Notatblokk Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (er vel kansje litt på siden av tema men) Det blir flere og flere av MGTOW menn der ute, som kan se hvor lite kvinner bidrar i disse dager. Holdningen som Priim har vil du nok se mer og mer av. Jeg vil påstå at det er like mange menn som kvinner som "ikke bidrar" (men kanskje vanskelig å diskutere det siden vi sikkert alle legger forskjellig mening i hva det er å bidra). 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Jeg vil påstå at det er like mange menn som kvinner som "ikke bidrar" (men kanskje vanskelig å diskutere det siden vi sikkert alle legger forskjellig mening i hva det er å bidra). Tviler ikke at det er likhet mellom kjønnene, forskjellen er at menn nå våger å si nei når de treffer en kvinne som ikke er bra for dem. Dette er noe kvinner har gjort i veldig lang tid, menn har stort sett godtatt altfor mye av deres partnere. Men selv om dette er noe som kan være tilfellet for trådstarter, har vi ikke noen bevis som antyder det, så burde vi kanskje ta MGTOW praten i en egen tråd hvis det er noe du ønsker informasjon om. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (er vel kansje litt på siden av tema men) Det blir flere og flere av MGTOW menn der ute, som kan se hvor lite kvinner bidrar i disse dager. Holdningen som Priim har vil du nok se mer og mer av. Jeg vil påstå at det er like mange menn som kvinner som "ikke bidrar" (men kanskje vanskelig å diskutere det siden vi sikkert alle legger forskjellig mening i hva det er å bidra). Petter Pilgaard hadde jo ett passelig kontroversielt bidrag fikk jeg med meg, ikke at jeg støtter opp under akkurat dette. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Jeg har levd et helt liv med et veldig tydelig syn på ekteskap og barn. Det har vært en gang i livet, samme partner til man blir gammel osv. Nå føles det plutselig rimelig naivt å ha et så bastant syn på det hele. Jeg er uenig i at man i alle situasjoner bør skille seg og splitte opp hjemmet til barna. Jeg har barn selv, og setter dem fremst. Selvfølgelig, har man et elendig forhold hvor det er stadig krangling, kjefting eller det er helt dødt og kaldt, så er det ikke et sunt miljø for barna, men om ekteskapet er fylt med hverdagslige ting og man bare ikke har den seksuelle gnisten, så mener jeg at utroskap ikke trenger å gå ut over verken barn eller kone. Jeg har faktisk tenkt selv, at om jeg ikke kunne gitt det som trengtes seksuelt, så hadde jeg vært villig til å godta "utroskap" for at min kjære skulle hatt det bra. Jeg mener også at det bare er tull at samlivsbrudd ikke påvirker barna selv om det i dag er ganske vanlig med skilte foreldre. Det forandrer ikke det faktum at barna blir splittet mellom to hjem, at det kanskje føler skyld, konstant savn eller et tomrom over å ikke få dele hverdagen med både mor og far. Anonymous poster hash: 80d15...7f8 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Samlivsbrudd påvirker barna. Nå vet jeg ikke hvor gamle dine evt er, men man er ikke så gammel før man skjønner tegninga. Ta det fra noen som har vært barn i en sånn situasjon: det er så mange barn med skilte foreldre i dag. Det er ikke tabu lenger. Det er tøft men man er ikke like alene. Barna er lykkelige når foreldrene er lykkelige. Foreldrene mine prøvde å skjule alt for meg og søsteren min. Jeg visste akkurat hva som foregikk i over ett halvt år før mamma knakk sammen på stuegulvet og forklarte hva som foregikk. Etter det prøvde hun i ett år og overtale pappa til å slutte. Det å se en forelder så nedbrutt, og den andre så egoistisk og kald førte til at jeg valgte å kutte all kontakt med pappa i voksen alder. Det var utenkelig når det ble bestemt at de skulle skille seg. Jeg trodde aldri at det kom til å gå så langt. Men noen mnd senere skulle jeg ønsket at de bare hadde gjort det med en gang. Hadde det vært min mann skulle han ALDRI fått så mange sjanser. Hvis seksuallivet med kona plager deg, kutt kontakten med elskerinnen, ta med kona i samlivsterapi (og evt luft tanken om flere partnere) og finn ut hva problemet hennes er. Dere kan helt sikkert få gnisten tilbake igjen hvis dere bare knekker koden. Dere har jo tross alt hatt det bra før? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Nå har du kun vært i ett hjem da - jeg kjenner flere der de er veldig lykkelig og fungerer godt sammen. (der partner ikke vet om det) Utroskap er mye mer vanlig enn hva mange tror. (som fungerer helt topp i hverdagen og som har hatt det slik i mange år) Edit: kjenner forøvrig flere jenter/damer som har seg utenfor forhold, enn menn (men det har med at jeg har jobbet mye i kvinnedominerte yrker) Endret 10. april 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Nå har du kun vært i ett hjem da - jeg kjenner flere der de er veldig lykkelig og fungerer godt sammen. (der partner ikke vet om det) Utroskap er mye mer vanlig enn hva mange tror. (som fungerer helt topp i hverdagen og som har hatt det slik i mange år) Edit: kjenner forøvrig flere jenter/damer som har seg utenfor forhold, enn menn (men det har med at jeg har jobbet mye i kvinnedominerte yrker) Nettopp, "der partner ikke vet om det". Jeg driter langt i hva den enkelte liker å gjøre, om det er å ha seg med en eller flere damer/menn/trær/biler osv osv. PROBLEMET er løgnen du serverer din partner. Din partner inngikk IKKE ett forhold med deg basert på det grunnlaget at du "deler" deg selv med andre bak ryggen på han h*n. Det er DER problemet er. Om utroskap er så flott og fint og "naturlig" mennesket, så beeee my guest MEN! da skal det være åpent, og du skal ikke lure partneren din. SÅ enkelt er det faktisk. Så kan partneren din også gjøre det samme Ikke prøv å sugarcoat det, for det funker ikke, uansett hvor mye du prøver. Endret 11. april 2014 av Lady_A Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Alt jeg vet er at verden ikke er svart-hvit. Anonymous poster hash: 80d15...7f8 1 Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Jeeeeeez...Var da fælt mange her inne som syntes det er ok/akseptabelt å være utro mot en person man påstår man elsker.En person som man SELV velger man vil være sammen med.Jeg fatter ikke helt at folket ikke innser at dette er like ille som tyveri o.l.Det at du er en uærlig, egosentrisk, narssisistisk, ond liten dr*tt kan fint være opp til deg det, og det skal du så absolutt få lov til å være.Men da må ikke ulven glemme å ta av seg saue-kostymet sitt, og fortelle sin partner (eventuelle) om nettopp dette.For du LURER vedkommende til å ha en heeelt annen mening og oppfatning av deg når du utelukker nettopp dette.Og det er (uansett hvor mange runder rundt grøten, psykoanalytiske, unnskyldninger, "biologiske" forklaringer man prøver seg på) HELT FEIL.Så enkelt er det. Veldig, veldig enkelt. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Alt jeg vet er at verden ikke er svart-hvit. Anonymous poster hash: 80d15...7f8 Nei, den er grå den eller ? Utroskap er ganske svart/hvitt. Enten er du, eller så er du ikke trofast. Man skal liksom begrunne og tilrettegjøre utroskap, som om det skulle vært en menneskerett. Nei, det er faktisk ikke det. Helt latterlig. Og jeg leser jo så vanvittig mye tull her inne også, men dette er vel noe av det verste. Akseptering av en ellers utrolig lavmælt, umoralsk, uærlig, og idiotisk handling, er for meg like fjernt som øvrige lovbrudd begått. Did you know, at hvis en kone tar mannen sin i å være utro i Hong Kong, så har hun rett til å drepe han ? (Der bare hendene hennes skal brukes til formålet) Det er faktisk hennes rett. Hun begår ikke ett lovbrudd, med mindre hun benytter seg av andre måter å få utført jobben på Men ja, utroskap er for mange, mye verre enn fysisk smerte påført den uvitne partneren da h*n finner ut av det. Det er en ekstrem psykisk smerte for en dame som har barn og ett ekteskap med ett svin, å få vite at han nettopp har vært utro mot henne. Så all form for akseptering for nettopp dette er så høl i huet at jeg begynner å lure på hva det virkelig er som feiler enkelte av dere som syntes det er ok (for ikke å snakke om dere som så og si applauderer TS). #vilje #backbone #moral #etisk #basic #lederellerfølger Endret 11. april 2014 av Lady_A Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Jeg er tildels enig at om man bare er to i et forhold så bør man avslutte forholdet før man hopper til køys med andre. Er man i et ekteskap med barn så er det andre vurderinger å ta. Sex for menn er ofte bare et fysisk behov, som mat og drikke. Hvis man ikke får sex hjemme, og partneren ikke ønsker å gi det heller, så mener jeg det er greit å gå ut og hente det et annet sted. Så lenge det ikke går på bekostning på forholdet man har, og man er en god kjæreste ellers så mener jeg det bør kunne være greit. Anonymous poster hash: 80d15...7f8 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Ikke prøv å sugarcoat det, for det funker ikke, uansett hvor mye du prøver. Ehhh, hvis du leser hva jeg har skrevet, så er jeg imot utroskap selv og kunne aldri tenkt meg å gått bak damas rygg. Men jeg har forståelse for at endel gjør det - og det trenger nødvendigvis ikke være så FYFY som du forfekter. F.eks hvis et parforhold er nettopp slik at det fungerer helt topp og de har det veldig bra sammen, unntatt sexen. Hvis den ene da nesten er i sølibat og syns det er nok sex med det, og den andre har stort behov. Hvis man da lar et sidesprang plutselig være noe viktig, så mener jeg man kun lar seg styre av eiendomstrangen/egoismen - (for den som blir bedratt) - Ja, å være utro er også da egoisme, men tross alt er sex et grunnleggende behov mennesket har, men ikke det å eie et annet menneske (som partneren) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Man EIER ikke partneren sin, men det er som LadyA sier, man lyver jo for personen og premissene man har inngått forholdet på. Nå tar jeg utgangspunktet i et forhold der man begge har akseptert at det er "oss to" og man holder seg til hverandre. Da syns jeg ikke man kan kalles eiesyk om man reagerer negativt på at partneren er utro for å "dekke grunnleggende behov". Men, forstår uansett ikke hvordan en med stort sexbehov og en som omtrent vil leve i sølibat har tenkt til at det skal fungere i lengden. Da må man nesten inngå kompromisser eller den ene må gjøre store ofre. Høres uansett ikke ut som flertallet av forholdene jeg kjenner til, selv om det sjelden er 50/50 balanse alltid. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Det er ikke alle som har lite lyst på sex, som gir partner muligheten for å få dekke et fysisk behov andre plasser.Man eier ikke partneren nei, men endel oppfører seg som at de gjør det. Premissene i et forhold går jo begge veiene, så når ene parten nesten går inn i sølibat, så 'overstyrer' jo denne den andre. Det er naturlig å reagere negativt på utroskap, men hvor alvorlig er det egentlig .... Ikke interessert i sex, men hvis da partner får andre plasser, SÅ betyr det plutselig mye. Betyr ikke sex noe, så bør heller ikke utroskapen få så mye vektlegging. Det blir jo egentlig å gå bak ryggen på partner for en filleting. De fleste i forhold har gjort filleting som partner ikke syns noe om, men som ikke har hatt særlig betydning på forholdet. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Man EIER ikke partneren sin, men det er som LadyA sier, man lyver jo for personen og premissene man har inngått forholdet på. Nå tar jeg utgangspunktet i et forhold der man begge har akseptert at det er "oss to" og man holder seg til hverandre. Da syns jeg ikke man kan kalles eiesyk om man reagerer negativt på at partneren er utro for å "dekke grunnleggende behov". Men, forstår uansett ikke hvordan en med stort sexbehov og en som omtrent vil leve i sølibat har tenkt til at det skal fungere i lengden. Da må man nesten inngå kompromisser eller den ene må gjøre store ofre. Høres uansett ikke ut som flertallet av forholdene jeg kjenner til, selv om det sjelden er 50/50 balanse alltid. Ting forandrer seg når man har vært sammen i mange år og har fått barn. Lurer på hvor mange av dere (som har veldig svart-hvitt syn på utroskap) det egentlig er som har vært i samme forhold i 10-15+ år og har barn. Jeg synes det er litt rart å ha så sterke meninger rundt at man bør forlate et generelt sett godt forhold, fordi man har seksuelle behov man ikke får dekket. Jeg tenker at livet, forhold og seksuelle behov går i faser. Det betyr at man ikke nødvendigvis er i samme fase samtidig. Skal man likevel enten 1. Undergrave et av menneskets primærbehov, eller 2. Kaste bort 10-15år med minner, kjærlighet og gode tider? For meg er det ikke svart hvitt. Plutselig er man synkronisert igjen og har det helt topp seksuelt sammen også. Anonymous poster hash: 80d15...7f8 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hva synes dere? Når man ønsker hyppigere sex enn 2 ganger/måned må det være lov å få dekket behovet på annet vis enn med den man er gift med? Eller er dette så moralsk forkastelig at jeg burde skamme meg? Noen tips? Anonymous poster hash: 94a38...51a Anonymous poster hash: 94a38...51a Sorry, men jeg vil ikke og kan ikke bekrefte dette du spør om, fordi jeg tror du allerede vet svarene selv. Du har etter det jeg leser av førsteposten, holdt på med denne utroskapen i 2 år, samtidig som du sier at kona ville blitt "knust" hvis hun visste. Dere har barn sammen, og du vil fortsette å være sammen med henne av den grunn samt "fasade", men du sier ingenting om hva barna vil tenke hvis de fikk vite ... Blir de også knust? Og har elskerinnen din sine egne barn samt uvitende ektefelle, kommer de også til å bli knust. Og til slutt; dette kommer helt sikkert til å bli oppdaget en "vakker" dag .. Hva tenker du om det, og siden du allerde merker dette på egen samvittighet, hva tror du kan skje med ditt eget "indre liv" og lykke, når du gradvis bygger respekten for deg selv ned på denne måten? Jeg tror på deg når du sier du har behov for hyppigere sex, men jeg tror det behovet for det meste handler om din egen grådighet, og har lite med det vi forbinder med ordet "kjærlighet". Og det er jo greit at du er bevisst på denne grådigheten din, for da kan du gjøre noe med den. Lykke til! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Jeg sier det som det er, jeg sier at jeg ikke ønsker flere barn (har 1 som jeg aldri har møtt) få ting kan vel være mer turnoff for kvinner enn redde menn som ikke tørr eller gidder ta ansvar for handlingene sine. stakkars kvinne og stakkaras barn. hvis dere er redde for å bli fedre så bruk kondom. uansett om dama bruker prevansjon eller ikke. ta ansvar selv.... Jeg ble far uten å egentlig ville det jeg også. fikk beskjed 7 mnd etter at jeg lå med ei dame. men tok anvar og har ikke angret siden. du vokser vel opp en dag. synes trådstarter burde ta dama med i terapi. kanskje hun synes det er greit at du har en annnen. Anonymous poster hash: b6a10...128 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg sier det som det er, jeg sier at jeg ikke ønsker flere barn (har 1 som jeg aldri har møtt) få ting kan vel være mer turnoff for kvinner enn redde menn som ikke tørr eller gidder ta ansvar for handlingene sine. stakkars kvinne og stakkaras barn. hvis dere er redde for å bli fedre så bruk kondom. uansett om dama bruker prevansjon eller ikke. ta ansvar selv.... Jeg ble far uten å egentlig ville det jeg også. fikk beskjed 7 mnd etter at jeg lå med ei dame. men tok anvar og har ikke angret siden. du vokser vel opp en dag. synes trådstarter burde ta dama med i terapi. kanskje hun synes det er greit at du har en annnen. Anonymous poster hash: b6a10...128 Jeg var operatør i Forsvaret med nesten 270 reisedager i året. Valgte heller å la barnet få slippe den påkjennelsen. Så jeg bærer ikke nag over at jeg ikke har tatt ansvar. I mine øyner er jobben jeg gjor der mer enn de fleste klarer å yte for noe eller noen. Da til og med en annonym bruker. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hvem bryr seg om du så er kongen av landet.En mann defineres av sin moral, etikk, ære og kjærlighet og omsorg for sine nærmeste.En mann er ikke automatisk definert av sitt kjønn og sin alder skjønner du Syns det forresten er blitt lite snakk ifra TS nå i det siste. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hvem bryr seg om du så er kongen av landet. En mann defineres av sin moral, etikk, ære og kjærlighet og omsorg for sine nærmeste. En mann er ikke automatisk definert av sitt kjønn og sin alder skjønner du Syns det forresten er blitt lite snakk ifra TS nå i det siste. Tingen er at om jeg hadde ønsket å ta ansvar var det ikke mulig for min del. Vi valgte derfor å gjør det på en annen måte :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå