Gå til innhold

Trenger innmaten!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt dette kabinettet og denne strømforsyningen. Skal nok for det meste bruke maskinen til spilling, musikk, film, web, MSN, osv... Jeg fører ikke opp RAM, fordi jeg vil ha råd om hvilken jeg bør velge. (1024 MB fra Komplett.no) Blir vel klokking i svært liten grad.

Dette er det foreløpige oppsettet:

PC.JPG

Jeg skal verken ha tastatur/mus eller skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Corsair minne er å anbelfale.

Oppsette så utrolig bra ut.

Blir jo misunnelig.

Hva med DVD-Brenner, de er jo blitt ganske billige.

Sorry, glemte å si det. Jeg har en PlexWriter, og jeg venter med å kjøpe DVD-brenner. :)

Ville vært kult om dere kunne henvist til noen bra Corsair-brikker fra Komplett.no. :wink:

Lenke til kommentar
Jeg SKAL klokke, men tror ikke det blir i det høyeste laget for å si det sånn. Prøver kanskje å få den opp i 3 GHz. :wink:

Unnskyld meg, men skal du "klokke" en 2.8GHz til 3.0GHz?

WOW 8)

Hehe, kan vel høyne med et par hundre MHz. Jaja... Jeg skal klokke! Hvilke brikker bør jeg ha? :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg SKAL klokke, men tror ikke det blir i det høyeste laget for å si det sånn. Prøver kanskje å få den opp i 3 GHz. :wink:

Unnskyld meg, men skal du "klokke" en 2.8GHz til 3.0GHz?

WOW 8)

Hehe, kan vel høyne med et par hundre MHz. Jaja... Jeg skal klokke! Hvilke brikker bør jeg ha? :shrug:

hvis spilling er en del av meningen, så hadde jeg ikke engang tvilt på disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

jeg ahr selv disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl og jeg er stor fornøyd :yes:

lykke til!

Lenke til kommentar
XMS Xtreme Memory Speed Memory Products

The XMS product line is Corsair's premium desktop product family. Engineered and tested for superior performance especially in the demanding arena of serious gaming, XMS has quickly become the preferred memory for serious gamers. In fact, more reviewers and

user forums have named Corsair XMS "Number One" than any other

Bare for og friste ;)

Lenke til kommentar

En 2.8 GHz til 3.0 Ghz eller 3.2 GHz for den saksskyld er ikke mer enn måteholden klokking og krever ikke noe hovedkort med eksepsjonelt gode overklokkingsegenskaper. De færreste av dagens hovedkort basert på i865PE/i875P brikkesettene har problemer med å klokkes i den grad som nevnt ovenfor. Med andre ord så er ikke IC7-MAX3 nødvendig med tanke på klokkingen. Men for all del, det er dine penger så bruk dem slik du føler er fornuftig.

Lenke til kommentar
Ut ifra det bildet du har der er ikke diskettstasjonen på lager enda... Skal ikke Intel kutte priser 26. oktober? Kanskje vente til da?

diskettstasjonen kan bli et problem for deg, iomed at du mest sannsynelig må installere drivere til HDD i starten av Win XP(?) installasjonen. Men du kan sikkert få det et annet sted?

Lenke til kommentar

En 2.8 GHz til 3.0 Ghz eller 3.2 GHz for den saksskyld er ikke mer enn måteholden klokking og krever ikke noe hovedkort med eksepsjonelt gode overklokkingsegenskaper. De færreste av dagens hovedkort basert på i865PE/i875P brikkesettene har problemer med å klokkes i den grad som nevnt ovenfor. Med andre ord så er ikke IC7-MAX3 nødvendig med tanke på klokkingen. Men for all del, det er dine penger så bruk dem slik du føler er fornuftig.

Ok, men i hvor stor grad er det mulig å klokke dersom jeg kjøper dette hovedkortet?

Og det med diskettstasjon. Jeg kjøper jo bare en annen, eller venter til de får inn nye.

Lenke til kommentar

Ok, men i hvor stor grad er det mulig å klokke dersom jeg kjøper dette hovedkortet?

Og det med diskettstasjon. Jeg kjøper jo bare en annen, eller venter til de får inn nye.

Når det gjelder klokking er det ikke mulig å gi noe fasitsvar. Har du tenkt å klokke en 2.8 GHz til 3.2 Ghz må du ha et hovedkort som klarer 230 FSB. Dvs. 14 (multiplier på en 2.8 GHz CPU) * 230 (FSB) = 3220 MHz. Dette klarer de aller fleste av dagens i865PE/i875P-baserte hovedkort, også dem som koster rundt 1000-1200 kroner.

IC7-MAX3 har vist varierende resultater. Jeg har ikke sett noe lavere resultat enn 255 FSB. HW.no nådde ekstreme 330 FSB med dette kortet, så for all del det er et bra hovedkort uansett hvordan du snur og vender på det, men for dyrt etter min smak.

Lenke til kommentar
minnebrikker fra komplett, ja da må det bli Corsair 3500 eller 3700, skal du ha det beste annbefaler jeg Geil Golden Dragon :wink:

men snkker'n... Er virkelig Geil Golden Dragen bedre en Corsair XMS? eller tenker du med "ytelse i forrhold til pris". Jeg har mine tvil på at et golden dragen pc4000 er bedre en tilsvarende fra Corsair :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...