Gå til innhold

[Løst] Installasjonsprogrammet for Windows kan ikke konfigurere Windows til å kjøre på maskinvaren til denne datamaskinen

Anbefalte innlegg

Jeg får denne feilmelding når jeg prøver å reinstallere WIN7:

"Installasjonsprogrammet for Windows kan ikke konfigurere Windows til å kjøre på maskinvaren til denne datamaskinen"

Feilmeldingen kommer opp helt på slutten av installasjon men på begynnelsen av installasjonen så bruker kopieringen av installasjonsfiler veldig kort tid (ca 2sek).

Noen tips før jeg knuser maskinen? Spar morsomhetene for jeg ser ikke humor i f***skapen uansett nå :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er maskinvaren ? takler den 64bit instruksjoner ?

Installerer du "fra tidligere Windows innlogget, hvilken ?" , eller booter du fra installasjons dvd ?

Hvilken windows 7 prøver du å installere ? 64bit ?

Kom med mere opplysninger.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har du brukt akkurat denne minnepennen til å installere Windows 7 med tidligere?

Hvordan lagde du denne minnepennen? Fulgte du guiden her på forumet?

Fungerer det å installere med minnepennen på en annen maskin?

Du har kun én harddisk tilkoblet under installasjonen?

Hvis du ikke skal ta vare på noen partisjoner, kan du prøve diskpart clean for å "nullstille" disken.

Lenke til kommentar

Har installert fra denne før og fulgte guide her på forumet for lage den. Den fungerer på andre maskiner og jeg har allerede forsøkt med en clean install, brukte gparted...som jeg har brukt en haug med ganger tidligere. Det er ett eller annet problem med maskinen.

Oppdatere BIOS? Hvordan kan jeg evt få gjort det? Inne på MSI.com så må jeg laste ned oppdateringsprogram men det hjelper lite når jeg ikke får fyret igang f@3nskapet

Lenke til kommentar

Løsningen ble å nappe ut diskene jeg hadde i en annen pc og sette inn en av de jeg hadde tenkt å bruke og da fungerte installasjonsprosessen 100%.

Hvorfor det ikke funket med å installere på disken når den sto i "rett" kabinett aner jeg ikke og det bryr jeg meg svært lite om :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...