Rusher Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører. Da må du definere "ingenmannsland". Enkelte fjols tror jo at Norge slutter ved sinsenkrysset. 4 Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Dette blir diffust. kan dere være næyere med og skille på 1mb/s og 1mbit/s det er hele 1/8 i forskjell. det virker som om dette blir blandet her. m er i hvertfall milli, altså en 1/1000, mens M er Mega altså gange med en million Så svært stor forskjell på m og M. 2 Lenke til kommentar
liealot Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører. Da må du definere "ingenmannsland". Enkelte fjols tror jo at Norge slutter ved sinsenkrysset. Er det ikke underforstått at 'distriktsnorge' betyr utenfor ring 3? ;-) 1 Lenke til kommentar
TQT Hagenissen Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Telenor bygger i Indien og gud vet var, men ordner ikke opp i Norge. Hos meg i Kåfjord kommune så får man være glad hvis 2G fungerer. Dette gjelder Netcom og, så gjør det samme hvilken operatør jeg velger. Forselgerne ringer og spør om jeg vil ha 4G...??? Mesteparten av telefon selskaper låner linjer fra Telenor, så det er nok Telenor sitt problem det og. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Dette er jo mobilnett, det er jo nesten uinteressant. Få heller fart på fiber til alle. Mobilt bredbånd skal ikke brukes til annet enn et supplement til kablet fibernett. Noe annet er rett og slett for stusslig satsing. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører. Fordi ingemannsland er ofte der verdiene i Norge produseres... Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører. Fordi at de fleste i "ingenmannsland" ikke jobber i kommune og stat. Kom deg i båten din, sommerhuset ved sjøen, eller hytta di på fjellet du og hold kjeft om distrikstpolitikk! 2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Bare én av ti oppnådde 1 MB/sek ? Det er bare én av ti forbindelser hos Telenor som alltid oppnår 1 Mbit/s, sier Kvalbein til Inside Telecom. Bit = Byte, eller? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Nå høres det som Telenor har bestemt at det er bra nok og da skal liksom folket bare hode kjeft De har jo også bestemt de er best og da skal ingen protestere Heldigvis lever alle andre i virkeligheten Forresten så virker det om Telenor har mindre råd til utbygninger en de andre aktørene 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hvorfor skriver dere "bredbånd" og "1 MB/sek" i overskriftene når det er snakk om mobilnett og 1 Mb/sek? Missvisende. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Nå høres det som Telenor har bestemt at det er bra nok og da skal liksom folket bare hode kjeft De har jo også bestemt de er best og da skal ingen protestere Heldigvis lever alle andre i virkeligheten Forresten så virker det om Telenor har mindre råd til utbygninger en de andre aktørene Og her er du igjen, å uttaler deg med svada om ting du ikke har peiling på. Lenke til kommentar
Bakern2 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har aldri skjønt hvorfor dere som velger å bosette dere i ingenmannsland kan finne på å kreve noe som helst av private aktører. Da må du definere "ingenmannsland". Enkelte fjols tror jo at Norge slutter ved sinsenkrysset. Eller Carl Berners Plass for den saks skyld.... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Nå høres det som Telenor har bestemt at det er bra nok og da skal liksom folket bare hode kjeft De har jo også bestemt de er best og da skal ingen protestere Heldigvis lever alle andre i virkeligheten Forresten så virker det om Telenor har mindre råd til utbygninger en de andre aktørene Og her er du igjen, å uttaler deg med svada om ting du ikke har peiling på. Har du da så mye peiling på hva jeg mener ? men først bør du lære deg hva ironi er Lenke til kommentar
G Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Forresten så virker det om Telenor har mindre råd til utbygninger en de andre aktørene De har helt sikkert jævlig god råd, men de er sannsynligvis så utrolig gjerrige på å bruke penger på utvikling. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 telenor ja, hvor skal jeg begynne stjelehore er en ting. OPPTIL hastigheter grøsser nedover ryggen bare jeg skriver det.treig utbygging, veldig treig og kan ikke tilby bygder og landsfolk noe linje som er brukbar for dagens nett (ikke noen av de andre aktørene heller men telenor har i det minste linjetilgang)ubrukelig kundeservice som ikke gjør anna enn å følge protokoll ingen oppgradering av hastigheter eller justering av priser lang ventetid på å få linja installert og når man først har fått linja og faktiskt bruker den så sprenger man faktiskt linjekapasiteten og må ringe inn til kundeservice og sitte i flere dager med 1mbit linje til de kan justere opp igjen så kan du bruke linja i noen dager så er det på an igjen. treige og ubrukelige routere dette gjelder spesielt adsl avdelingen men vdsl au mye av det Lenke til kommentar
Newton Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hele rapporten fra Simula, for de som måtte være interessert i the dirty details: Robusthet i norske mobilnett CRNA - Simula Research Laboratory Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 telenor ja, hvor skal jeg begynne stjelehore er en ting. OPPTIL hastigheter grøsser nedover ryggen bare jeg skriver det. treig utbygging, veldig treig og kan ikke tilby bygder og landsfolk noe linje som er brukbar for dagens nett (ikke noen av de andre aktørene heller men telenor har i det minste linjetilgang) ubrukelig kundeservice som ikke gjør anna enn å følge protokoll ingen oppgradering av hastigheter eller justering av priser lang ventetid på å få linja installert og når man først har fått linja og faktiskt bruker den så sprenger man faktiskt linjekapasiteten og må ringe inn til kundeservice og sitte i flere dager med 1mbit linje til de kan justere opp igjen så kan du bruke linja i noen dager så er det på an igjen. treige og ubrukelige routere dette gjelder spesielt adsl avdelingen men vdsl au mye av det Det høres ut som fiber fra altibox hadde vært det rette for deg 1 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 telenor ja, hvor skal jeg begynne stjelehore er en ting. OPPTIL hastigheter grøsser nedover ryggen bare jeg skriver det. treig utbygging, veldig treig og kan ikke tilby bygder og landsfolk noe linje som er brukbar for dagens nett (ikke noen av de andre aktørene heller men telenor har i det minste linjetilgang) ubrukelig kundeservice som ikke gjør anna enn å følge protokoll ingen oppgradering av hastigheter eller justering av priser lang ventetid på å få linja installert og når man først har fått linja og faktiskt bruker den så sprenger man faktiskt linjekapasiteten og må ringe inn til kundeservice og sitte i flere dager med 1mbit linje til de kan justere opp igjen så kan du bruke linja i noen dager så er det på an igjen. treige og ubrukelige routere dette gjelder spesielt adsl avdelingen men vdsl au mye av det Det høres ut som fiber fra altibox hadde vært det rette for deg Får ikke fiber på landet, ellers de gangene jeg har bodd i byene så har jeg kun hatt fiber og ja det er mye bedre på alle områder utenom treig utbygging. Men fikk en liten hevn på telenor da Telenor hadde gjort en feil på nettbutikken sin, vet ikke ossen eller hva men de solgte Sony Experia Z1 black til 5000kr men samme mobil bare i lilla, kosta bare 47,50 kr + porto på 49kr, Så jeg fikk meg ny mobil for 96.50,- De har retta opp i feilen nå men dette varte i flere dager Lenke til kommentar
G Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Her er en nyhet fra USA om kobbervedlikeholdet (ISP: Verizon): http://www.dslreports.com/shownews/Verizon-Gosh-We-Just-Cant-Afford-to-Maintain-Copper-Networks-128574 Er visst dyrt å vedlikeholde kan det se ut til, og ser jo ut til at Telenor og Verizon begge tenker business. Litt hardere behandling i USA? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Dette er jo mobilnett, det er jo nesten uinteressant. Få heller fart på fiber til alle. Mobilt bredbånd skal ikke brukes til annet enn et supplement til kablet fibernett. Noe annet er rett og slett for stusslig satsing. Eller bare.. Fiber til folket Her er en nyhet fra USA om kobbervedlikeholdet (ISP: Verizon): http://www.dslreports.com/shownews/Verizon-Gosh-We-Just-Cant-Afford-to-Maintain-Copper-Networks-128574 Er visst dyrt å vedlikeholde kan det se ut til, og ser jo ut til at Telenor og Verizon begge tenker business. Litt hardere behandling i USA? Vel, i USA så har de data caps. Jeg tar heller mitt 1mbit bredbånd over 30gb cap. (Jeg er usikker på hvor cappene går normalt sett) Endret 17. april 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå