Relter Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Min Samsung F3 HD103SJ 1TB begynner å slite(?) litt. Enten om jeg spiller av en video, skal søke på noe i startmenyen eller åpne et program, så trenger denne harddisken litt tid for å komme i gang flere ganger til dagen. Selv om datamaskinen blir brukt aktivt, hører jeg en spinne-lyd oppfølgt av et klikk, som om nålen treffer det riktige sporet i en plate. Dette tar mellom 3-5 sekunder fra jeg hører spinnelyden, og frem til jeg hører klikket gjør ikke datamaskinen min noe annet enn å "tenke". Er det noen som vet om dette er harddisken som begynner å bli sliten, eller om dette kan forutsakses av noe annet? Jeg kjører Win 7, på en SDD sammen med min Samsumg F3 HD som en lagringsdisk. Edit: Omformulert Endret 6. april 2014 av Relter Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hva sier S.M.A.R.T? Du kan prøve HD sentinel, HD tune, Windows sin check disk, Seatools, Samsung HUTIL. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Det er ikke det at disken stopper pga strømspareinnstillinger, og så når den har behov for å spinne igjen etter forespørsel fra os-et så bruker den tid på å spinne opp, og først når den kommer opp i hastighet så beveger lesehodet seg og du hører klikket ditt? Hva står strømspareinnstillingene for disk på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå