Gå til innhold

Trenger innmaten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
minnebrikker fra komplett, ja da må det bli Corsair 3500 eller 3700, skal du ha det beste annbefaler jeg Geil Golden Dragon :wink:

men snkker'n... Er virkelig Geil Golden Dragen bedre en Corsair XMS? eller tenker du med "ytelse i forrhold til pris". Jeg har mine tvil på at et golden dragen pc4000 er bedre en tilsvarende fra Corsair :yes:

I min test klarer corsair 3500 maks 460 mhz , Geil Golden Dragon 490mhz. Corsair 3700 maks 470 mhz GGD 3700 488 mhz

faktisk var GGD 3500 litt bedre på ytelse en 3700.

Lenke til kommentar
Oow, begynner å tvile på om jeg skal klokke. Dersom jeg har nærmest 0 erfaring med dette fra før, burde jeg da skippe klokking? :o

Det er ingen fare forbundet med klokking så lenge du ikke tukler med volten, har drevet med dette i årevis og enda ikke ødlagt noe.

Lenke til kommentar
Oow, begynner å tvile på om jeg skal klokke. Dersom jeg har nærmest 0 erfaring med dette fra før, burde jeg da skippe klokking? :o

Det er ingen fare forbundet med klokking så lenge du ikke tukler med volten, har drevet med dette i årevis og enda ikke ødlagt noe.

OK, beroligende... :D

Men hvilket utstyr burde jeg kjøpe da, AMD eller Intel? Det ser ut som folk mener Geil-RAM egner seg best for klokking, kjøper vel kanskje det da. Noe annet jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar

Hva du velger blir opp til deg,men tenk på dette når du velger ram:

XP klarer seg fint med 3200 ram eller 3500 da den ikke klarer å utnytte mer, her er det også viktig å finne en rambrikke med aggresiv timing feks Corsail xms 3200LL.

Med pentium4 blir det noe annet da denne ikke er så avhengig av timing men heller av høy fsb, så her er det viktig at du har minne som henger med.

Feks en 2,4 eller 2,6 bør ha 400 eller 4200 ram

en 2,8 bør ha 3700 eller 4000 ram

en 3,0 eller 3,2 klarer seg med 3500 eller 3700 ram.

Da snakker vi om klokking, skal du ikke klokke klarer alle seg med 3200.

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å kjøpe disse...

Det var da en heftig pris på de... Jeg har samme cpu som deg og kjører nå på 3.2GHz (14*230), med minnebrikkene som er i signaturen.

De koster 1500kr for 2*256, og er laget for 466MHz (233MHz)

så hvis du ikke har planer om å gå over 3.3GHz, og da må du nok kjøpe noe annen kjøling. Så anbefaler jeg heller disse, fra et prisperspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...