Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Erstatning for senskader etter mobbing på skolen.

lachica36

Anbefalte innlegg

Jeg er en 36 år gammel kvinne fra Oslo som ble mobbet hver eneste dag igjennom 9 år på skolen. For 2 år siden ble jeg diagnosert med PTSD som utløste godkjent yrkesskade hos Nav pga mobbing med invaliditetsgrad på 25 % og jeg gikk til sak mot Oslo Kommune. Om 15 dager skal jeg i retten fordi kommunen ønsker å se om vi kan komme til et forlik. Jeg gruer meg og gleder meg på samme tid fordi jeg vet at det kommer til å bli et helvete for meg å måtte la minnene komme frem,men kanskje er det endelig et lys i tunnelen som gjør at jeg endelig kan klare å begynne med bearbeidingen av mine traumer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg lurer litt på grunnen til at man får (kan få) erstatting fra det offentlige ved mobbing. Er dette fordi regelverket mener at skolen (i dette tilfellet) som institusjon burde ha forhindret mobbingen ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg lurer litt på grunnen til at man får (kan få) erstatting fra det offentlige ved mobbing. Er dette fordi regelverket mener at skolen (i dette tilfellet) som institusjon burde ha forhindret mobbingen ?

Hvis mobbing/trakassering/rasisme eller manglende tiltak fra skolens side, har ført til psykisk eller fysisk skade, kan eleven ha krav på erstatning. Hvis man mener seg berettiget til erstatning på et slikt grunnlag, vil det alltid være fornuftig å søke hjelp hos en advokat.

http://www.advokat.no/kompetanseomraader/familie-arv-og-skifte/skolejuss/mobbing-pa-skolen-klagemuligheter-og-krav-pa-erstatning/

ønsker deg lykke til lachica36!.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg er en 36 år gammel kvinne fra Oslo som ble mobbet hver eneste dag igjennom 9 år på skolen. For 2 år siden ble jeg diagnosert med PTSD som utløste godkjent yrkesskade hos Nav pga mobbing med invaliditetsgrad på 25 % og jeg gikk til sak mot Oslo Kommune. Om 15 dager skal jeg i retten fordi kommunen ønsker å se om vi kan komme til et forlik. Jeg gruer meg og gleder meg på samme tid fordi jeg vet at det kommer til å bli et helvete for meg å måtte la minnene komme frem,men kanskje er det endelig et lys i tunnelen som gjør at jeg endelig kan klare å begynne med bearbeidingen av mine traumer.

Hei, jeg er i en prosess dvs 2 prosesser om tapt skolegang samt voldsoffererstatning, har du noen råd å komme med hva jeg må skaffe evnt bør gjøre og ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...