discostu Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Sliter litt med ustabilt nett om dagen, men klarer ikke helt sette fingern på feilkilden. Ping på ca 8ms med speedtest. Tingen er at sider laster ofte treigt og noenganger laster de ikke i det heletatt før jeg refresher en ekstra gang. har 70/10 linje fra get. Noen tips? Eventuelt noe program jeg kan kjøre over tid som sjekker linjen på en eller annen måte så jeg kan ringe get og slå i bordet med noen fakta? Har prøvd restart av router, det hjelper innimellom i litt lengre perioder. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Kablet eller trådløst? Hva slags ruter? Oppdatert firmware i ruter hvis mulig? Samme problem med kabel rett i modem? Du kan sjekke linja med pingplotter (standard versjon). Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Prøv å skifte DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Lenke til kommentar
papusan Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 si opp avtalen med get !!! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 si opp avtalen med get !!! Er det en god løsning på ts sitt spørsmål? Du mener altså at det er bedre å være uten nett enn å ha litt ustabilt nett som man prøver å gjøre noe med..? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Kablet eller trådløst? Hva slags ruter? Oppdatert firmware i ruter hvis mulig? Samme problem med kabel rett i modem? Du kan sjekke linja med pingplotter (standard versjon). Trådløst. Har get box 2 router, syns det trådløse på den var forferdelig ustabilt så hooket opp en egen router. Netgear hvis jeg ikke husker helt feil, fungerte knall i forrige leil. Kan se om det finnes noen ny firmware. Har ikke testet så mye med kabel, har en mediacenter kablet til, men surfer sjeldent på den. Får ta litt testing der. Takk for tips til pingplotter, sjekker det litt ut i kveld Prøv å skifte DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Jepp, byttet tilbake igår da jeg ikke merket noen spesiell endring. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Er litt varierende erfaringer med den Get-boxen. Se f.eks. denne tråden. En løsning er å ta kontakt med Get og be om et separat modem for å kjøre nett utenom boxen. Hvis problemet er bare på trådløst: Har du prøvd å bytte kanal? Hvis Get har pusha samme box på alle naboene og alle kjører standard oppsett blir det støyproblemer. Kan f.eks. bruke inSSIDer (ver. 3.1x som er gratis) eller WiFi Analyzer (android) for å sjekke ledige kanaler. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Er litt varierende erfaringer med den Get-boxen. Se f.eks. denne tråden. En løsning er å ta kontakt med Get og be om et separat modem for å kjøre nett utenom boxen. Hvis problemet er bare på trådløst: Har du prøvd å bytte kanal? Hvis Get har pusha samme box på alle naboene og alle kjører standard oppsett blir det støyproblemer. Kan f.eks. bruke inSSIDer (ver. 3.1x som er gratis) eller WiFi Analyzer (android) for å sjekke ledige kanaler. Hm, kan undersøke litt. Kjører som sagt egen trådløs router pga trådløse i getboksen var totalt elendig. Den er da kablet direkte i getboksen og jeg har da selvsagt slått av trådløst fra getboksen, men har helt glemt å sjekke hvilke kanaler naboen kjører på. Takk igjen for tips, tar å undersøker litt i ettermiddag Lenke til kommentar
papusan Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 si opp avtalen med get !!!Er det en god løsning på ts sitt spørsmål? Du mener altså at det er bedre å være uten nett enn å ha litt ustabilt nett som man prøver å gjøre noe med..? Selfølgelig. Skaff seg noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå