Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har akkuratt fått en Thermalright SP-94 i posten, satt den på hovedkortet med en papst 92mm vifte, men tempraturene er omtrent det samme som jeg hadde med boxed vifta.... Bør jeg fjerne den gammle kjølepastaen og påføre ny kjølepasta før jeg monterer ribba på CPU Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 klart det vil bli bedre med ny goop enn med gammel goop... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Fjern den gamle og hiv på ny.. helst AS3 eller bedre.. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Du burde også prøve å snu viften til å blåse ut fra kjøleren. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Det virker som om den kjøler best med vifta vendt innover (mot ribba). Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har du hatt på ny goop? hva slags temp har du nå? Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Å bruke gammel kjølepasta om igjen er som å bruke en kondom flere ganger. Før eller siden fører det til konsekvenser. Rens prosessoren og den nye kjøleribben for alle rester av kjølepasta med isopropanol (kondensfjerner fra Esso har jeg brukt lenge med godt resultat). Legg så på et tynt lag pasta slik vi har beskrevet i vår goopguide: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Det skulle føre til noe lavere temperaturer. Husk også at kjølepasta (eller termisk pasta som det nå egentlig heter) krever en viss innkjøringstid - som regel 2-3 dager (men det tar mye lengre tid før kjølepastaen er 100% ferdig "innkjørt" - for AS3 og AS-5 kan det ta opp til 100 timer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå