Predecessor Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har installert GEIL Golden Dragon PC 3200 400 DDR brikker på et nytt ABIT IC7-Max3 kort. Her ser jeg at spenningen kan kjøres opp fra 2.6 volt til 3.2 volt. Hva er mest hensiktsmessig å kjøre på? Jeg har en annen maskin med IC7-G og samme minnebrikkene, men på dette får jeg kjørt på maks 2.8 Volt. Snekker`n nevnte at GEIL brikkene trenger "litt" ekstra drahjelp i form av økt spenning. Jeg er ikke så opptatt av å overklokke, men sier ikke nei til en effektøkning hvis man får det da ved å øke spenningen kun på minnebrikkene. Viktig at maskinen er stabil, da den utelukkende brukes til videoredigering med Pinnacle Edition (snart Liquid Edition). ABIT IC7-MAX P4 2.8 800 2 x 512 GEIL Golden Dragon PC 3200 4 x Seagate SATA 12oGB Sapphire Radeon 9800 256MB Audigy 2 På forhånd takk! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Normalt kjører jeg dem på 2,8V og dette fungerer fint,skal du ikke klokke er dette mer enn nok. Geil Golden Dragon var tidligere spes opp til 3,1 v nå ser jeg at de nye er spes opp til 2,95V Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk skal du ha for hjelpen. :wink: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Bare for å kuppe denne tråden litt; jeg sliter med at maskina henger seg etter at jeg installerte mine Golden Dragon brikker. Har et IC7-G og PC3500 GD minnet. Noen ideer? -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Bare for å kuppe denne tråden litt; jeg sliter med at maskina henger seg etter at jeg installerte mine Golden Dragon brikker. Har et IC7-G og PC3500 GD minnet. Noen ideer? -KJ Tja sjekk timingen på brikkene og volten da, nytter ikke det ta ut en og en brikke og test maskinen med en om gangen, ta en mem test for å sjekke om det er feil på en av dem. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Takker for hjelpen, Snekker'n, men det er akkurat disse tingene jeg har gjort. Mistenker at det er noe gruff mellom systemet og Audigy 2 kortet mitt, jeg, og at det bare var tilfeldigheter at det dukket opp når jeg installerte RAMmen. Har lest på nett om tøys med Audigy 2 kort på I875P plattformen, som oppstår nå maskina står avslått over lengre tid. Nettopp det som skjedde med min maskin når jeg byttet minne. Må vel lete mer... -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Du sier noe der har selv hatt et adigy 2 kort som skapte prob sendte det inn og fikk nytt da funka det Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Ser ut som det er det eneste som hjelper, ja. Har nå prøvd det meste. Jaja... Får bruke onboard en stund, da. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå