13375k1133z Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hei! Sliter litt med følgende: void compose::on_cancelButton_clicked(){ QObject::cancelButton(&ui;->cancelButton, SIGNAL(clicked()), qApp, SLOT(quit())); quit.show(); } Feilmelding jeg får er: In member function: void compose::on_cancelButton_clicked(); cancelButton is not a member of QObject expected ) before ; tokenexpected primary-expression before -> tokenexpected ; bedore ) tokenquit was not declared in this scope. Objektet: cancelButton er i compose.ui. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Hva er det du prøver å gjøre med koden her? Feilmeldingen kompilatoren gir deg er jo ganske entydig, QObject har ikke noen funksjon som heter cancelButton, dessuten er det noen andre syntaksfeil (feilplassert apostrof b.la) Hvis du har en annen dialogboks du ønsker å vise når brukeren trykker på cancelButton, kaller du det objektets "show" metode, så enkelt er det: void compose::on_cancelButton_clicked() { quit->show(); } Husk at du da må inkludere klassedefinisjonen din fra compose.h: #include "MyQuitWindow.h" class Compose : public QEtEllerAnnet { // Andre definisjoner for Compose // .......... private: MyQuitWindow *quit; }; Endret 6. april 2014 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 7. april 2014 Forfatter Del Skrevet 7. april 2014 Hei, takker for svar. Tingen er at jeg skal implementeres et connect statement som lukker vinduet når man trykker cancel. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Hei, takker for svar. Tingen er at jeg skal implementeres et connect statement som lukker vinduet når man trykker cancel. Lukker vinduet eller lukker programmet? QApplication::quit(); Lukker programmet this->close(); Lukker vinduet Du trenger ikke å bruke Qts signal/slotsystem for å gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå