Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nvidia GTX 770 - Direct X 11.1 eller 11.2?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe nytt skjermkort da jeg trenger mer renderpower til videoproduksjon og fordi AMD på dette området ikke er så særlig bra.

Kikket på 770, som jeg regner med er det Nvidia-kortet som gir mest ytelse for pengene i disse dager.

Men kjører dette Direct X 11.1 eller 11.2?

Eller burde jeg vente med å kjøpe nytt skjermkort? Tenker da på om noe nytt med bedre teknologi er på vei rundt hjørnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 770 støtter dx11.1 delvis, 11.2 delvis, og dx12 delvis, enkelte funksjoner kommer først med Maxwell-GPUer.

Ser på forskjellige plasser at det er ryktet at Maxwell kommer sent 2014 eller tidlig 2015.

Er en stund å vente, men bør kanskje bare finne meg i det da.

Hvis ikke det støtter Direct X 11.2 fullt ut er det uansett uaktuelt da litt av målet også er å få byttet meg til noe med støtte for nyere teknologier, Direct X 11.2 er viktig for meg siden jeg spiller litt BF4 feks.

Får vel bare beholde 7970 GHz Editionen min inntil maxwell kommer da :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

GTX 770 støtter dx11.1 delvis, 11.2 delvis, og dx12 delvis, enkelte funksjoner kommer først med Maxwell-GPUer.

Ser på forskjellige plasser at det er ryktet at Maxwell kommer sent 2014 eller tidlig 2015.

Er en stund å vente, men bør kanskje bare finne meg i det da.

Hvis ikke det støtter Direct X 11.2 fullt ut er det uansett uaktuelt da litt av målet også er å få byttet meg til noe med støtte for nyere teknologier, Direct X 11.2 er viktig for meg siden jeg spiller litt BF4 feks.

?

BF4 utnytter da ikke noen flere funksjoner enn hva du allerede får til med dagens Nvidia-skjermkort. Må huske på at det meste av slike endringer med nyere APIer gir støtte for mer effektiv bruk av ressurser.

Og litt økt ytelse dette kan du også fikse i driveroppdateringer og overklokking. Ja du kan jo se hva slags ytelse du får i BF4 per dags dato. Spesielt i disse tider hvor Nvidia sin nyeste driveroppdatering har økt ytelsen et godt hakk.

Det er nok en del år til du faktisk får se spill som utnytter funksjonalitet i DX12 som faktisk overgår det du i dag får, eller nekter deg de høyeste grafikkinstillingene. (og da har skjermkortet blitt så dårlig uansett at dette ikke burde bety noe som helst)

Bort sett fra det så er det lite interessant hva slags API-funksjonalitet kortet ditt støtter. Så akkurat den biten tror jeg ikke du skal tenke så mye på. Det er det siste jeg ville vurdert når jeg kjøper et skjermkort.

Du får maxwell i dag om du vil, men du må da nøye deg med budsjettversjonen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...