Tryminator Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Vet ikkje helt hvor jeg skulle plassere denne tråden. Jeg lurte på om det er mulig å koble mobilen til internett med en internett kabel. Sett på disse http://m.ebay.com/itm/251492958231 Kan jeg bruke en sånn til å koble mobilen til internett via en cat kabel? Edit: har en Samsung Galaxy s2 vist det har noe å si Endret 6. april 2014 av Tryminator Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ingen problemer med å koble datamaskinen til Internett via USB kontakten på mobiltelefonen. Du trenger ikke bruke nettverkkabelen om du har USB på maskinen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Tror han mener andre veien. Altså få nett på telefonen uten mobildata eller Wi-Fi Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Tror han mener andre veien. Altså få nett på telefonen uten mobildata eller Wi-Fi Er det jeg mener ja Litt dårlig forklart av meg Endret 7. april 2014 av Tryminator Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Jeg har hatt Android-mobiler hvor begge deler har fungert via USB-kabel: Mobilen har gitt PC Internett-tilgang PC har gitt mobilen Internett-tilgang Tilkoblingstype valgte jeg via nedtrekksmenyen på toppen av skjermen. Se om du får lignende valg når du kobler mobilen til PC. Mulig du må innom Innstillinger for å sjekke mulighetene. En av disse mobilene var en HTC One X. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Jeg har hatt Android-mobiler hvor begge deler har fungert via USB-kabel: Mobilen har gitt PC Internett-tilgang PC har gitt mobilen Internett-tilgang Tilkoblingstype valgte jeg via nedtrekksmenyen på toppen av skjermen. Se om du får lignende valg når du kobler mobilen til PC. Mulig du må innom Innstillinger for å sjekke mulighetene. En av disse mobilene var en HTC One X. Her er de alternativene jeg får opp Endret 8. april 2014 av Tryminator Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Reverse Tethering er vel betegnelsen. Har sett enkelte apper (f.eks) som gjør dette via USB, men det krever at telefonen er rootet. Vet også mange maskiner med blant annet Win7 også kan opprette en hotspot mobilen kan koble seg til, samt tredjeparts løsninger. Produkter som i førstepost har jeg dessverre ingen erfaring med, men har sett det bli brukt på blant annet en del tablets, så muligheten er der. Endret 8. april 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Reverse Tethering er vel betegnelsen. Har sett enkelte apper (f.eks) som gjør dette via USB, men det krever at telefonen er rootet. Vet også mange maskiner med blant annet Win7 også kan opprette en hotspot mobilen kan koble seg til, samt tredjeparts løsninger. Produkter som i førstepost har jeg dessverre ingen erfaring med, men har sett det bli brukt på blant annet en del tablets, så muligheten er der. Telefonen er rootet, så prøver appen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå