MikalHok Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hallo. Jeg skulle oppgradere min 8 år gamle data, så jeg har begynt smått med ny strømforsyning (Cooler Master G550M) og skjermkort. Jeg koblet opp alt sammen, og skulle skru på datamaskinen. Jeg startet den, og den skrudde av seg selv etter 0.1 sekund. Alle viftene starter, men datamaskinen skrur seg selv av med en gang. Hovedkortet er et MSI P-35 NEO-F. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Sikker på at et så gammelt hk støtter et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Må nok en del lengre tilbake i tid for å finne noe som ikke støtter nyere skjermkort (AGP-hovedkort). Disse vil dog ikke fysisk passe. For å finne ut av problemet så ville jeg nok vurdert å koble fra alle komponenter. Og så starte med kun å ha koblet til hovedkortet. (ikke RAM, ikke CPU, ikke skjermkort, og kun en vifte tilkoblet) Du vil naturligvis ikke få noe signal, men du kan se om den starter. Funker det, så øker du antall komponenter. Da øker du med å ha CPU koblet på, og deretter med RAM. Starter det fortsatt prøver du med det gamle skjermkortet (du vil nå kunne oppnå signal), og så til slutt med det nye skjermkortet. Funker det fortsatt så kobler du til harddisk og annet utstyr som trengs for å starte opp PCen. Funket det derimot ikke med selv kun hovedkortet, ja så ville jeg tatt hovedkortet ut av kabinettet, satt det på et plant bord (ikke metall/annet som kan kortslutte det), koblet PSUen til for å se om det starter nå. Funker det fortsatt ikke, så sjekker du at PSUen ikke er defekt ved å jumpstarte den. Lenke til kommentar
MikalHok Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Takk for svaret Andrull. jeg skal prøve ut dette senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå