Gå til innhold

Tips til opplegg for å generere Word-dokument fra flytskjema

Anbefalte innlegg

Jeg har et flytskjema for en prosedyre der brukeren velger ja/nei, evt andre alternativer for opp til 40 spørsmål. Nå ønsker jeg å gjøre det digitalt hvor det tillegges en unik tekst til hvert svaralternativ som (samlet) skal inn i et word-dokument som utgjør en rapport over prosessen. Denne unike teksten er betydelig mer omfattende enn spørsmålet i flytskjemaet, derfor ønsker jeg å opprette en database til dette.

Hvilket format bør jeg velge til spørreundersøkelsen (php?) og hva slags database - som kan eksportere til Word? Alternativt kan generert tekst kopieres manuelt til Word.

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tenkt å programmere dette fra bunnen av? Det er muligens å finne opp hjulet på nytt?

Kanskje du kan benytte en eksisterende løsning a'la easyquest.no eller sonorait.no ? Eller noe annet?

Vet ikke om noen database som kan eksportere til Word, MS Access kanskje. Det vanlige er å benytte et rapporteringsverktøy til den biten. Ferdigløsninger må kunne antas å tilby eksport til diverse formater, Word inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...