Gå til innhold

Sony Xperia Z2 eller HTC One M8?


Anbefalte innlegg

Hvilken telefon mener dere er best? Jeg har hatt både one m7 før og z1 og klarer ikke velge hvem jeg skal gå for.

 

Htc m8:

Positivt:

bedre musikklyd

Bedre byggekvalitet

God å holde i

 

Negativt:

ikke vanntett,

noe stor

Dårlig kamera

 

 

Sony z2:

Positivt::

Veldig fin skjerm

God lyd i høyttaler

Vanntett

Bra batteri

 

Negativt:

Veldig firkanta (ubehagelig å holde)

Dårlig kamera i mørkt omgivelser

 

 

Hva mener dere er beste tlf å gå for? Heller mot Htc pga den skiller seg veldig ut og er god å holde i men er kameraet jeg er skeptisk til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også ha ny telefon og valget står mellom disse to (foreløpig;-) Var på Z2 en stund men nå har M8 fordelen....vi får se. Har ikke landet ennå.

 

Kun begrunnet ut fra magefølelse. Begge telefonene er "high end". Kommer fra HTC One X og ville egentlig skifte merke men M8 ser dritlekker ut...og den er ute på markedet nå...

 

Kjør debatt!!

Lenke til kommentar

Tøft valg det der ja, tror dog at HTC One (M8) taper på grunn av at den generelt blir hakket for stor og klumpete, den er vel større enn Sony Xperia Z2 på alle måter og veier vel samtidig mer? Utvilsomt den flotteste Androidtelefonen per dags dato spør du meg, men det var synd at skjermen utnytter arealet såpass dårlig og at den ble enda større og tyngre enn sin forgjenger, jeg er jo av de sprø personene som mener at telefoner har blitt for stor så det at den blir enda større og mer uhåndterlig er ingen god utvikling.

 

Nå hadde begge vært uaktuelle for meg sånn som de kommer ut av esken, liker HTC Sense godt i forhold til mye annet fra andre produsenter men ingenting slår ren Android hva gjelder utseende og ytelse innen Androidtelefoner, her kan jo HTC One (M8) Google Edition være noe, men den kommer vel neppe til Norge. Valget hadde nok falt på Sony Xperia Z2 med CyanogenMod om ikke tester skulle vise at skjermen skuffer, og / eller at den innebygde DAC + effektforsterkeren ikke når helt opp.

Lenke til kommentar

Sony z2:

Positivt::

Veldig fin skjerm

God lyd i høyttaler

Vanntett

Bra batteri

 

Negativt:

Veldig firkanta (ubehagelig å holde)

Dårlig kamera i mørkt omgivelser

Z2 kommer veldig bra ut i DxO-målingene. Det står det ingenting om støy på den negative delen av oppsummeringa, men på den positive skriver de:

  • Reasonable noise levels in all conditions. No chroma noise and fine grain size.
  • Good overall flash performance: exposure, color, white balance, noise and detail.

 

Angående veldig firkanta så er jeg enig i at Z2 er mer firkanta enn M8, men det betyr også at skjermen fyller godt ut mot kantene. Selve hjørnene er likevel kraftig avrundet og er ikke i nærheten så skarpe som en en del av konkurrentene fra Apple, Nokia og LG. Formen til Z2 er ikke perfekt men den er etter min mening ikke så halvgal heller.

Lenke til kommentar

Hadde både m7 og z1 og likte desidert best z1, rett og slett den beste android telefonen jeg har hatt. Når det er sagt var ikke m7 dårlig, den hadde som nevnt svakt kamera og jeg irriterte meg grønn over htc`s idiotiske påfunn om å ikke lå varslingslyset lyse så lenge brukeren selv ønsket det, men til gjengjeld en veldig god musikkspiller / lyd

Men jeg er ikke i tvil, så z2 er bestillt for lengst

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

For det første så skjønner jeg virkelig ikke hva du skal med en helt ny telefon nå når du har to slike helt fntastiske telefoner.

Både med M8 og Z2 kjøper du mye av det samme som du har fra før av, men hvis det er så viktig for deg ville jeg helt klart valg Z2. Det jeg egentlig anbefaler er å prøve noe helt nytt, noe sånt som Oppo Find 7, OnePlus One, LG G3, (Nexus 6)? eller Moto x+1. Da får du en helt ny opplevelse, og jeg hvis jeg skulle ha kjøpt ny mobil så ofte ville jeg helt klart ha utnyttet muligheten til å få prøve helt nye kule ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første så skjønner jeg virkelig ikke hva du skal med en helt ny telefon nå når du har to slike helt fntastiske telefoner.

Både med M8 og Z2 kjøper du mye av det samme som du har fra før av, men hvis det er så viktig for deg ville jeg helt klart valg Z2. Det jeg egentlig anbefaler er å prøve noe helt nytt, noe sånt som Oppo Find 7, OnePlus One, LG G3, (Nexus 6)? eller Moto x+1. Da får du en helt ny opplevelse, og jeg hvis jeg skulle ha kjøpt ny mobil så ofte ville jeg helt klart ha utnyttet muligheten til å få prøve helt nye kule ting.

 

Nye opplevelser trenger ikke være positive.... i 5-6000 kr safer ihvertfall jeg men det får være opp til TS å bestemme selv.

Lenke til kommentar

 

For det første så skjønner jeg virkelig ikke hva du skal med en helt ny telefon nå når du har to slike helt fntastiske telefoner.

Både med M8 og Z2 kjøper du mye av det samme som du har fra før av, men hvis det er så viktig for deg ville jeg helt klart valg Z2. Det jeg egentlig anbefaler er å prøve noe helt nytt, noe sånt som Oppo Find 7, OnePlus One, LG G3, (Nexus 6)? eller Moto x+1. Da får du en helt ny opplevelse, og jeg hvis jeg skulle ha kjøpt ny mobil så ofte ville jeg helt klart ha utnyttet muligheten til å få prøve helt nye kule ting.

 

Nye opplevelser trenger ikke være positive.... i 5-6000 kr safer ihvertfall jeg men det får være opp til TS å bestemme selv.

 

 

Nei det har du helt rett i, men dette er/kommer nok til å bli svært gode telefoner, og jeg liker i hvert fall å prøve noe nytt

Endret av I am not a bird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...