Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er gift, har barn og har tilsynelatende et normalt liv.

Men jeg føler selv at jeg får for lite sex hjemme, og har derfor innledet et forhold til ei som jeg treffer i blandt. Vårt forhold er kun seksuelt, og vi har holdt på et par år nå. Det kommer aldri til å bli noe mer enn det mellom meg og min elskerinne, noe vi begge er fornøyde med.

Hadde jeg vært yngre og uten barn ville jeg nok ha vurdert å skille meg, men på grunn av barna og "fasaden" har jeg funnet ut at det er best å ha denne hemmeligheten i stedet. Hadde min kone funnet ut av dette ville hun bli knust, og hvis jeg fortalte at grunnen er at vi har oss for skjelden ville det bare gjøre vondt værre. Det er altså ikke noe alternativ å skulle "legge kortene på bordet."

Hva synes dere? Når man ønsker hyppigere sex enn 2 ganger/måned må det være lov å få dekket behovet på annet vis enn med den man er gift med?

Eller er dette så moralsk forkastelig at jeg burde skamme meg?

Noen tips?

Anonymous poster hash: 94a38...51a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns nå ikke det er direkte sympatisk...

Dere burde skille dere. Men så oppdager kona di at hun har glemt sin seksualitet, og finner den igjen ved hjelp av ei ny venninne. Hun sover med et drøss menn, men innser etter hvert at hun savner deg. Etter mye om og men så innser dere at dere fortsatt elsker hverandre, og ender opp sammen.

Åjo, og sønnen deres blir sammen med venninna til kona di.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

@KarpeSkrotum

Nei, ikke direkte. Tar ikke sjansen på det heller da det fort kan føre til mistanker hos henne.

jeg gjør det klart for henne at jeg ønsker hyppigere sex, men får ikke annen respons enn at hun få dårlig samvittighet osv...

Det er nok der problemet ligger, og dere burde gå til psykolog eller terapeut hvis du vil gi henne god sex uten at hun får dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

huff, men jeg skjønner deg faktisk. Det jeg ikke skjønner er at du fortsatt er sammen med henne.

"synd" at mange av oss menn har en sex-driv som er fullstendig motsatt av det mange kvinner har, mange av dem trenger jo ikke sex i det hele tatt virker det som. Det fortoner seg mer og mer som en real kjønnsforskjell for meg...

Damer vil ha barn, men ikke sex :) for å sette det på spissen.

Du lever bare en gang, og bør, og skal, gjøre det som er riktig for deg.

Vel vel, klikker hun om hun finner det ut, kan du si: jeg har spurt deg, du tar aldri initiativ til sex, liker ikke sex (for det gjør hun ikke når hun kun gjør det for din skyld), og dermed er det sånn det kan gå.

Om hun finner det ut, og vil ta ut skilsmisse, så ønsk det velkommen. Drit i fasaden, den er ikke så viktig.

Ofte tror folk at ett samlivsbrudd er det verste som kan skje, men det er ikke det. Man kommer seg ut av noe som er grøtete og ikke funker som det burde....

Endret av ragge_jz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det alltid vært slik, eller var det noe som utløste hennes mangel på lyst? (f.eks etter at barna kom)

Prioriterer dere tid til hverandre? (som f.eks ut å spis på restaurant osv)

Edit: forøvrig vært i samme situasjon selv, men jeg var ikke utro da. Idag er det heller motsatt - hun vil ha mer enn meg

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

huff, men jeg skjønner deg faktisk. Det jeg ikke skjønner er at du fortsatt er sammen med henne.

"synd" at mange av oss menn har en sex-driv som er fullstendig motsatt av det mange kvinner har, mange av dem trenger jo ikke sex i det hele tatt virker det som. Det fortoner seg mer og mer som en real kjønnsforskjell for meg...

Damer vil ha barn, men ikke sex :) for å sette det på spissen.

Du lever bare en gang, og bør, og skal, gjøre det som er riktig for deg.

Vel vel, klikker hun om hun finner det ut, kan du si: jeg har spurt deg, du tar aldri initiativ til sex, liker ikke sex (for det gjør hun ikke når hun kun gjør det for din skyld), og dermed er det sånn det kan gå.

Om hun finner det ut, og vil ta ut skilsmisse, så ønsk det velkommen. Drit i fasaden, den er ikke så viktig.

Ofte tror folk at ett samlivsbrudd er det verste som kan skje, men det er ikke det. Man kommer seg ut av noe som er grøtete og ikke funker som det burde....

Dette er en myte vil jeg si. Men vi damer blir ofte kåte av andre ting enn dere mannfolk, og vi kan få sperrer av bagateller som dere ikke oppdager engang. Står det husarbeid og venter, så var det for min del valg mellom husarbeid og søvn. Sex lå under de der to når jeg var sliten fra før. Om mannen tok gulvvask spontant og kanskje lagde kveldsmat til meg så ble jeg følelsesmessig mye mer klar enn om han var "som vanlig" og begynte tafsinga i senga. Det føltes nemlig som tafsing når det ikke var noe mentalt forspill. Kjappiser funket også, men bare når jeg allerede var i humør, så alt handlet egentlig om jeg var mentalt åpen for sex.

Prøv å finn ut hva som trigger henne, hvorfor hun velger bort sex etc. Det å si til kona si at "vi har for lite sex, jeg har behov for mer" er ikke å snakke om det. Det kan være mange grunner, som dårlig selvtillitt, grubling og tanker som gnager, manglende energi, kanskje gir du lite oppmerksomhet, kanskje er du som mange andre menn og tenker sex så fort det er litt nærhet og kos (det kan virkelig være drepen, å få massasje uten å bli "krevd" noe tilbake er som å være i himmelen, og kan gi tre påfølgende dager med sexglad dame).

Å være utro for å få sex uten egentlig å ha hatt en seriøs samtale om det (det er ingen seriøs samtale når resultatet kun er at kona får dårlig samvittighet) er så lavmål at jeg har ikke ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg kan forstå at man har et behov, men med tanke på at utroskap for veldig mange regnes som et stort svik, ser jeg ikke det på som noen god eller verdig løsning.

Jeg synes man bør ta tak i problemene på annet vis. For min del hadde jeg hatt store problemer med å stole på en person som var utro. Og ved å være utro drar man egentlig hele forholdet ned i dritten, da er det ikke særlig mye verdt.

Nei, utroskap er sjelden løsningen, det bare skaper ytterligere problemer.

Lenke til kommentar

Det du egentlig sier er vel at alle damer er horer (satt veldig på spissen). Mannen må gi de det de vil ha før det blir sex som oftes. Noen damer liker penger, andre at gulvet blir vasket.

Så hvis mannen vasker gulv med sex i baktanken, så 'kjøper' han sex og gjør dermed noe ulovlig ;)

Er vi ikke alle det? :) For å være banal så kan man jo si den setningen om at damer må få kjærlighet for å gi sex, mens menn må få sex for å gi kjærlighet. ;)

Alle handlinger er jo egoistiske, svært sjelden folk klarer å gi uten å få. Og hva vi da ønsker oss tilbake kan være mye forskjellig, generelt sett så er det store forskjeller på hva menn og kvinner ønsker seg, men kvinner har ofte mer kompliserte tanker og må slippe mer taket og føle seg fri for å kunne nyte sex på samme måte som en mann. En kvinne kan strengt tatt slite med å få orgasme om hun ikke klarer å finne ut hva det skal være til middagen dagen etter, en menn glemmer vel alt han tenker på om han får en pupp i hånda. ;)

(Mye generalisering her, men de fleste vet at kvinner ikke slår seg like lett løs som menn, og at det er en nødvendighet for god sex.)

Edit: Jeg svarte vel strengt tatt ikke på det du skrev, beklager. Men ja, alt man forsøker å oppnå med en baktanke er jo det du sier. Om jeg vil ha sex så kan jeg kle meg litt ekstra sexy, flørte litt ekstra og gi mannen visuell nytelse for å oppnå det jeg vil ha. Lettere å få en mann i humør enn en dame. Mitt svake punkt er om mannen gjør litt husarbeid, eller lager middagen, da det er noe jeg ikke er vandt med.

Nå er det vel egentlig omvendt med menn, jeg kan gi en blowjob for å få velge film feks. Og det kan man jo snu på, mannen lar meg velge film for å få en bj. Hatt mye moro med dette, trenger jo ikke være hemmelig at man gjør ting for å oppnå noe, tjenester som byttes mot annet er jo for gøy når det skjer åpent og ikke i skjul. Kan bli litt av en budrunde skal jeg si deg ;)

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

Jo, utroskap er generelt sett noe man bør unngå, enig i det.

Men jeg mener det er flere grader av utroskap, og til mitt forsvar så må jeg få si at jeg er kun ute etter mer sex. Det er ikke noe annet jeg vil med utroskapen enn å dekke et utilfredstilt behov. Ikke noe "fot i bakken i tilfelle hun drar." Bare sex, mere sex.

@Heidi: Jeg leser og hører mye om at kvinner må bli vist verdsettelse før de er i stand til å tenne seksuelt, og det er ikke nok å bare være mann i huset, tjene penger til god økonomi, følge opp barna, gjøre praktiske ting i hjemmet, pusse opp og på alle måter være en god familiemann. Nei, man bør i tillegg gjøre noe ekstra, strekke seg litt lengre og være ekstra snill før kvinnen får lyst.... Hvorfor er det sånn?

Er der ikke begges ansvar at et samliv også inneholder et godt sexliv der begge gir og tar? Hvorfor mener mange kvinner at mannen må gjøre seg fortjent til sex? Sex er belønning, ikke en gjensidig glede :-(

• Liker 1
Lenke til kommentar

... men kvinner har ofte mer kompliserte tanker og må slippe mer taket og føle seg fri for å kunne nyte sex på samme måte som en mann.

Ja, damer kan slite med å skille på sex/kjærlighet, og praktiske ting. En mann tar turen innom butikken dagen etter og kjøper middag uten å lage et svare styr/ lage komplikasjoner av det. Så får han også kost seg med sexen. Man trenger ikke gjøre alt så vanskelig .... dessverre får man vel si at damer gjør det vanskeligere enn det er.

btw: veien til en manns kjærlighet går gjennom magen ;)

Edit: TS - Er man utro, så er man utro. Det betyr at man går bak ryggen på sin partner og ikke er til å stole på. Sin beste venn(partner) er det essensielt å kunne stole på.

Klart dere har en utfordring, men utroskap er roten til mye vondt.

Helt enig med Heidi om at dere må kommunisere bedre. Ved å la det bli et press på partner er ingen løsning, heller tvert imot.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Jeg respekterer at du velger å gjøre det på den måten du gjør det. Jeg har en del venner i samme situasjon. Stasjonsvogn og stakittgjerde, men der stopper alså fasaden. Forholdet kan gjerne være reint statisk der man til en hvertid tenker på jobb og barna sitt beste. Men får gjerne ikke utløp i hverandre. Tro meg, dette har vært hyppig diskutert oss i mellom.

Uansett så er det ikke 'greit' å være utro. Men dersom du klarer å holde det på ett distansert forhold så blir det nok mer tid i mellom deg og din kone når barna blir litt eldre. Så å ha en slik affære i noen få år mens det er tørketid er nok mer normalt enn det folk tror og liker. Men i det som gjerne blir forumets foreldregenerasjon så er det nok litt i begge ender som gjerne skurrer litt.

Uansett så vil jeg anbefale at du tar opp sex-mangelen med din kone, du må gjerna he ei på si. Men slikt fører til ett unødvendig stygt brudd dersom det skulle komme opp i dagslys.

Og nei, utroskap er aldri 'greit' eller 'rettferdiggjort' men er det eneste alternativ må man nesten bidra litt alikavell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

Jo, utroskap er generelt sett noe man bør unngå, enig i det.

Men jeg mener det er flere grader av utroskap, og til mitt forsvar så må jeg få si at jeg er kun ute etter mer sex. Det er ikke noe annet jeg vil med utroskapen enn å dekke et utilfredstilt behov. Ikke noe "fot i bakken i tilfelle hun drar." Bare sex, mere sex.

@Heidi: Jeg leser og hører mye om at kvinner må bli vist verdsettelse før de er i stand til å tenne seksuelt, og det er ikke nok å bare være mann i huset, tjene penger til god økonomi, følge opp barna, gjøre praktiske ting i hjemmet, pusse opp og på alle måter være en god familiemann. Nei, man bør i tillegg gjøre noe ekstra, strekke seg litt lengre og være ekstra snill før kvinnen får lyst.... Hvorfor er det sånn?

Er der ikke begges ansvar at et samliv også inneholder et godt sexliv der begge gir og tar? Hvorfor mener mange kvinner at mannen må gjøre seg fortjent til sex? Sex er belønning, ikke en gjensidig glede :-(

Noen menn er sånn også, mange damer elsker sex hver dag, du har bare trukket et kort strå.... sex er viktig og jeg vil aldri vurdere noe long term med mindre jeg og dama er helt på bølgelengde seksuelt.

Anonymous poster hash: 075fa...ad0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...