BirgerCaC Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Noen som vet om noen gode programmer som fjerner støy i en film. Altså støy og ulyder, samt gjør lyden klarere og forsterker lyden, i og med at lyden ikke er så ille høy? Programmene må gjerne være gratis, og jeg bruker windows så klart Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 To programmer: Avidemux - splitter lydspor fra videofil. Audacity - Redigere lydfiler. Fjerning av støy og forsterkning er bare en av mange funksjoner. Nb: Du må muligens installere tilleggspakken ffmpeg til Audacity for å kunne åpne av aac filer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Sverger til Cool Edit pro / Adobe Audition. God algoritme til å fjerne innbakt støy hvis du har et isolert stykke støy du kan bruke til å lære programmet støysignaturen. Du har også stålkontroll på EQ og kan til og med lage custom-kurver i lineær eller logaritmisk FFT filtrering. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Jeg har prøvd Audacity, men jeg vil gjerne ha ett program hvor jeg kun trenger å legge inn f eks .wmv fil i stedet for å skille bilder og lyd. Men hvis dette ikke finnes så kan jeg nok også ty til litt mer jobb, uten at det skal være noen ille stor krise Ellers så skal jeg også se hva jeg syntes om vidor sitt forslag, men tenker at jeg tar det i morgen da jeg må opp tidlig i morgen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Du kan bruke Mediacoder for å separer lyden ut og muxe det inn etterpå. Skal du ha det i en .wmv må du vel hacke litt med mindre du bruker hyllevare. MS som eier kontainerformatet satte seg på bakbeina en tid tilbake Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Ok, den er geei, men skal på kurs i kveld så eg får velm vente til i morgen med å teste dettd ut. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Jeg har nå prøvd flere av programmene, og alt i alt så har jeg klart å konvertere, laste ned plugins og masse annet slik at jeg får en støyreduksjon samt mange andre programmer i Audacity. Det er bra, men jeg syntes ikke at jeg får lyden tilfredsstillende høyt! Jeg kan regulere litt på lydstyrken i ett program som heter AudioCoder som jeg også har lastet ned, men når jeg skrur lyden opp til 30 db (siden lyden er veldig lav fra før av) så blir det bare en slags skurring på en måte. Akkurat som om lyden er overtonet, men den er ikke det. Den er lav, men stygg hvis dere i det hele tatt forstår hva jeg mener Hva skal jeg gjøre for å fikse dette? Noen programmer? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Er det dynamikken som er problemet eller hovedvolumet på sluttresultatet ? Det burde Audacity klare å fikse, evt se om nivå justering på enten EQ eller Compressor kan øke volumet til det nivået du trenger. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hvis lyden forandrer karakter så overstyrer du. Normalisering av volum til peak-nivå pleier å ligger i de fleste lydeditorer, ellers er compressor som fo2re nevner en god ide hvis du har mye peaker i materiale ditt. Vanskelig å skjønne akkurat hva du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå