Marbash Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hei. Jeg trenger litt hjelp; jeg har nylig gått opp en del i vekt, og har nattesarbeid (02:00 - 08:00). I noen tilfeller er jeg sulten når jeg står opp om natten for å jobbe, andre ganger er jeg ikke sulten. Burde det være en god praksis at jeg prøver å snu døgnet i forhold til arbeidet? -> Spise frokost 01:30 - Lunsj 06:00 -> Middag 10;00 o.l.? Ønsker å prøve å gå ned i vekt. Har også akkurat sluttet å snuse. Merker at jeg noen ganger tyr til mat/søtsaker dersom jeg har lyst på snus, men dette er kun nylig (siste uke eller så). All nyttig hjelp er velkommen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Ønsker du å gå ned i vekt, ikke spis når du ikke er sulten. Litt mat må man ha, men er du ikke sulten så ta et hint. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Ønsker du å gå ned i vekt, ikke spis når du ikke er sulten. Litt mat må man ha, men er du ikke sulten så ta et hint. Det er en myte at man må være sulten for å gå ned i vekt. Du burde unasett tilpasse måltid til døgnrytmen din, det kan være ganske fordelaktig om du spiser til faste tidspunkt og planlegger måltidene dine sånn at du spiser sunt. Dersom du spiser sunt får du mindre kalorieri deg i forhold til massen mat du spiser. Vola, vekter stabiliserer seg og går forhåpentligvis litt ned. Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 31. mai 2014 Del Skrevet 31. mai 2014 Vet nattarbeid har jeg inntrykk av at man har veldig forskjellig behov for matinntak. Selv jobber jeg natt hver 5 uke. Har aktiv vakt, så jeg er våken hele natta, og snur dermed døgnet etter arbeidet. Jeg spiser litt frokost når jeg står opp i 16. tida, middag kl 20-21, også har jeg med meg litt mat på jobb. Men spiser ikke store middagsmåltider på natta. Spiser også kveldsmat/frokost når jeg kommer hjem kl 0730. Dette fungerer bra for meg. Tar hvileuke fra treninga når jeg jobber natt, og holder stabil vekt, og har lite problemer med å komme inn i vanlig trenings og kostholdsrutine når jeg begynner med dag og kveldsvakt igjen. Har forsåvidt ikke jobbet natt så lenge, så det er sikkert fortsatt noe jeg har å lære på denne fronten Andre jeg jobber med liker bedre å snu helt rundt, dvs at de står opp i 21-22 tida, og er våken utover formiddagen. De spiser da også annerledes enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå