1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Alle kan være utro under rette omstendigheter. Alle kan også være ranere/forbrytere/mordere etc og da? Feil. Det er et valg man tar. Det handler om verdier. Er man utro er man etter min mening en feig drittsekk som ikke fortjener min respekt. En raner gjør det i det minste av nødvendighet (som regel).. Det er et ordtak som heter "vær mot andre som du ønsker at andre skal være mot deg". Alle kan ta ett liv, det er ganske simpelt i grunn. Det handler om omstendigheter. Dersom du måtte valgt ditt liv ovenfor noen andres, hadde du uansett hvem det hadde vært valgt deres? I såtilfelle er du ett unikum. Du kjenner garantert noen som er utro, som har vært utro eller som kommer til å være utro så det å dra alle under samme kamm er ikke noe man heller burde respektere. Det er generaliserende. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Nå har jeg aldri vært i army'n sjøl, men jeg er rimelig sikker på at ansvaret du har der, og ansvaret man evt har hjemme for familien er to VELDIG forskjellige ting. Nå var poenget mitt at det finnes ikke en "perfekt forbrytelse", det være seg på hjemme eller borteplanet, fordi du ser deg selv gjøre forbrytelsene, og det vil påvirke deg veldig negativt hvis du tar til deg vanen med å utføre "perfekte forbrytelser" Ansvaret man har hjemme, slik jeg ser det, er å være snill tålmodig og hjelpsom, ikke mer komplisert enn som så, og akkurat det samme virker når man skal ta vare på en haug med unge usikre "menn" som er langt borte fra mors og kanskje fars skjørtekanter, i forsvaret Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Nå har jeg aldri vært i army'n sjøl, men jeg er rimelig sikker på at ansvaret du har der, og ansvaret man evt har hjemme for familien er to VELDIG forskjellige ting. Det stemmer. Hjemme har du ansvar for mat på bordet. Der har du ansvar for at alle kommer hjem. Nå er jeg ikke ansatt i offentlig sektor lenger. Men uten å ha vært i en situasjon der man har ett lag man er villig til å ta en kule for så føler ikke jeg at du har grunnlag til å uttale deg. Hvis jeg var din medsoldat og visste at du sviktet dine egne på hjemmeplanet, så hadde jeg så klart mistet litt av respekten og troen på deg i felten også - noe annet ville være merkelig Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Nå har jeg aldri vært i army'n sjøl, men jeg er rimelig sikker på at ansvaret du har der, og ansvaret man evt har hjemme for familien er to VELDIG forskjellige ting. Det stemmer. Hjemme har du ansvar for mat på bordet. Der har du ansvar for at alle kommer hjem. Nå er jeg ikke ansatt i offentlig sektor lenger. Men uten å ha vært i en situasjon der man har ett lag man er villig til å ta en kule for så føler ikke jeg at du har grunnlag til å uttale deg. Hvis jeg var din medsoldat og visste at du sviktet dine egne på hjemmeplanet, så hadde jeg så klart mistet litt av respekten og troen på deg i felten også - noe annet ville være merkelig Vi pratet aldri om de hjemme, så det hadde du aldri vist. Alle sviktet dem hjemme på ett visst plan, alle hadde private problemer. Kombinere familielivet med det vi måtte ofre var krevende. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Alle kan ta ett liv, det er ganske simpelt i grunn. Det handler om omstendigheter. Dersom du måtte valgt ditt liv ovenfor noen andres, hadde du uansett hvem det hadde vært valgt deres? I såtilfelle er du ett unikum. Du kjenner garantert noen som er utro, som har vært utro eller som kommer til å være utro så det å dra alle under samme kamm er ikke noe man heller burde respektere. Det er generaliserende. 1, Ja alle kan muligens ta et liv.. Det betyr fortsatt ikke at alle hadde klart det i en gitt situasjon. Og nei det er ikke simpelt. Det er langt fra simpelt - uansett omstendigheter. Kan ikke du for å backe opp det poenget gå ut å spørre x antall personer om det å ta et liv er simpelt og komme tilbake til meg med hvor mange % som svarte at det er null stress... Men la oss ta en helt hverdagslig ting som å være utro (skal en tro mediene) selv om man vet at det er "feil" og sette opp mot et ekstrem-eksempel, som få promille av verdens befolkning opplever i løpet av et liv. Kjempegod sammenligning. 2, Ja jeg er et unikum. Point taken. 3, Ja jeg kjenner folk som er utro, og ja jeg respekterer dem mindre enn de jeg kjenner som ikke har vært/er det. Og ja jeg generaliserer alle som er/kommer til å være utro og det er mitt valg. For ALLE som er/kommer til å være det har verdier som er sub-par etter min mening. Vil du ha min respekt må du gjøre det fortjent til den. Og å gå rundt å være utro er ikke den riktige måten. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Vi pratet aldri om de hjemme, så det hadde du aldri vist. Alle sviktet dem hjemme på ett visst plan, alle hadde private problemer. Kombinere familielivet med det vi måtte ofre var krevende. Det synes jeg høres merkelig ut - hvordan sveiser man sammen en gruppe, uten kommunikasjon? Men jeg skjønner hvorfor dere aldri pratet om de der hjemme, hvis dere hadde sviktet dem, det er jo ikke noe man vil sanke særlig med anerkjennelse på. Så da dekker man over det, og hvis den karakterbristen viser seg under "skarpe oppdrag", ja da får hver mann klare seg selv, eller? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Ekteskapet ditt er allerede langt på vei ødelagt, noe du har klart helt på egen hånd. Dette uansett om hun får greie på det eller ikke. Utroskapen forandrer deg som person, dette skjer helt ubevisst. Du er ikke den samme overfor din kone lengre. Tull, dette har ikke du noe grunnlag for å påstå. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Vi pratet aldri om de hjemme, så det hadde du aldri vist. Alle sviktet dem hjemme på ett visst plan, alle hadde private problemer. Kombinere familielivet med det vi måtte ofre var krevende. Det synes jeg høres merkelig ut - hvordan sveiser man sammen en gruppe, uten kommunikasjon? Men jeg skjønner hvorfor dere aldri pratet om de der hjemme, hvis dere hadde sviktet dem, det er jo ikke noe man vil sanke særlig med anerkjennelse på. Så da dekker man over det, og hvis den karakterbristen viser seg under "skarpe oppdrag", ja da får hver mann klare seg selv, eller? Det var merkelig. Det startet veldig tidlig, i starten hadde vi ikke engang navn å forholde oss til. Grunnen til at vi skiller det er ganske enkelt. Når noen blir tatt ned i strid er det viktig at resten av gruppen klarer å ikke ta det for personlig. Det er fortsatt en jobb som må gjøres. Det er også ett fristed fra hjemmets problemer og vi ville naturligvis fremstå som 'barske' Jeg har møtt de fleste av dem i private kontekster og blant andre er vi forskjellige, men sett oss på en pub og det er samme gamle. Kommunikasjonen går i sammarbeid, vi prater om ting vi gjør, ting vi skal gjøre, ting vi har lyst å gjøre for å ikke nevne alt det fullstending meningsløse vi faktisk måtte gjøre. Det skaper en tillit å leve så tett innpå mennesker under slike omstendigheter. Du er nødt til å være 100% sikker på at han bak deg faktisk følger bak deg igjennom de neste bevegelsene. Den eneste måten å bli så sikker på andre er å vise at du selv er der for dem. Med den mentaliteten bearberbeidet vi hverandre sine frykter og presset hverandre sine grenser, til vi ble rutinerte, men selv med rutine er det viktig å kunne hjelpe hverandre. Vi var gode, men vi kunne alltid bli bedre. Så var det naturligvis rød 3 og kaffislabberas. Vi har kommunikasjon, men den er veldig upersonlig. Alikavell er det en gruppe mennesker med stor kjærlighet for hverandre, du får bare ingen til å faktisk si det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Alle kan ta ett liv, det er ganske simpelt i grunn. Det handler om omstendigheter. Dersom du måtte valgt ditt liv ovenfor noen andres, hadde du uansett hvem det hadde vært valgt deres? I såtilfelle er du ett unikum. Du kjenner garantert noen som er utro, som har vært utro eller som kommer til å være utro så det å dra alle under samme kamm er ikke noe man heller burde respektere. Det er generaliserende. 1, Ja alle kan muligens ta et liv.. Det betyr fortsatt ikke at alle hadde klart det i en gitt situasjon. Og nei det er ikke simpelt. Det er langt fra simpelt - uansett omstendigheter. Kan ikke du for å backe opp det poenget gå ut å spørre x antall personer om det å ta et liv er simpelt og komme tilbake til meg med hvor mange % som svarte at det er null stress... Men la oss ta en helt hverdagslig ting som å være utro (skal en tro mediene) selv om man vet at det er "feil" og sette opp mot et ekstrem-eksempel, som få promille av verdens befolkning opplever i løpet av et liv. Kjempegod sammenligning. 2, Ja jeg er et unikum. Point taken. 3, Ja jeg kjenner folk som er utro, og ja jeg respekterer dem mindre enn de jeg kjenner som ikke har vært/er det. Og ja jeg generaliserer alle som er/kommer til å være utro og det er mitt valg. For ALLE som er/kommer til å være det har verdier som er sub-par etter min mening. Vil du ha min respekt må du gjøre det fortjent til den. Og å gå rundt å være utro er ikke den riktige måten. La oss ta ett eksempel. Du er i en situasjon, du har ett menneske som du vet kommer til å ta ditt liv. Du har muligheten til å ta livet til vedkommende før h*n tar ditt liv. Hadde du bare lagt deg ned å latt det stå i? Det hadde i vertfall vært i mot menneskers innstinkt. Noe som faktisk gjør det ganske unik. At du ikke respekterer mennesker som tar valg er i mine øyner helt greit. Det er mange som ikke gjør dette. Uavhengig av om det er populære eller upopulære valg. Jeg respekterer mennesker for å gjøre det dem selv mener er riktig. Dersom dem mener utroskap er riktig forteller det mye om deres lojalitet, men det forandrer ikke hvordan jeg ser på de. For jeg vet ikke historien bak. Jeg ville kanskje gjort det samme i en lignende situasjon. Jeg er ikke i stand eller i posisjon til å uttale meg om hvorfor dem tok valget dem tok. Men hadde dem spurt meg om hva dem burde gjort hadde jeg svart som jeg alltid svarer. Gjør det du selv mener er riktig, for når dagen kommer til en ende er de det som er riktig for deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Vi har kommunikasjon, men den er veldig upersonlig. Alikavell er det en gruppe mennesker med stor kjærlighet for hverandre, du får bare ingen til å faktisk si det. Dette var veldig interessant, og samtidig litt rart, siden jeg selv var leder i forsvaret, og hadde mange unge gutter å ta vare på. Nå var ikke jeg en stridende, men likevel .. Personlig synes jeg synd på de soldatene vi sender ut i disse oppdragene, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hva "vi holder på med som nasjon og kultur), men det er mitt "personlige problem. Det er bare så jævlig å vite at etter at krigene er over, og soldatene kommer hjem, så tar det veldig liten stund før strevet deres er glemt, og altfor mange av disse unge guttene ender opp i fortvilende livssituasjoner, og får ingen brukbar hjelp. Men dette ble sikkert litt ot, og jeg har fått frem de poengene jeg ønsket. Ønsker deg lykke til, uansett hvor du måtte ferdes! Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Alle kan ta ett liv, det er ganske simpelt i grunn. Det handler om omstendigheter. Dersom du måtte valgt ditt liv ovenfor noen andres, hadde du uansett hvem det hadde vært valgt deres? I såtilfelle er du ett unikum. Du kjenner garantert noen som er utro, som har vært utro eller som kommer til å være utro så det å dra alle under samme kamm er ikke noe man heller burde respektere. Det er generaliserende. 1, Ja alle kan muligens ta et liv.. Det betyr fortsatt ikke at alle hadde klart det i en gitt situasjon. Og nei det er ikke simpelt. Det er langt fra simpelt - uansett omstendigheter. Kan ikke du for å backe opp det poenget gå ut å spørre x antall personer om det å ta et liv er simpelt og komme tilbake til meg med hvor mange % som svarte at det er null stress... Men la oss ta en helt hverdagslig ting som å være utro (skal en tro mediene) selv om man vet at det er "feil" og sette opp mot et ekstrem-eksempel, som få promille av verdens befolkning opplever i løpet av et liv. Kjempegod sammenligning. 2, Ja jeg er et unikum. Point taken. 3, Ja jeg kjenner folk som er utro, og ja jeg respekterer dem mindre enn de jeg kjenner som ikke har vært/er det. Og ja jeg generaliserer alle som er/kommer til å være utro og det er mitt valg. For ALLE som er/kommer til å være det har verdier som er sub-par etter min mening. Vil du ha min respekt må du gjøre det fortjent til den. Og å gå rundt å være utro er ikke den riktige måten. La oss ta ett eksempel. Du er i en situasjon, du har ett menneske som du vet kommer til å ta ditt liv. Du har muligheten til å ta livet til vedkommende før h*n tar ditt liv. Hadde du bare lagt deg ned å latt det stå i? Det hadde i vertfall vært i mot menneskers innstinkt. Noe som faktisk gjør det ganske unik. Det eksempelet ditt... Hvor mange opplever noe slikt? EVER? 0.01 promille? Enda færre? Hvor mange opplever utroskap? 50%? Eller flere? Du må gjerne fortsette å komme med eksempler som er så far fetched og så usammenlignbare hvis du ikke klarer å komme på noe som passer bedre altså. Så skal jeg komme tilbake til deg med et svar når noe slikt skjer meg eller noen jeg kjenner. Ikke vent oppe for svar med andre ord. Så regner jeg samtidig med at jeg ikke trenger å vente på svar angående hvor mange % som mener at det å ta et liv er "simpelt i grunn". 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Vi har kommunikasjon, men den er veldig upersonlig. Alikavell er det en gruppe mennesker med stor kjærlighet for hverandre, du får bare ingen til å faktisk si det. Dette var veldig interessant, og samtidig litt rart, siden jeg selv var leder i forsvaret, og hadde mange unge gutter å ta vare på. Nå var ikke jeg en stridende, men likevel .. Personlig synes jeg synd på de soldatene vi sender ut i disse oppdragene, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hva "vi holder på med som nasjon og kultur), men det er mitt "personlige problem. Det er bare så jævlig å vite at etter at krigene er over, og soldatene kommer hjem, så tar det veldig liten stund før strevet deres er glemt, og altfor mange av disse unge guttene ender opp i fortvilende livssituasjoner, og får ingen brukbar hjelp. Men dette ble sikkert litt ot, og jeg har fått frem de poengene jeg ønsket. Ønsker deg lykke til, uansett hvor du måtte ferdes! Ja, mange av mine tidligere kollegaer sliter en del, ganske mye. Ett par selvmord, en del alkoholikere, noen i thailand. Noen jobber fortsatt i Forsvaret, ganske mange egentlig. Selv har jeg aldri hatt stresset, er glad for det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Alle kan ta ett liv, det er ganske simpelt i grunn. Det handler om omstendigheter. Dersom du måtte valgt ditt liv ovenfor noen andres, hadde du uansett hvem det hadde vært valgt deres? I såtilfelle er du ett unikum. Du kjenner garantert noen som er utro, som har vært utro eller som kommer til å være utro så det å dra alle under samme kamm er ikke noe man heller burde respektere. Det er generaliserende. 1, Ja alle kan muligens ta et liv.. Det betyr fortsatt ikke at alle hadde klart det i en gitt situasjon. Og nei det er ikke simpelt. Det er langt fra simpelt - uansett omstendigheter. Kan ikke du for å backe opp det poenget gå ut å spørre x antall personer om det å ta et liv er simpelt og komme tilbake til meg med hvor mange % som svarte at det er null stress... Men la oss ta en helt hverdagslig ting som å være utro (skal en tro mediene) selv om man vet at det er "feil" og sette opp mot et ekstrem-eksempel, som få promille av verdens befolkning opplever i løpet av et liv. Kjempegod sammenligning. 2, Ja jeg er et unikum. Point taken. 3, Ja jeg kjenner folk som er utro, og ja jeg respekterer dem mindre enn de jeg kjenner som ikke har vært/er det. Og ja jeg generaliserer alle som er/kommer til å være utro og det er mitt valg. For ALLE som er/kommer til å være det har verdier som er sub-par etter min mening. Vil du ha min respekt må du gjøre det fortjent til den. Og å gå rundt å være utro er ikke den riktige måten. La oss ta ett eksempel. Du er i en situasjon, du har ett menneske som du vet kommer til å ta ditt liv. Du har muligheten til å ta livet til vedkommende før h*n tar ditt liv. Hadde du bare lagt deg ned å latt det stå i? Det hadde i vertfall vært i mot menneskers innstinkt. Noe som faktisk gjør det ganske unik. Det eksempelet ditt... Hvor mange opplever noe slikt? EVER? 0.01 promille? Enda færre? Hvor mange opplever utroskap? 50%? Eller flere? Du må gjerne fortsette å komme med eksempler som er så far fetched og så usammenlignbare hvis du ikke klarer å komme på noe som passer bedre altså. Så skal jeg komme tilbake til deg med et svar når noe slikt skjer meg eller noen jeg kjenner. Ikke vent oppe for svar med andre ord. Så regner jeg samtidig med at jeg ikke trenger å vente på svar angående hvor mange % som mener at det å ta et liv er "simpelt i grunn". Hvor mange som opplever det er irrelevant. Men det er ganske mange, dog ikke i Norge. Ett ganske vanlig scenario i en del bydeler i USA. For å ikke snakke om mange land i Afrika. Afghanistan, Irak og andre ufredelige områder. Hvor mange som opplever det er irrelevant, det er hva folk velger å gjøre. At folk velger å være utro gjør at du ser ned på store deler av verdens befolkning. Tydligvis. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Joa. Det er vel naturlig å sidestille drap med utroskap. Det er jo selvfølgelig også naturlig å sidestille vestlig verden/kultur med hvordan de har det i land uten vann/mat. Så dumt av meg.. Skjønner jo at du har stor kunnskap om slike statistikker siden du vet at det "ganske mange". Hvor mange er pr def "ganske mange"? Og hvilke statistikker er det du viser til? Du kommer med et eksempel (et etter min mening idiotisk et, men la nå gå) hvor man ikke har et valg. Eller mener du man har et valg i eksempelet ditt? Og sidestiller det med det å være utro, hvor man har et haaaaav av valgmuligheter, måter å si ifra på og å løse det på. Så nei, det er hverken irrelevant eller sidestillbart. Du må gjerne komme med et eksempel som kan sidestilles (i hvert fall mer enn det, og det burde ikke være så vanskelig).. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Ekteskapet ditt er allerede langt på vei ødelagt, noe du har klart helt på egen hånd. Dette uansett om hun får greie på det eller ikke. Utroskapen forandrer deg som person, dette skjer helt ubevisst. Du er ikke den samme overfor din kone lengre. Tull, dette har ikke du noe grunnlag for å påstå. Ikke du heller Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Joa. Det er vel naturlig å sidestille drap med utroskap. Det er jo selvfølgelig også naturlig å sidestille vestlig verden/kultur med hvordan de har det i land uten vann/mat. Så dumt av meg.. Skjønner jo at du har stor kunnskap om slike statistikker siden du vet at det "ganske mange". Hvor mange er pr def "ganske mange"? Og hvilke statistikker er det du viser til? Du kommer med et eksempel (et etter min mening idiotisk et, men la nå gå) hvor man ikke har et valg. Eller mener du man har et valg i eksempelet ditt? Og sidestiller det med det å være utro, hvor man har et haaaaav av valgmuligheter, måter å si ifra på og å løse det på. Så nei, det er hverken irrelevant eller sidestillbart. Du må gjerne komme med et eksempel som kan sidestilles (i hvert fall mer enn det, og det burde ikke være så vanskelig).. Hvor har jeg sidestilt det? Jeg har besvart det i andre kontekster og brukt det til ett eksempel på at alturisme ikke er en del av mennesket natur. At du ikke klarer å skille i mellom flere saker i ett og samme innlegg er ditt problem. Ikke mitt. Jeg viser til at mennesker er egoistiske og at vi tar valg etter egne ønsker og preferanser. Herav spiller en del faktorer inn. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Når man skal komme med et eksempel for å illustrere noe burde det vel være noenlunde sidestillbart? Eller mener du det er vanlig å sammenligne poteter og bananer? Alturisme er ikke en del av menneskets natur når det kommer til om man har lyst til å fortsette å eksistere eller ikke. Det kommer vel ikke som noe sjokk? Hvor ellers? For å si at det ikke i det hele tatt er i menneskets natur er temmelig sykt (og fryktelig generaliserende ettersom du slår 7 mrd mennesker under en kam pga egen innstilling?). Det vil si at du aldri har gjort/handlet på en måte som har gagnet noen andre enn deg selv? Imponerende, og samtidig stusselig. Det er vel fortellinger laaaaangt tilbake i tid som viser til at mennesker har handlet på måter som har gagnet andre mye mer enn dem selv. Jeg klarer mer enn fint å skille mellom saker. Vis meg gjerne hvor jeg ikke klarer det, i motsetning til å komme med påstand etter påstand uten grunnlag/statistikk som det ikke er hold i. J.fr. "simpelt å ta liv", "ganske mange" som sliter. Endret 15. april 2014 av wampster Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Når man skal komme med et eksempel for å illustrere noe burde det vel være noenlunde sidestillbart? Alturisme er ikke en del av menneskets natur når det kommer til om man har lyst til å fortsette å eksistere eller ikke. Det kommer vel ikke som noe sjokk? Hvor ellers? For å si at det ikke i det hele tatt er i menneskets natur er temmelig sykt (og fryktelig generaliserende ettersom du slår 7 mrd mennesker under en kam pga egen innstilling?). Det vil si at du aldri har gjort/handlet på en måte som har gagnet noen andre enn deg selv? Imponerende, og samtidig stusselig. Det er vel fortellinger laaaaangt tilbake i tid som viser til at mennesker har handlet på måter som har gagnet andre mye mer enn dem selv. Jeg klarer mer enn fint å skille mellom saker. Vis meg gjerne hvor jeg ikke klarer det, i motsetning til å komme med påstand etter påstand uten grunnlag/statistikk som det ikke er hold i. J.fr. "simpelt å ta liv", "ganske mange" som sliter. Les konteksten og en del av det som står i tråden før du bare går utifra hva som er diskutert og prøver å legge dine manglende evner til å oppfatte bak hva som faktisk blir diskutert. Alturisme er ikke en del av menneskets natur. Men alikavell hevder du at det er min feil at mennesker ikke er alturistiske? Det er ikke jeg som har påstanden, det har blitt undersøkt http://en.wikipedia.org/wiki/Altruism Det er uansett bare engang slik samfunnet er, folk er utro, vi er egoistiske og vi gjør det som ganger oss selv best. Så kan du velge å like det eller ikke. Du er neppe noe bedre enn noen andre mennesker. Viss du ser på diskusjonen i mellom og Ckilde ser du at vi har diskutert hvorvidt mennesker er villige til å ofre seg for hverandre. Jeg har frontet at vi ikke er alturistiske noe hun har implisert at vi er ovenfor noen. Endret 15. april 2014 av Priim Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Utroskap er ikke noe som er kommet med den moderne tiden. Det var like mye utrodkap før i tiden. Lausunger og deprimerte koner som ikke ville skille seg pga at de ikke kunne stå på egne ben økonomisk. Menn var ikke mindre utro før i tida. Men de var for skamfulle til å snakke om det før. Tabu. Kvinner derimot, de har blitt mer utro. Før satt vi jo hjemme med ungene og kveldsmaten og hadde ikke mulighet. Nå har kvinner mer frihet og selvtillit. De tørr være utro de også. Og er selvstendige økonomisk. Forøvrig burde denne tråden døpes om til "Priim-tråden", "Priim - Nanny 911" eller "Priim i Afghanistan" eller noe i den dur:P jeg er usikker på om TS i det hele tatt er med oss lenger. Håper han i såfall sitter i terapi med kona og ikke ligger i senga til Homewreckeren og humper!:O 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Utroskap er ikke noe som er kommet med den moderne tiden. Det var like mye utrodkap før i tiden. Lausunger og deprimerte koner som ikke ville skille seg pga at de ikke kunne stå på egne ben økonomisk. Menn var ikke mindre utro før i tida. Men de var for skamfulle til å snakke om det før. Tabu. Kvinner derimot, de har blitt mer utro. Før satt vi jo hjemme med ungene og kveldsmaten og hadde ikke mulighet. Nå har kvinner mer frihet og selvtillit. De tørr være utro de også. Og er selvstendige økonomisk. Forøvrig burde denne tråden døpes om til "Priim-tråden", "Priim - Nanny 911" eller "Priim i Afghanistan" eller noe i den dur:P jeg er usikker på om TS i det hele tatt er med oss lenger. Håper han i såfall sitter i terapi med kona og ikke ligger i senga til Homewreckeren og humper!:O Legger deg i ignore listen viss det ikke er lov å bruke egne erfaringer til å diskutere. Du bidrar ikke med noe som ikke får meg til å sukke alikavell. Voks opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå