fridahaist Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Min venninne har blitt tatt for nasking to ganger nå. Første gangen ble hun tatt og fikk prøvetid på to år og denne gangen ble hun tatt for tyveri igjen. Hun venter enda på svar og er veldig nervøs på hva straffen vil bli. Tror dere hun må i fengsel og hvor høy blir boten på? Det blir nok slik at hun må snakke med politiet og.. hun har nasket en del i prøvetiden og lurer på om hun skal fortelle det til politiet eller skal hun lyge og gå for at hun ikke har nasket i prøvetiden? Kan det hende at straffen hennes blir større om hun innrømmer at hun har nasket i prøvetiden?Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Noe som er helt sikkert er at det ikke blir bedre for henne om hun prøver å være snill pike og innrømme at hun har nasket en del mer enn det som hun har blitt tatt for eller finnes bevis for. Jeg kan ikke forstå at mennesker kan være så dumme at de snakker seg inn i flere anmeldelser... Hun har driti seg ut nå, for hun har blitt tatt. Råder henne til å ta ansvar kun for de forbrytelsene som hun har blitt tatt for eller som det finnes fellende bevis for, og at hun får en straff som svir litt. Hun ble tatt første gangen, desverre skjerpet hun seg ikke og nå slår det virkelig tilbake på henne. Det er jo helt tydelig at hun ikke har noe respekt for loven, politiet eller autoriteter. Jeg gir skikkelig straff en sjanse. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Tror ikke jeg ville innrømmet mer enn nødvendig, men hun burde kanskje gjøre noe med problemet, virker som hun kan være kleptoman. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Min venninne har blitt tatt for nasking to ganger nå. Første gangen ble hun tatt og fikk prøvetid på to år og denne gangen ble hun tatt for tyveri igjen. Hun venter enda på svar og er veldig nervøs på hva straffen vil bli. Tror dere hun må i fengsel og hvor høy blir boten på? Det blir nok slik at hun må snakke med politiet og.. hun har nasket en del i prøvetiden og lurer på om hun skal fortelle det til politiet eller skal hun lyge og gå for at hun ikke har nasket i prøvetiden? Kan det hende at straffen hennes blir større om hun innrømmer at hun har nasket i prøvetiden? Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Strafferammen på naskeri er ihvertfall bøter eller fengsel inntill 6 måneder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Høres ut som hun burde bli diagnostisert som kleptoman. Regner med at en slik diagnose er formildende. Med andre ord, be henne snakke med en lege/psykolog. Ikke nevn det man ikke har blitt tatt for. Det gjør saken bare verre. Fant en sak hvor kleptomani ble omtalt som en formildende faktor http://www.nettavisen.no/465513.html Endret 7. april 2014 av Kron Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Admit to nothing that can't be proven. 1 Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Min venninne har blitt tatt for nasking to ganger nå. Første gangen ble hun tatt og fikk prøvetid på to år og denne gangen ble hun tatt for tyveri igjen. Hun venter enda på svar og er veldig nervøs på hva straffen vil bli. Tror dere hun må i fengsel og hvor høy blir boten på? Det blir nok slik at hun må snakke med politiet og.. hun har nasket en del i prøvetiden og lurer på om hun skal fortelle det til politiet eller skal hun lyge og gå for at hun ikke har nasket i prøvetiden? Kan det hende at straffen hennes blir større om hun innrømmer at hun har nasket i prøvetiden? Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Strafferammen på naskeri er ihvertfall bøter eller fengsel inntill 6 måneder. Min venninne har blitt tatt for nasking to ganger nå. Første gangen ble hun tatt og fikk prøvetid på to år og denne gangen ble hun tatt for tyveri igjen. Hun venter enda på svar og er veldig nervøs på hva straffen vil bli. Tror dere hun må i fengsel og hvor høy blir boten på? Det blir nok slik at hun må snakke med politiet og.. hun har nasket en del i prøvetiden og lurer på om hun skal fortelle det til politiet eller skal hun lyge og gå for at hun ikke har nasket i prøvetiden? Kan det hende at straffen hennes blir større om hun innrømmer at hun har nasket i prøvetiden? Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Strafferammen på naskeri er ihvertfall bøter og/eller fengsel inntill 6 måneder. Bare for å korrigere litt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Det er forsåvidt beundringsverdig at hun vurderer å «innrømme alt», men jeg ville kanalisert denne energien over på å forsøke å unngå nye lovbrudd i fremtiden i stedet. Din venninne trenger et godt nettverk rundt seg, med folk som bryr seg om henne (og ikke nasker selv). Dersom hun har venner som også nasker, så bør hun nok søke seg bort fra disse. Du bør råde henne til å oppsøke nye miljøer og nye mennesker. Hun trenger minst en stabil voksenperson å prate med alt om, gjerne en eldre dame. I tillegg trenger hun kanskje noen nye venninner. Om man forsøker seg også i litt andre aldre enn sin egen, så blir dette mye lettere. Go get it. Tror ikke jeg ville innrømmet mer enn nødvendig, men hun burde kanskje gjøre noe med problemet, virker som hun kan være kleptoman. Synseklubben er i gang igjen ser jeg. Kleptomani er en seriøs diagnose og det er ingenting i denne tråden som tilsier at det skulle være noe grunnlag for å stille den. Endret 8. april 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Synseklubben er i gang igjen ser jeg. Kleptomani er en seriøs diagnose og det er ingenting i denne tråden som tilsier at det skulle være noe grunnlag for å stille den. Det kan jo være verdt å sjekke ut med en lege. Det er ingen i denne tråden som kan stille en diagnose, inkludert deg. Og om hun ikke har diagnosen trenger ikke et treff med en lege/psykolog å være noe negativt. Endret 8. april 2014 av Kron Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Synseklubben er i gang igjen ser jeg. Kleptomani er en seriøs diagnose og det er ingenting i denne tråden som tilsier at det skulle være noe grunnlag for å stille den. Det kan jo være verdt å sjekke ut med en lege. Det er ingen i denne tråden som kan stille en diagnose, inkludert deg. Og om hun ikke har diagnosen trenger ikke et treff med en lege/psykolog å være noe negativt. Greit nok. Ingen som har vondt av psykolog, dersom de finner en psykolog de har kjemi med. Endret 8. april 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Strafferammen på naskeri er ihvertfall bøter og/eller fengsel inntill 6 måneder. Bare for å korrigere litt. Hvis du skal korrigere kan du vel forsøke å gjøre det innenfor språkets rammer? Det er nemlig slik at "og" er inkludert i "eller". Altså er og/eller smør på smør på flesk sånn ca. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 "Og" betyr "begge deler", "eller" betyr "en av delene". Og/eller gir derfor valgmulighet mellom det ene eller det andre alternativet, men også mulighet for å velge begge to. Skriver man bare "eller", må man velge bort et av alternativene. 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Man kan ikke alltid regne med å ikke få negative sosiale sanksjoner når man gjør noe dumt, at man ikke ønsker å få det betyr ikke at det ikke er det man trenger, det kan være svært effektivt. AtW Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Hvis du skal korrigere kan du vel forsøke å gjøre det innenfor språkets rammer?Det er nemlig slik at "og" er inkludert i "eller". Altså er og/eller smør på smør på flesk sånn ca. Innenfor lovspråket har "eller", i denne sammenhengen, den betydningen som i logikk uttrykkes ved XOR, altså "en, eller den andre, men ikke begge deler". Endret 19. juni 2014 av krikkert 4 Lenke til kommentar
Ung2709 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg ble idag tatt for nasking på kiwi:/ en seideil. Med barnet mitt. Hva kommer til å skje nå? Blir bareneværnet innblandet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Er det greit å naske så lenge du ikke blir tatt, syns du? Det er jo en fin ting å lære barna sine.. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg ble idag tatt for nasking på kiwi:/ en seideil. Med barnet mitt. Hva kommer til å skje nå? Blir bareneværnet innblandet? Det skal du ikke se bort ifra. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Dersom behovet ditt var å stjele en Seidel (av alt pisserweis i hele verden) mens du var med barnet ditt hadde vertfall jeg kontaktet barnevernet. Hadde det vært kvalitets-øl kunne jeg nok latt deg pasere med en liten repremande. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det kommer også litt an på situasjonen. Kom politiet? Ble det ført inn i et eventuell anmeldelesskjema at barnet ditt var sammen med deg? Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Min venninne har blitt tatt for nasking to ganger nå. Første gangen ble hun tatt og fikk prøvetid på to år og denne gangen ble hun tatt for tyveri igjen. Hun venter enda på svar og er veldig nervøs på hva straffen vil bli. Tror dere hun må i fengsel og hvor høy blir boten på? Det blir nok slik at hun må snakke med politiet og.. hun har nasket en del i prøvetiden og lurer på om hun skal fortelle det til politiet eller skal hun lyge og gå for at hun ikke har nasket i prøvetiden? Kan det hende at straffen hennes blir større om hun innrømmer at hun har nasket i prøvetiden? Vær så snill ikke døm. jeg er redd for min venninne.. jeg vet at det hun gjør er feil men det siste hun trenger nå er at noen dømmer henne. så bare svar på spm og ikke bruk tid på å dømme... Hva ble din venninne dømt til første gangen (straffen hun skulle hatt, men som hun slapp på grunn av prøvetid)? Hva var verdien av det som kan bevises ble nasket? Enkelttilfeller av nasking pleier å straffes med bøter, men verdi, frekvens og historikk kan påvirke straffenivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå