Eldy Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Heisann!Jeg lurer på hvor viktig en god CPU egentlig er når det kommer til gaming?Har for øyeblikket et Asus GTX 660 + 8GB ram. Venter på min nye CPU i5-3570k og er spent på om det blir noen forbedringer i FPS ect i forhold til min gamle i3-2120 prosessor. Takker for svar! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 i3-2120 har kun to kjerner, og i5-3570k har fire. På grunn av dette vil nok sistnevnte gi litt bedre ytelse. Det viktigste er selvfølgelig skjermkortet, men i3 kontra i5 er nok en liten forskjell ja Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Veldig avhengig av spill og oppløsning. BF i 120 hz f.eks krever temmelig mye. Jeg har [email protected] og det er såvidt det holder. Lenke til kommentar
Eldy Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Dessverre døde min 120HZ-skjerm for en liten stund siden, og nå angrer jeg på at jeg kjøpte 60hz -.-Har lest at i MMORPG hvor det er mange karakterer på skjermen samtidig vil en god CPU utgjøre en god forskjell (f.eks Guild Wars 2), mens i singelplayer/multiplayer med lite folk samtidig vil en god GPU være viktigst. Noen sannhet i dette?Takk! Endret 7. april 2014 av zithor2k Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Veldig grovt sett stemmer dette. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Dessverre døde min 120HZ-skjerm for en liten stund siden, og nå angrer jeg på at jeg kjøpte 60hz -.- Har lest at i MMORPG hvor det er mange karakterer på skjermen samtidig vil en god CPU utgjøre en god forskjell (f.eks Guild Wars 2), mens i singelplayer/multiplayer med lite folk samtidig vil en god GPU være viktigst. Noen sannhet i dette? Takk! Guild Wars 2 kjørte langt bedre på min i5-2500k enn på Core 2 Due E8500 @4GHz. I store kamper var det snakk om dobling. Med samme grafikkort altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå