Gå til innhold

Bærbar til filmavspilling

Stylpe

Anbefalte innlegg

Kan dere eksperter gi forslag til en bærbar med følgende krav:

- Lang batterilevetid

- TV-ut

- Spiller av filmer uten problem

- Billig

Det hadde vært greit om den kan brukes til litt spilling også.

Jeg jobber nemlig i vernepliktsverket i førstegangstjenesten, hvor vi drar rundt i hele Nord-Norge på sesjon, og jeg har med meg en 250GB ekstern HD med masse filmer på som jeg ikke får sett.

På forhånd takk.

-Stylpe[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

det er en del "uff" og "men" når man kommer til grafikk og oppløsning, som er veldig relevant til film og spillaksellerasjon.

Jeg mener at 64 MB til skjermgrafikk holder, særlig fordi et bedre grafikkort koster veldig mye.

Om du skal ha en 15" skjerm så bør betingelsen være at oppløsningen er noe bedre enn 1024x768. Med 1400x1050 vil du være veldig fornøyd. Igjen er det opptil hvor store forventninger man har.

Lykke til videre i "The Army Green".

Lenke til kommentar
Takk for svar, men jeg tror jeg vil forandre litt på kravene:

- Lang batterilevetid  

- TV-ut  

- Billig

Hva med denne på vsdata?

Hva du mener med billig vet jeg ikke (7000vs12000?), men dette tror jeg er den billigste centrino-maskinen du får for tiden. Holder i massevis til å vise film og batteritiden burde være lang, men jeg har dessverre ikke noen tall å vise til.

Lenke til kommentar

- Lang batterilevetid  

- TV-ut  

- Billig

Hva med denne på vsdata?

Hva du mener med billig vet jeg ikke (7000vs12000?), men dette tror jeg er den billigste centrino-maskinen du får for tiden. Holder i massevis til å vise film og batteritiden burde være lang, men jeg har dessverre ikke noen tall å vise til.

Den vil ikke takle spilling pga. intregrert grafikkort.

Lenke til kommentar

- Lang batterilevetid  

- TV-ut  

- Billig

Hva med denne på vsdata?

Den vil ikke takle spilling pga. intregrert grafikkort.

han nevnte jo ikke noe om spilling. så syns at den også er grei jeg. elitegroup maskinen er altfor tung. 3,8 kg er sinnsykt mye.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg ville tatt en titt på en ACER Travelmate 660-series. Har fått en slik på jobb, og den funker fett! 5 timer batteritid, 15SXGA+ TFT Skjerm, Pentium M 1.4Ghz(centrino), 512MB ram, 4usb-porter, firewire og DVD/CD-RW Combo for å nevne de kanskje viktigste funksjonene. Gjør heller ingenting at den har det absolutt deiligste tastaturet jeg noensinne har prøvd til bærbare. Ellers så er det en veldig robust maskin som tåler en trøkk. Koster deg vel en 14k, men det er verdt det. Trust me! ;) Har bare prøvd ett spill på denne, og det er warcraft 3. Det glir greit i 1024*768. Skal lete frem en link så snart jeg får tid.

Her har du linken! http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...O&crc=448718158

Edit 2; Må også legge til at den nesten ikke lager en lyd. Kjøp deg ett headsett og kos deg med filmen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...