, Bentaleb, Mason, Paulinho, Eriksen, Townsend, Chadli, Kane, Lloris, Vorm, Pritchard. Om jeg har glemt noen, skrik ut! Kan gå litt fort.

Om Soldado blir gråter jeg ikke, men gjør ikke noe om han forsvinner heller. Han skulle ha bevist noe til nå.

Fazio ( glemte han i forrige innlegg), Kaboul, Vlad, Adebayor, Dembele, Capoue er spillere jeg ser forsvinne. Dembele føler jeg aldri blir til noe stort, til tross for at solid drag i kroppen.

Erstattere for disse, pluss det jeg nevnte i mitt forrige innlegg og jeg tror man begynner å komme seg. 

Lenke til kommentar

Fart er absolutt noe vi trenger, både i angrep og forsvar.

En annen ting med Lennon er jo ryktene om hans hang til å være mer glad enn gjennomsnittet i en god fest. Da kan ofte et miljøskifte være det som skal til for å komme seg igjen.

Alltid hatt inntrykk av at det var en gjeng i Spurs som stort sett gikk igjen på tabloide drukkenskapbilder. Lennon er vel siste av de :p

Lenke til kommentar

Lamela glemte jeg, utrolig nok! Han har skuffet, totalt sett. Iblant sett hva han er god for, men i det hele så må han sies å være en skuffelse. Vil gjerne beholde han likevel, at det kommer nye spillere inn som kan være med å heve han til det nivået vi kjenner han.

Soldado er nesten på lik linje. Er han i boksen og ikke vandrer rundt omkring så kan han score en del mål, men da må han være helt fremme og være klar for innlegg. Da må man ha vinger/backer som kan legge inn, for man vet at mange mål kommer fra innlegg. Soldado er god inne i boksen, så om man klarer å få han til å være der, samt få en hel del innlegg, så blir det bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...