kenny28 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Vurderer å gå fra Spotify til Google music. Jeg har testet Google music i noen dager nå, men blir ikke helt fortrolig med Googles tjeneste. Hva synes dere andre ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Byttet fra Spotify til Google Music fordi: - 79,- mnd om man registrerer seg på All Access før 30. April - Samme utvalget blant musikken jeg hører på - Chromecast-støtte - Har inntrykket av at det er bedre integrert i Android - Fin web-basert spiller Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Samme som Khaffner stort sett. Setter også pris på muligheten for å velge å lagre offline musikken på SD-kortet i stedet for internt. (Dette ble fjernet fra Spotify for en stund siden. Har ikke kommet tilbake igjen så vidt jeg vet?) Jeg sliter dog litt med å blir komfortabel med UI på Play Music. Her ligger spotify et hestehode foran. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Tenker det motsatte, web.klienten erstatter ikke en dedikert desktop-klient, utvalget er ikke bedre, oppsett og anbefalinger av ny musikk er mere rotete, spotify på meg. AtW Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Jeg er usikker om jeg skal bytte over fra Spotify: Fordeler med Google Music: - Last opp egne sanger, og spill på alle enheter - Billigere - Kan brukes på 10 enheter, i motsetning til 3 på Spotify (offline) Ulemper: - Vet ingenting om utvalget - Ikke egen desktop-klient (hvordan blir det da med offline musikk på laptop hvis man ikke har nett?) Er altså også interessert i andre som har gjort byttet. Tenkte jeg skulle prøve Google music i 30 dager gratis, men har ikke fått gjort det, og har ikke tid før tilbudet utgår tror jeg. Endret 7. april 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Ser finere ut, billigere, like mye utvalg av musikk, kanskje bittelitt mindre, fin webklient, og ikke minst så støtter Google Play Music informasjon over bluetooth, altså viser sangen som spilles, lengde osv. Spotify er bare "plain audio", viser ikke info osv. Kun bytte/pause/spille sang. Noe jeg savner veldig. Google play føles bedre og mer integrert. Anbefaler folk å prøve gratis ihvertfall. Litt vanskelig å finne fram på mobilen først og sånt, men du venner deg til deg. Webklienten dog er helt fantastisk. De fleste som hører på musikk på PC har vel uansett nettleser oppe? Endret 7. april 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Spotify fungrer da utmerket til å vise sanginfo i bilen min over blåtann. Samsung Note2 og 2012 bmw. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Spotify viser sanginfo over BT i min bil også. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Er det mulig å lage mapper/profiler hos Google ? På Spotify så er vi flere brukere og kan lage mapper med for eks spillelister for forskjellige familiemedlemmer. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Man kan lage egne spillelister i "mapper", ja. Endret 7. april 2014 av insolvent Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Spotify viser sanginfo over BT i min bil også. Hmm, får det ikke opp på min bil/båt med Spotify. Kjører 4.3 Galaxy S3. Funker med Google Play..? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Spotify viser sanginfo over BT i min bil også. Hmm, får det ikke opp på min bil/båt med Spotify. Kjører 4.3 Galaxy S3. Funker med Google Play..? Tror det har med Android versjonen å gjøre da i så fall. Samboeren min får det ikke opp i bilen med Android 4.3 på sin S3, mens jeg fikk det opp med min S3 men jeg brukte CyanogenMod 11 (Android 4.4) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Ja, jeg har også custom ROM 4.4, basert på cyanogen. Når jeg tenker etter så fungerte det ikke med 4.2.2. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg er i utgangspunktet positiv til å bytte over til Google Music, men det er noen punkter som holder meg tilbake: * Utrooooolig rotete UI på mobil * Må ha desktopklient for å kunne styre pause/neste/forrige etc med mediaknapper * Usikker på utvalget. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg er i utgangspunktet positiv til å bytte over til Google Music, men det er noen punkter som holder meg tilbake: * Utrooooolig rotete UI på mobil * Må ha desktopklient for å kunne styre pause/neste/forrige etc med mediaknapper * Usikker på utvalget. Nope, går fint med denne pluginen: https://chrome.google.com/webstore/detail/prime-player-for-google-p/npngaakpdgeaajbnidkkginekmnaejbi Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg har byttet fra Spotify til Google Play. I hovedsak var det for å få støtte for Chromecast, men at jeg fikk det for kr 79,- pr mnd var heller ingen ulempe (det tilbudet er vel ferdig nå). Jeg må si meg enig med en del andre her at UI er litt mer rotete enn på Spotify. Savner å kunne bruke mapper i spillelister. F.eks lage en mappe som heter Foo Figheters, for så å legge alle albumene inni der igjen. Jeg har ihvertfall ikke funnet noen god løsning på dette, og da blir det veldig mange spillelister. Er klar over bibliotekfunksjonen, men den fungerer ikke offline. Mulig det er jeg som er blind her... Alt i alt er jeg stort sett fornøyd, men noen punkter er det forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg har byttet fra Spotify til Google Play. I hovedsak var det for å få støtte for Chromecast, men at jeg fikk det for kr 79,- pr mnd var heller ingen ulempe (det tilbudet er vel ferdig nå). "Prøv Full tilgang gratis i 30 dager – etterpå betaler du bare 79 kroner i måneden." er det jeg får opp på sidene til All Access nå. Jeg tolker det som at jeg fortsatt kan vente til perioden er utløpt før jeg må bestemme meg. Spotify har jo også sagt de ikke kommer til å prioritere Chromecast med det første. Jeg har sagt hva jeg synes om det tidligere i dag. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Man må starte prøveperioden innen 30. april, sier teksten i play. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Aha. Da var jeg en måned for tidlig ute Trodde det var innen utgangen av mars. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hvordan finner jeg spillelister på Google play og legger de til? Jeg har på Spotify en spilleliste som heter topsify som alltid oppdaterer seg med nyeste og bra musikk. Samme mulighet til play? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå