maggern78 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hei! Min TV/bredbåndstilbyder har en tjeneste som gjør at man kan se en rekke kanaler gitt at man er innlogget på hjemmenettverket. . Jeg ønsker å ha dette tilgjengelig også utenfor hjemmenettverket, altså streame hjemmefra. Båndbredden er god nok til at dette lar seg gjøre. Spørsmålet er hvordan. Skal jeg sette opp en proxyserver? Spørsmål: 1. Hva slags hardware egner seg til dette? (Billig er her best). 2. Hvordan setter man opp en proxyserver/noe annet? 3. Hva gjør jeg med den dynamiske ip-adressen slik at jeg finner serveren også etter ip-bytte? mvh Maggern78 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 openvpn og dyndns kan løse dette. Lenke til kommentar
maggern78 Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 openvpn og dyndns kan løse dette. På hva slags hardware kan jeg installere disse? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Om du har en router som støtter dd-wrt kan du f.eks bruke den. http://dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå