Gå til innhold

Kjøp av PC komponenter + montering

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde tidlegare eit innlegg angåande kjøp av "Gaming PC" (Stasjonær), og budsjettet låg på rundt 7.000,-. Eg har no oppgradert budsjettet mitt, og er villig til å legge 14.000,- inn, men er ikkje nødvendig. Jeg vil ha en PC som drar bra, og kommer til å holde en stund. God lagringsplass er også viktig.

Jeg spiller for tiden dette på PC (Siden jeg har en gammel PC, og er i grunn ein "konsollgamer"):
- League of Legends (Aktivt), med 60FPS

- Hearthstone (Installert, spilt lite)

- Minecraft (Installert, spilt lite på denne stasjonæren)

Jeg vil kunne ha muligheten til å spille:

- Battlefield 4

- League of Legends

- Arma 3 (Fikk av ein kompis i gave, hadde 10 FPS +/-, så fikk ikkje prøvd det skikkelig)

- Far Cry 3

Det er dette eg kjem på i farta, men vil selfølgelig at PC'en skal kunne dra tunge spill og program.

Har hørt at å bygge PC' sjølv er like lett som å bygge med lego klosser, og at det blir mykje biligare å gjere det sjølv, enn å bl.a. få hjelp av Komplett.

Takker for alle tips!

PS: Treng ikkje å ver ein super PC, så lenge den drar tunge program uten "lag".

- Marius. :)

Edit: Har nylig kjøpt Skjerm/Monitor, så det treng eg ikkje. Har eit 8 år gammalt tastatur fra Dell (som mirakelvist framleis fungerar), og ei litt nyare Dell mus med ledning. Er det anbefalt ny mus/tastatur?

Endret av krakereid1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgraderingspakke - Intel Core i5-4670K 3.4GHz Quadcore, Z87 Mainboard, 8GB DDR3 Gigabyte GeForce GTX 780 3GB GHz Edition

eller Sapphire Radeon R9 290 4GB Tri-X

Corsair TX 750W V2

Eller noe tilsvarende dette.

LOGITECH PERFORMANCE MOUSE MX er blandt de beste trådløs musene, et veldig bra kjøp eller vurder en annen lasermus om du har kulemus eller optisk bør du merke en del forskjeller spessielt på glass eller plast.

Husk å kjøp en god kjøler, minmum: Cooler Master Hyper 212 Evo

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...